Hai dames,
Vraagje! Mijn dochtertje is nu 2j en 2 maanden. We waren laatst naar plopsa indoor geweest (in een soort mini attractiepark voor kids maar dan binnen) en ze was echt mega bang van alles. Het was druk, veel geluid en voornamelijk dus ook attracties met licht. Ze wilden niet eens naar binnen en toen ze eenmaal binnen was ging spelen heel moeizaam en kon ze in een keer heel hard huilen van bepaalde geluiden of als ze attracties zag. Echt bang leek ze. Ook wilde we naar de bumba show maar toen ze Bumba alleen al zag was het een en al krijsen. Dit is een voorbeeld, maar bijvoorbeeld de Efteling vind ze ook eng. Daarnaast is vliegen al sinds 1.5 jaar echt een no go want zodra ze in een vliegtuig stapt huilt ze echt zo hard en is ze helemaal overstuur, en al helemaal als ze het vliegtuig op ziet stijgen. Het is niet dat ze verder angstig is aangelegd want als we naar het speeltuintje gaan of een plek zoals ballorig/ monkey town dan is ze de eerste die vooraan staat, voor dieren heeft ze 0 schrik en ze is super super ondernemend en actief. Toch zijn er dus momenten dat ze in een keer héél erg overstuur raakt en bang wordt. Herkennen jullie dit ook bij jullie kindjes? Ik weet dat ze natuurlijk nog klein is, maar ben benieuwd of ik hier wat herkenning kan krijgen. Hoe gaan jullie hiermee om?