14 Reacties

5 jaar geleden

Wij hebben nu sinds 2 weken een kitten. Ben zelf nu 26 weken

5 jaar geleden

Wij hebben nu sinds 2 weken een kitten. Ben zelf nu 26 weken
Mijn man wilde het zo zo zo graag. Britse korthaar. Maar ik maak me nogal zorgen omdat ik niet immuun ben voor toxoplasmose..

5 jaar geleden

Reactie op Hanababy

Mijn man wilde het zo zo zo graag. Britse korthaar. Maar ik maak me nogal z ...
Gewoon niet zelf de kattebakken doen en andere uitwerpselen opkuisen. En dan kan het best hoor :) wij hebben zelf ook 2 katten. Ik ben niet imuum en mijn vriend doet de bakken. Geen last van en al een aantal keer getest erop

5 jaar geleden

Reactie op celinevh

Gewoon niet zelf de kattebakken doen en andere uitwerpselen opkuisen. En da ...
Oké bedankt voor je geruststelling. Heb je jezelf al in die twee weken laten testen erop? Gelukkig niets! Of mezelf in laten enten🙈

5 jaar geleden

Ik heb tijdens mijn 1e zwangerschap een kitten gekregen met 32 weken. Ik vond het heel gezellig en mijn partner deed gewoon de bak enz.

5 jaar geleden

Reactie op Hanababy

Oké bedankt voor je geruststelling. Heb je jezelf al in die twee weken late ...
Ik had die katten al van voor de zwangerschap. Maar ondertussen was 1 goed ziek geweest.. diaree enzo en ik heb mij vorige week laten testen en die was negatief

5 jaar geleden

Wij hebben ook een nieuwe kitten. Nu 26 weken. Ik doe de bakken gewoon niet en als ik alleen thuis ben en de kitten heeft een 'ongelukje' gehad met uitwerpselen dan trek ik handschoenen aan die ik daarna kan weggooien.

5 jaar geleden

Ik heb een kitten een mannetje. Sinds een maandje. Heb aardig wat ervaring met katten. Ben nu 26 weken.

5 jaar geleden

Wij hebben 2 kittens sinds ik 12 weken zwanger ben en ik vind het heel gezellig (al wel intensief, maar dat kan ook door het ras komen). Bak doe ik inderdaad gewoon niet. Ik zie er eigenlijk alleen maar positieve kanten aan!

5 jaar geleden

Wist je dat je eigenlijk wel gewoon de kattenbak mag schoonmaken mits je de kattenbak elke dag schoon/leeg ruimt. De bacteriën (toxoplasmose) ontstaan pas na 3 dagen. Toch raadzaam het een ander te laten doen, just in case. Zeker bij kittens zal ik het wel doen.
24baby's podcast Samen Groeien

Luister nu naar de nieuwste podcast van 24baby: Samen Groeien. In deze podcast beleven we samen met jou de eerste maanden met je baby. Van de laatste loodjes van je zwangerschap tot alle eerste keren met je baby. Luister de podcast via jouw favoriete podcast-app.

5 jaar geleden

Reactie op NoHa

Wist je dat je eigenlijk wel gewoon de kattenbak mag schoonmaken mits je de ...
Ik ga dit hier niet zeggen hoor 😂😂

5 jaar geleden

Heb heel mijn leven katten in huis, zelf heb ik er 4, maar ook NIET immuun voor toxoplasmose. Mijn man doet de kattenbakken en anders doe ik handschoenen aan.

5 jaar geleden

Ik ga dit hier niet zeggen hoor 😂😂
Hahaha nee snap ik. Doe ik ook niet thuis 😂 m'n man doet ze kattenbakken met alle liefde. Maar onze kattenkliniek zei dat tegen mij en daarna even gegoogled. Maar lekker de mannen laten doen. En de kans wordt nog kleiner op toxoplasmose als je ze niet verschoond Overigens vertelde de dierenarts en mijn verloskundige dat immuun op toxoplasmose niets zegt want je kunt 10 jaar geleden immuun zijn geweest en nu niet meer. Het is niet iets blijvend ofzo. Daarom testen ze hier in ieder geval er niet op in het bloed. Bovenal lekker genieten van de beesten zonder de lasten (tijdelijk) 😬😁😬😁😬

5 jaar geleden

Hier ook een kitten in huis. Vriendlief zal de kattenbak verschonen en doet die ook wel na 10x vragen zeggen ( hij vergeet het gewoon ) maar als ik hem wel zelf doe omdat me te lang duurt trek ik altijd handschoenen aan en daarna nog weer goed handen wassen