11 Reacties

5 jaar geleden

Leg het matrasje eens wat schuin zodat ze met haar hoofdje hoger ligt. Dan kan het niet zo makkelijk terugstromen vanuit haar maagje. Anders even op google zoeken op reflux, zijn best veel adviezen te vinden

5 jaar geleden

Matrasje schuin is niet de oplossing. Heb je al nagedacht over indikken d.m.v. johannesbroodpitmeel?

5 jaar geleden

Je kan het bedje aan de hoofdkant ophogen. Niet meer dan 5 cm. Google hier even naar, voor alle punten waar je op moet letten, als je dit van plan bent. En advies inwinnen bij het CB of je verloskundige want een uur omhoog zitten is extreem lang.

5 jaar geleden

En een dikke knuffel en veel sterkte. Ik zou hier ook kapot van zijn. 💛

5 jaar geleden

Heel erg sneu en heftig voor je. Het klinkt als reflux wat je hier omschrijft. Ik zou even met de kinderarts van het cb en/of de huisarts overleggen wat je het beste kunt doen. Daarnaast inderdaad even google raadplegen zoals hieronder genoemd is voor tips.

5 jaar geleden

Zelfde probleem hier. Super vermoeiend, ook overdag last van. Gaan binnenkort beginnen met johannesbroodpitmeel. Daarnaast zojuist een reflux kussen besteld. Hopelijk werkt dit!

5 jaar geleden

Heb trouwens al eens johannesbroodpitmeel geprobeerd en leek erger toen te zijn en idd co sleeper ligt schuin maar helpt vooralsnog niet helaas. Heb haar nog steeds omhoog na anderhalf uur en net neergelegd en helemaal spugen. Maar ook nu met omhoog tillen komt zelfs haar hoofd omhoog.. kan trouwens nergens adviezen lezen .. kan het te maken hebben met wat ikk eet????

5 jaar geleden

Ik heb er zelf geen ervaring mee, maar las wel dat het enorme baat kan hebben: misschien kan je een keer langs de osteopaat. Heb gelezen dat het oa kan helpen bij kindjes met reflux. Ik hoop dat ze werkzaam zijn tijdens de lockdown. Heel veel sterkte ermee, wat ontzettend moeilijk 🥺

5 jaar geleden

Reactie op Ummie1

Heb trouwens al eens johannesbroodpitmeel geprobeerd en leek erger toen te ...
Dat kan een beetje meespelen als je bijvoorbeeld sterk gekruid eten eet, zoals knoflook, ui en peper/sambal (al levert dat eerder krampjes op). Het zal niet zozeer het spugen veroorzaken maar kan wel zorgen voor meer pijn. Als je veel koemelkproducten eet zou dat ook kunnen zorgen voor een spuugreactie als je kindje een koemelkallergie heeft. Reflux is eigenlijk niet tegen te gaan. Het heeft te maken met de kringspier van de slokdarm die (nog) niet goed werkt (kan tot ongeveer 1 jaar duren voordat dit volgroeit is). Het heeft te maken met maagzuur dat naar boven komt. Eerste hulp tips die je zou kunnen uitproberen zijn o.a.: - hoofdeinde bedje een beetje omhoog zetten (dus zorgen dat de baby niet helemaal plat ligt) - geen wilde bewegingen maken - fopspeen geven na het voeden (het speeksel dat dan vrij komt neutraliseert het maagzuur enigszins) - zorgen dat de baby niet te gulzig/snel drinkt (pauzes inlassen, tussendoor boeren) (als je een fles gebruikt kun je eens een andere speen proberen met een kleinere opening of een ander merk fles) - vaker kleine hoeveelheden voeding aanbieden ipv een paar keer grote hoeveelheden. - goed laten boeren na de voeding en langere tijd rechtop houden (30min tot een uur) - voeding indikken met johannesbroodpitmeel - overdag dragen in een draagdoek/draagzak ipv neerleggen. Evt in een wipstoeltje zetten (niet te lang uiteraard want is weer niet goed voor de rug en nek), zodat de baby wat meer rechtop zit. - evt medicatie, maar dit wordt niet snel gegeven omdat het bij baby's niet zo goed werkt en de oorzaak niet wegneemt. Ook dit neutraliseert het maagzuur waardoor de baby minder pijn kan hebben. Daarnaast zou ik toch echt contact opnemen met een art (cb of huisarts). Een osteopaat kan ook helpen, maar helaas mogen die nu met de lockdown niet werken (ik zit er ook op te wachten tot we er met onze dochter terecht kunnen ivm verborgen reflux).

5 jaar geleden

Reactie op Sansel88

Leg het matrasje eens wat schuin zodat ze met haar hoofdje hoger ligt. Dan ...
Als je dit wil proberen dan niet het matrasje ophogen aan 1 kant, maar even wat onder de poten van het bedje leggen. Dan blijft de matras evenredig ondersteund door de lattenbodem.

5 jaar geleden

Ik lees mee.. Hier precies hetzelfde met onze zoon.