42 Reacties
3 jaar geleden
Mijn zoon ook koemelkallergie...heb nu Pepti 1.. nu trekt het langzaam weg zijn extreme uitslag en buikpijn...heb gelukkig een machtiging voor de voeding.. het is niet te betalen.. jeetje wat duur..
3 jaar geleden
Mijn dochtertje heeft aan de neocate tot haar 1,5 jaar gezeten ze word volgende maand 2 en ik denk dat we er nu 3 maandjes pas af zijn. Maar wel blij dat ze er dus overheen gegroeid is, zei had toen ze baby was heel veel huilbuien, moeilijk eten , veel in der mondje bleef staan, uitslag, gillen, niet kunnen slapen en krampjes. Succes uiteindelijk komt het dus echt goed 😌
3 jaar geleden
Mijn dochtertje drinkt al sinds ze 4 dagen is HA om de kans op koemelk allergie te verkleinen (als baby heb ik het gehad). Helaas lijkt het nu 9+4 toch behoorlijk mis te gaan. Hele onrustige huid, darm problemen, overgeven en nu verandert ook haar ademhaling als ze haar flesje op heeft (er komt een piep in) dus vrijdag terug naar de huisarts want dit is echt te zielig😢
3 jaar geleden
Reactie op Lola123
Hoi! Ik ben benieuwd. Wat zijn de symptomen van jullie kindjes met koemelka ...
Veel krampjes, scheetjes, diarree, benauwdheid, af en toe piepend ademen, lijkt verkouden, heel veel rode bultjes op gezicht en rode plekken op haar hoofdhuid en in nek ik denk eczeem, veel bubbelen/spelen met speeksel. Ze heeft daarnaast ook last van verborgen reflux dus het eten komt er niet uit...
3 jaar geleden
Wij hebben net de eerste voeding van H.A. gegeven en merken wel tijdens het drinken iets verbetering maar nog steeds wel last van krampen en kreunen.
Ben heel benieuwd hoe snel we verbetering zien in alle symptomen...:
-krampen
-kreunen
-veeeeel scheetjes
-diarree
-benauwdheid
-piepend ademen (soms)
-lijkt soort van verkouden maar is dit niet
-veel rode bultjes op gezicht
-rode plekken op hoofdhuid en nek
-veel bubbelen/spelen met speeksel
3 jaar geleden
Mijn dochter heeft ook koemelk allergie, maar zeer heftig. Nutrilon H.A werkte niet helaas klachten bleven het zelfde. Toen van de Kinderarts Nutrimigen gekregen. Klachten werden wel minder maar nog steeds niet weg en na 1 week werden de klachten weer meer. Daarom nu de meest verknipte voeding die er is. De neocate. Dit gaat goed gelukkig, wij hebben een heel andere baby ervoor terug gekregen!
3 jaar geleden
Reactie op vdb1991
Veel krampjes, scheetjes, diarree, benauwdheid, af en toe piepend ademen, l ...
Mijn dochtertje heeft ook verborgen reflux en ik geef moedermelk gekolft met johannesbroodpitmeel en Nutrilon Omneo. Gebruikte eerst Nutrilon maar door obstipstie van johannesbroofpitmeel 2 fagen geleden overgestapt.
Ik herken bepaalde symptomen zoals piepend ademen, kreunen en veel scheetjes laten. Verder geen rode plekken. Alleen 1 rode plek bij de nek. Nu ik dit lees ga ik toch maar even de huisarts bellen
3 jaar geleden
Hier ook eentje met vermoeden van koemelkallergie. Kreeg eerst Nan comfort. Ook symptomen zoals uitslag (rode puntjes en schilfertjes), krampjes, enorme stinkscheetjes, ...
Nu een dikke 2 weken overgeschakeld naar nutramigen lgg. De uitslag is zo goed als weg en krampjes lijken ook te minderen. Wel geeft ze nu soms een beetje melk terug, wat ze bij haar vorige melk kan comfort niet had...
Deze morgen voor het eerst langs geweest bij de osteopaat (voornamelijk voor haar voorkeurshouding) maar wie weet helpt er ook iets tegen de kma 😊. Geen idee of het zal helpen maar kwaad kan het zeker niet hè 😊
3 jaar geleden
Vraagje.. mijn zoontje heeft verborgen reflux. Klinkt erg benauwd en slijmerig en heeft behoorlijk last van obstipatie. Laat wel veel scheetjes. Jbpm lijkt het allemaal niet te verbeteren(blijft slikken en erg onrustig) hij heeft geen uitslag maar ook ik twijfel over kma?
3 jaar geleden
Hier zijn we 2 weken geleden overgestapt op pepti voeding. Eerst zelf gekocht en nu een machtiging van 3 maanden gekregen.
Ons zoontje had diarree nu is zijn ontlasting (weliswaar met jbpm vanwege reflux) normaal, hij kreunt minder in zijn slaap, het enorme krijsen en overstrekken is minder en de krampjes lijken minder.
Hij krijgt ook medicatie tegen reflux.
Of hij het echt heeft is gissen maar dit was het enige wat we nog zelf konden doen tegen enorme onrust. Volgende week weer een afspraak bij de KA om te evalueren. Maar voor nu blijven we hieraan vasthouden aangezien, op de nachten en slaapjes na, hij rustiger is.