18 Reacties
2 jaar geleden
Ik geef yoghurt. Dat vult beter dan zo'n suf koekje.
Verder paprikareepje of stronkjes broccoli en allerlei crackerachtig spul dat al genoemd is
2 jaar geleden
Ik geef yoghurt. Dat vult beter dan zo'n suf koekje.
Verder paprikareepje ...
K Durf dat niet paprika of stukje komkommer .. dat zeggen er wel
Meer maar mijn zoontje douw het gelijk helemaal in zijn mond dus ben dan zo bang dat die dalijk stikt in zo’n stukje
2 jaar geleden
Reactie op silvana1988
Meer maar ...
Raar genoeg hoe groter het stuk in de mond hoe beter die van mij kauwt. Geldt wel enkel voor stukken die hij zelf eet. Ze hebben er dan meer gevoel bij. Als ik mijn zoontje een dergelijk stuk voer dan is het hap slik weg en als hij het zelf doet douwt hij het in de mond, kijkt bedenkelijk, gaat kauwen en haalt het evt weer een stukje uit de mond (hij bijt het niet direct door) en slikt pas als hij het goed kan wegkrijgen. Altijd goed trouwens om kinder ehbo te volgen.
2 jaar geleden
Reactie op silvana1988
Meer maar ...
Ik haal de harde schil eraf en blijf erbij. Soms hapt hij een enorm stuk af. Vandaag gaf ik hem kleine stukjes ipv een reep en dan gaat het goed. Hij propt zich niet vol maar doseert netjes.
2 jaar geleden
Op de kdv geven zij hem een rijstwafel of maisvinger (die ik altijd mee geef). Gek genoeg bij ons thuis krijgt hij (nog) geen tussendoortje. Hij krijgt wel dixxap, dat is zijn 'tussendoortje'.
Ik stel altijd de vraag aan mijzelf:
Voedt het op dat moment?
Dus ik probeer zo lang mogelijk koekjes vermijden en geef een gezonde alternatief. Een sneedje bruin brood bijvoorbeeld of een rijstwafeltje.. of je kan het fruit hapje verdelen door de dag. Een stukje fruit in de ochtend en een stukje fruit in de middag. (Wat wij meestal ook doen als volwassenen).
2 jaar geleden
Reactie op First-time-mom
Op de kdv geven zij hem een rijstwafel of maisvinger (die ik altijd mee gee ...
Sneetje bruin brood: half sneetje** dan👌
2 jaar geleden
Hier een loedermoeder: ik geef mijn kind na actief buitenspelen op de terugweg in de wagen zo'n rond prince chocostar koekje met crème vulling (zitten er 5 in zo'n meeneemrolletje). Ik heb al allerlei koekjes geprobeerd. Babykoekjes van de kleintjes keuken (te slap), biscuit (te hard), ontbijtkoek ( te slap), rijstwafels (0 smaak), liga (ook smakeloos). Dit koekje werkt tot nu toe het beste! En het is een klein, rond, handzaam koekje. Precies genoeg tot aan het avondeten!
2 jaar geleden
Hier een loedermoeder: ik geef mijn kind na actief buitenspelen op de terug ...
Ze heten ministar koekjes...
2 jaar geleden
Hier een loedermoeder: ik geef mijn kind na actief buitenspelen op de terug ...
haha.. hier ook.. vaak een soepstengel of cracotte of banaan, maar ook wel zo’n theebiscuit met suiker en kaneel (een halve) of hapjes danone kwark. Wij hebben een smulpaapje.. die lust alles. Avondeten gaat er ook prima in! Sowieso is er een oudere zus die van alles krijgt en dat wil meneer ook:)
2 jaar geleden
haha.. hier ook.. vaak een soepstengel of cracotte of banaan, maar ook wel ...
Bij ons ook danoontje paar hapjes na het avondeten. Ze krijgt bij ons gewoon vanalles. Zowel gezond zoals volkorenbrood, fruit en groenten. Maar ook lekkere dingen. Ik ben daar niet zo spastisch in. Snoep is straks voor mijn dochter helemaal niet bijzonder. Dat wil ik graag zo houden :)
2 jaar geleden
(Stok) Broodje roosteren (of in oven) en dan beetje olijfolie (extra vergine) eroverheen. Gelijk goede vetten. Verder rijstwafel, soepstengels, mandarijn aan kleine stukjes. Maisvingers
2 jaar geleden
Deze vindt m’n zoontje erg lekker! Soms mix ik dit met banaan.
Verder is hij gek op krentenbollen. Melkbroodjes gaan er ook in. Stokbrood vindt hij ook erg lekker. Helaas liet hij geen bruin brood, dus krijgt die dat in z’n soep 😅
Qua yoghurt krijgt hij Griekse yoghurt met aardbei- of frambozensmaak van de Lidl.