29 Reacties
5 jaar geleden
Bij mij is het precies hetzelfde verhaal. Mijn meisje is nu 19 dagen oud en heeft last van krampjes maar met de stofzuiger aan valt ze inderdaad meteen in slaap. Ze zeggen dat dit te maken heeft met het feit dat ze hetzelfde horen in de baarmoeder. Het is een bekend geluid voor ze en het kalmeert ze blijkbaar met goed resultaat
5 jaar geleden
Heb je veel stofgezogen tijdens jouw zwangerschap?
Want ik maak nu al grapjes dat ik zo vaak stofzuig, dat de baby straks niet meer zonder kan! Net als met bepaalde muziek draaien enzo?
5 jaar geleden
Reactie op First-time-mom
Heb je veel stofgezogen tijdens jouw zwangerschap?
Want ik maak nu al grap ...
Nou heb eigenlijk niet veel kunnen doen tijdens mijn zwangerschap ivm extreme bekkenpijn dus lopen ging al bijna niet meer.. je zou inderdaad denken dat hij dat geluid dan herkend
5 jaar geleden
Same here! Afzuigkap werkt ook perfect 😂 Of baby sounds op Spotify zoals baarmoeder of natuur geluiden.
5 jaar geleden
Onze dochter heeft het met wiegen/kloppen.
En beetje in het velle licht. Dan kan ze in slaap vallen..
Niet met geluidjes helaas.
5 jaar geleden
Wij hebben een knuffelschaap, ewan, en die kan ook een stofzuiger geluid maken. Echt ideaaaaaal, daarbij zit dan ook nog een hartslag en ze valt echt elke keer in diep slaap. In de baarmoeder horen ze een soortgelijk geluid (ruisen van het bloed) dus dat is vertrouwd! Aanrader voor moeilijke slapers Ewan het Schaap
5 jaar geleden
Reactie op BabynrUno
Wij hebben een knuffelschaap, ewan, en die kan ook een stofzuiger geluid ma ...
Bedankt voor de tip
5 jaar geleden
Ik gebruik deze afspeellijst op Spotify. Works like a charm:
https://open.spotify.com/album/0g1Ox4DLuxSkDsPZA6YEdn?si=T61F6TbjSyyVolYff0yCDw
Hoor je ook eens wat anders dan alleen afzuigkappen haha
5 jaar geleden
Het geruis van de stofzuiger, afzuigkap of white noise lijkt idd op de geluiden die een baby hoort in de baarmoeder. Daarom wordt dit vaak aangeraden om een baby rustig te krijgen, het klinkt vertrouwd. Dat ze in zo'n korte tijd meteen knock-out zijn, is wel baby eigen (ik zou willen dat ik het kon).
5 jaar geleden
Reactie op Madamewijnen
Ik gebruik deze afspeellijst op Spotify. Works like a charm:
https://open. ...
Die gebruikte ik eerst ook maar daar zat ook een pink noise tussen en die schijnen weer gevaarlijk te zijn voor baby's (volgens het consultatiebureau bij ons) omdat ze dan té diep gaan slapen. Weet niet of het klopt ben geen onderzoeker..
5 jaar geleden
Reactie op Joe joe
Die gebruikte ik eerst ook maar daar zat ook een pink noise tussen en die s ...
Ik zie geen muziekje wat zo heet in deze lijst hoor?
5 jaar geleden
Reactie op Joe joe
Die gebruikte ik eerst ook maar daar zat ook een pink noise tussen en die s ...
Ooowh wat is er dan gevaarlijk.. wel eng
5 jaar geleden
Reactie op Madamewijnen
Ik dit. Daar staat t niet tusseb

Ik zie ook deze. Vind het zelf echt tering herrie maar de kleine werd er echt wel lekker zen van🤣
5 jaar geleden
https://open.spotify.com/playlist/56v9ybHClsUxKrdxjdBxm2?si=LwAd8QWCR3qqO_BXT_ibxg werkt hier heel goed, ook voor mama 😉
5 jaar geleden
Ook onze kleine man slaapt met white noise. Hij is erg druk met zijn handjes en dit geeft hem rust.
Het enige dat ik moeilijk vind is: Hoe lang laat je het geluid aan staan? Doe je dit na een bepaalde tijd uit, net als een muziek mobiel, of laat je het aan staan tot je de kleine uit bed haalt?
5 jaar geleden
Hihi ik ben groot fan van rock muziek guns and roses, rolling Stones, golden earing, lenny kravits, 3 doors down, foo fighters enz enz dus tijdens me zwangerschap ook veel geluisterd terwijl ik thuis werkte. Als de kleine ma nu huilt en ik zet rock muziek aan hop gelijk stil 😊👍🏻