29 Reacties

4 jaar geleden

Bij mij is het precies hetzelfde verhaal. Mijn meisje is nu 19 dagen oud en heeft last van krampjes maar met de stofzuiger aan valt ze inderdaad meteen in slaap. Ze zeggen dat dit te maken heeft met het feit dat ze hetzelfde horen in de baarmoeder. Het is een bekend geluid voor ze en het kalmeert ze blijkbaar met goed resultaat

4 jaar geleden

Heb je veel stofgezogen tijdens jouw zwangerschap? Want ik maak nu al grapjes dat ik zo vaak stofzuig, dat de baby straks niet meer zonder kan! Net als met bepaalde muziek draaien enzo?
24baby's podcast Samen Groeien

Luister nu naar de nieuwste podcast van 24baby: Samen Groeien. In deze podcast beleven we samen met jou de eerste maanden met je baby. Van de laatste loodjes van je zwangerschap tot alle eerste keren met je baby. Luister de podcast via jouw favoriete podcast-app.

4 jaar geleden

Reactie op First-time-mom

Heb je veel stofgezogen tijdens jouw zwangerschap? Want ik maak nu al grap ...
Nou heb eigenlijk niet veel kunnen doen tijdens mijn zwangerschap ivm extreme bekkenpijn dus lopen ging al bijna niet meer.. je zou inderdaad denken dat hij dat geluid dan herkend

4 jaar geleden

Same here! Afzuigkap werkt ook perfect 😂 Of baby sounds op Spotify zoals baarmoeder of natuur geluiden.

4 jaar geleden

Onze dochter heeft het met wiegen/kloppen. En beetje in het velle licht. Dan kan ze in slaap vallen.. Niet met geluidjes helaas.

4 jaar geleden

Volgens mij is het monotone geluid van de stofzuiger hetzelfde soort geluid als baarmoedergeluiden, worden ze blijkbaar rustig van of is herkenbaar 😅

4 jaar geleden

Wij hebben een knuffelschaap, ewan, en die kan ook een stofzuiger geluid maken. Echt ideaaaaaal, daarbij zit dan ook nog een hartslag en ze valt echt elke keer in diep slaap. In de baarmoeder horen ze een soortgelijk geluid (ruisen van het bloed) dus dat is vertrouwd! Aanrader voor moeilijke slapers Ewan het Schaap

4 jaar geleden

Reactie op BabynrUno

Wij hebben een knuffelschaap, ewan, en die kan ook een stofzuiger geluid ma ...
Bedankt voor de tip

4 jaar geleden

Ik gebruik deze afspeellijst op Spotify. Works like a charm: https://open.spotify.com/album/0g1Ox4DLuxSkDsPZA6YEdn?si=T61F6TbjSyyVolYff0yCDw Hoor je ook eens wat anders dan alleen afzuigkappen haha

4 jaar geleden

Kraamhulp gaf bij mij aan dat geluid van stofzuigen inderdaad vertrouwd is voor baby’s 😁
Podcast Samen Groeien
Nieuwe aflevering: mijlpalen en we listen and judge - ouderschapseditie

In de laatste aflevering van Samen Groeien delen we tips bij doorkomende tandjes en blikken we terug op het zindelijkheids- en potjesavontuur van Ivana en Ize. Lucy legt uit wat kan je de komende zes maanden nog kan verwachten. En tot slot gaan we samen met jullie met de billen bloot in de “We listen and don’t judge”-ouderschapseditie.

4 jaar geleden

Het geruis van de stofzuiger, afzuigkap of white noise lijkt idd op de geluiden die een baby hoort in de baarmoeder. Daarom wordt dit vaak aangeraden om een baby rustig te krijgen, het klinkt vertrouwd. Dat ze in zo'n korte tijd meteen knock-out zijn, is wel baby eigen (ik zou willen dat ik het kon).

4 jaar geleden

Reactie op Madamewijnen

Ik gebruik deze afspeellijst op Spotify. Works like a charm: https://open. ...
Die gebruikte ik eerst ook maar daar zat ook een pink noise tussen en die schijnen weer gevaarlijk te zijn voor baby's (volgens het consultatiebureau bij ons) omdat ze dan té diep gaan slapen. Weet niet of het klopt ben geen onderzoeker..

4 jaar geleden

Reactie op Joe joe

Die gebruikte ik eerst ook maar daar zat ook een pink noise tussen en die s ...
Ik zie geen muziekje wat zo heet in deze lijst hoor?

4 jaar geleden

Reactie op Madamewijnen

Ik zie geen muziekje wat zo heet in deze lijst hoor?
Ik zie dit

4 jaar geleden

Reactie op Joe joe

Die gebruikte ik eerst ook maar daar zat ook een pink noise tussen en die s ...
Ooowh wat is er dan gevaarlijk.. wel eng

4 jaar geleden

Reactie op Joe joe

Ik zie dit
Ik dit. Daar staat t niet tusseb

4 jaar geleden

Reactie op Madamewijnen

Ik dit. Daar staat t niet tusseb
Ik zie ook deze. Vind het zelf echt tering herrie maar de kleine werd er echt wel lekker zen van🤣

4 jaar geleden

Ook onze kleine man slaapt met white noise. Hij is erg druk met zijn handjes en dit geeft hem rust. Het enige dat ik moeilijk vind is: Hoe lang laat je het geluid aan staan? Doe je dit na een bepaalde tijd uit, net als een muziek mobiel, of laat je het aan staan tot je de kleine uit bed haalt?

4 jaar geleden

Hihi ik ben groot fan van rock muziek guns and roses, rolling Stones, golden earing, lenny kravits, 3 doors down, foo fighters enz enz dus tijdens me zwangerschap ook veel geluisterd terwijl ik thuis werkte. Als de kleine ma nu huilt en ik zet rock muziek aan hop gelijk stil 😊👍🏻