211 Reacties

2 jaar geleden

Reactie op Littl-one

Baby tv is sowieso een hit! En die tv /mobiel met filmpjes.. Is de uitvind ...
Haha ja dat doe ik stiekem ook. Of ik zet ze aan tafel met een "stoepstengel" 😂 zo van hier, eet maar ff, dan kan ik opruimen

2 jaar geleden

Haha ja dat doe ik stiekem ook. Of ik zet ze aan tafel met een "stoepstenge ...
Zo probeer ik de speen niet te geven als hij wakker is maar alleen bij het slapen. Echter krijst hij de boel bij elkaar of speelt erg luidruchtig waardoor ik toch weer die speen er in prop. Mama koopt later wel een beugel voor je kromgetrokken bekkie. 😬🙈🙈🙈

2 jaar geleden

Gewoon even delen: Wat heb ik toch een onwijs lief zoontje en wat geniet ik van hem iedere keer. En het wordt maar leuker en leuker. Hij heeft zo'n leuke karakter... Van maandag tot vandaag de hele tijd thuis moeten zitten vanwege Corona. En het was ook eventjes zwaar. Niet de griep zelf, maar dat je ook zelf ziek bent, maar je kleine ook! Je zit letterlijk op elkaars lippen. Dus ja, er is wat gevloekt tegen elkaar (mijn man en ik🤣). En dan gaat het van het weekend alles weer beter. Kleine jongen kan weer eten en kan dan zo lief en enthousiast zijn. Met zijn cracker in de lucht en dan vrolijk hey! roepen. Glinsteringen in zijn ogen, zoveel onschuld en geluk, Plpuur omdat hij een cracker heeft. En och wat ik blij dat het weer morgen is en alles weer normaal mag worden. 😹🙏

2 jaar geleden

Vraagje: ik heb nog nooit eten uit een potje gegeven maar wil het wel een keer proberen. Mijn zoontje eet meestal zelf. Zijn potjes vanaf 12/15 maanden evt geschikt om zelf te eten? Zitten daar wat grotere stukjes in of is dat helemaal glad? En hoe warm je dat op?😅

2 jaar geleden

Reactie op Irma89

Vraagje: ik heb nog nooit eten uit een potje gegeven maar wil het wel een k ...
Het is vaak wat drapperig met her en der wat grovere stukjes. Het is wrs veel gladder dan hoe je het zelf maakt. Zou het daarom ook niet aanraden om zelf te laten eten🙈 Ik geef het vaak koud (kamertemperatuur), maar je kunt het makkelijk opwarmen in de magnetron (even in een kommetje doen en tussendoor omroeren) of au bain-marie in een pannetje. Als je een flessenwarmer hebt kun je het potje daar ook inzetten (ruim van tevoren).

2 jaar geleden

Reactie op Irma89

De opwarminstructies staan op het potje. 🙂 Het ene potje is droger of juist natter dan het andere. Mijn kind eet een mix van potjes en zelfgemaakt.

2 jaar geleden

Reactie op Irma89

Hey ik adviseer, neem of die van Olvarit zelf of de ah eigen merk. Bon Bebe lijkt wel soep 🙈 tenzij je soep wil voorschotelen👍👌

2 jaar geleden

Reactie op MamaMila

Het is vaak wat drapperig met her en der wat grovere stukjes. Het is wrs ve ...
Bedankt voor de tips allemaal. Vandaag een potje 15+ van de ah geprobeerd maar het was inderdaad een stuk dunner en ik moest het hem voeren. Zou het wel handig vinden om een goede kant en klaar optie te hebben (zonder zout, suiker en zooi en het liefst ook nog vegetarisch) voor dagen dat het een beetje stressen is (mijn vriend werkt ploegendiensten en ik kan na werk soms pas om 18 uur bij de opvang zijn waar dan een hongerig kind zit). Iemand tips? Behalve natuurlijk eten van te voren voorbereiden wat ik nu altijd doe.

2 jaar geleden

Reactie op Irma89

Bedankt voor de tips allemaal. Vandaag een potje 15+ van de ah geprobeerd m ...
In het weekend zelf iets klaarmaken en dan meegeven aan de opvang?

2 jaar geleden

Reactie op Irma89

Bedankt voor de tips allemaal. Vandaag een potje 15+ van de ah geprobeerd m ...
De kant en klaar potjes zijn best goed gebalanceerd en voldoen aan de strenge eisen van de EU. De kans bestaat dat ze qua voedingsstoffen zelfs je eigen brouwsel doen overstijgen. Althans met deze argumenten heeft mijn psycholoog mij ontlast met de perfectionistische drang om alles zelf te doen. Ik was zo perfectionistisch bezig dat ik eraan onder door ging. Zit nog steeds ziek thuis. Uiteraard vanwege meer zaken dan alleen maar alles willen koken voor mijn kind. Ik ben zo ziek geweest dat ik op een dag alleen maar kon koken voor mijn kind en daarna niets meer. Niets voor mijzelf. Als mijn kind maar goed te eten had dan stortte deze moeder wel in. Nu krijgt hij een afwisselt aan potjes en mee eten met de pot en is deze moeder weer aan het opkrabbelen. De potjes met aardolie van Olvarit zijn het minst drabberig/juicy is mijn ervaring. Succes. Je doet het al ontzettend goed. 😊❤

2 jaar geleden

De kant en klaar potjes zijn best goed gebalanceerd en voldoen aan de stren ...
Aardolie = aardappelen. WTF! Er zitten wel meer taalfouten in mijn bericht maar deze is echt poep. 🙈

2 jaar geleden

Helemaal eens! Op de opvang krijgt hij potje olvarit of van appie. Rest is smurrie vind ik. Ik heb ook een steamer dus thuis maak ik vers voor mijn kind. Het kan inderdaad geen kwaad om potjes te geven maar het belangrijkste is en blijft : ga voor je eigen gemak. Dit zijn champagne-problems. Vroeger hadden ze zoveel minder keus dan wij nu en die kids bleven ook leven 😬

2 jaar geleden

Aardolie = aardappelen. WTF! Er zitten wel meer taalfouten in mijn beric ...
Hoe is je nieuwe bril vriendin? 😂

2 jaar geleden

Dankje! Ik heb ook niets tegen potjes. Maar als je kind zelf via de Rapley methode en met de pot mee eet dan voelt drap naar binnen lepelen ineens als een stapje terug. En ik ben lui, wil graag zelf eten ipv mn kind voeren 😂. Vandaar mijn zoektocht naar iets makkelijks wat voor ons werkt. Zal de aardolie potjes ook maar eens proberen 😂.

2 jaar geleden

Reactie op Irma89

Dankje! Ik heb ook niets tegen potjes. Maar als je kind zelf via de Rapley ...
Maar replay is toch gericht op zelf eten en zelf bepalen hoeveel je eet?

2 jaar geleden

Reactie op Littl-one

Maar replay is toch gericht op zelf eten en zelf bepalen hoeveel je eet?
Ja, daarom was mijn vraag ook of er potjes zijn die niet dun zijn en waar gewoon stukjes inzitten zodat hij zelf kan eten

2 jaar geleden

Wellicht is dit een optie, dit zijn schaaltjes met volgens mij grovere stukken. Heb het zelf nog nooit gekocht, maar zie het altijd bij de AH liggen. Zijn ook verschillende smaken van.

2 jaar geleden

Reactie op baby-dec2020

Wellicht is dit een optie, dit zijn schaaltjes met volgens mij grovere stuk ...
Dankje!! Ja denk dat dit meer is wat ik zoek😁

2 jaar geleden

Hoe is je nieuwe bril vriendin? 😂
Had ik niet op. 😂

2 jaar geleden

Reactie op Irma89

Dankje! Ik heb ook niets tegen potjes. Maar als je kind zelf via de Rapley ...
Ben weinig bekend met Rapley maar eten is echt een proces met stapjes vooruit en soms weer een terugval. Banaan gaat er nu weer een stukjes in na een terugval van geprakt. 😅