Koortsig gevoel een zwangerschapskwaal?

ElineA
17 dagen geleden
Volgen
Hai allen, Sinds vanochtend heb ik steeds erger worden koortsig gevoel (maar geen koorts), brandende ogen, vermoeidheid en een beetje een verstopte neus. Zijn er vrouwen die deze kwaaltjes ook hebben? Kan het bij de zwangerschap horen? Ik ben op dit moment namelijk een beetje huiverig met COVID (ik ben donderdag op werk ook op een COVID-afdeling in het ziekenhuis geweest).
  • Rapporteren
Reageer
Typ hier je reactie
14 reacties
Lisanne122
17 dagen geleden
Kan ook hooikoorts zijn. Kun je gevoeliger voor zijn als je zwanger bent. Heb ik ook last van.
  • Rapporteren
Catharina89
17 dagen geleden
Ben elke avond ineens spontaan verkouden, elke ochtend is het weer verdwenen. Die vermoeidheid is elke dag overheersend. En als ik echt moe wordt eind vd dag krijg ik ook brandende ogen. Verder helemaal fit. Hoort erbij denk 🤗
  • Rapporteren
Yenkie
17 dagen geleden
Misschien even je verloskundige of huisarts contacten.
  • Rapporteren
lic
17 dagen geleden
Ik heb de laatste tijd dat ik niet goed kan ademen door me neus! Me neus is verstopt en ik nies zeker 4x op een dag. Vermoeid dat ben ik sowieso maar dat is ook wel logisch ons lichaam werkt namelijk nu 10x harder al voorheen. Ik lig het liefst 24/7 in bed en heb zin in niks met daarbij dat ik niet goed eet omdat ik overal misselijk van word of ben.
  • Rapporteren
ivfmama29
17 dagen geleden
Dit klinkt vooral als hooikoorts
  • Rapporteren
Rebbel
17 dagen geleden
Reactie op lic
Ik heb de laatste tijd dat ik niet goed kan ademen door me neus! Me neus is verstopt en ik nies zeker 4x op een dag. Vermoeid dat ben ik sowieso maar dat is ook wel logisch ons lichaam werkt namelijk nu 10x harder al voorheen. Ik lig het liefst 24/7 in bed en heb zin in niks met daarbij dat ik niet goed eet omdat ik overal misselijk van word of ben.
Het schijnt dat een verstopte neus er bij hoort. Heeft te maken met het feit dat we nu meer bloed in ons lijf hebben en bepaalde delen opzwellen. Dus blijkbaar ook in je neus. 😁
  • Rapporteren
NellekeJasmijn
17 dagen geleden
Het klinkt inderdaad als hooikoorts. Heb je daar eerder last van gehad? Maar tijdens je zwangerschap zijn koorts(achtige) symptomen wel iets om scherp op te letten. De symptomen van een besmetting met toxoplasmose bijvoorbeeld zijn ook lichte verhoging en vermoeidheid. Ik zou even contact opnemen met de verloskundige of huisarts om op safe te gaan.. Ik hoop dat je je snel weer beter voelt!
  • Rapporteren
ElineA
17 dagen geleden
Bedankt voor jullie reacties. Ik heb nooit hooikoorts gehad, en slik ook anti-allergiemedicatie voor een andere chronische allergische reactie. Het koortsige gevoel en de brandende ogen zijn, naast de misselijkheid, echt overheersend. Ik ga inderdaad maar even contact opnemen met de verloskundige.
  • Rapporteren
FarahJ
17 dagen geleden
Ik heb ook een koortsachtige gevoel. Het is er niet altijd, maar als het er is erg vervelend. Heb t dan ook verschrikkelijk koud. Ik werk vanuit huis en ik verwacht niet iets met covid19. Maak me verder ook geen zorgen
  • Rapporteren
Ishaya
17 dagen geleden
Ik had gisteren hoofdpijn, warme neus en een koortsig gevoel.. Vandaag is het weer over. Ik schrok er ook even van.
  • Rapporteren
Bijtje18-12
17 dagen geleden
Reactie op Rebbel
Het schijnt dat een verstopte neus er bij hoort. Heeft te maken met het feit dat we nu meer bloed in ons lijf hebben en bepaalde delen opzwellen. Dus blijkbaar ook in je neus. 😁
Dat klopt, je slijmvliezen zijn door de betere doorbloeding sneller geïrriteerd en kunnen wat opzetten. Vandaar dus dat je een verstopte neus kan krijgen of wat snotterig worden, maar ook je tandvlees kan bijvoorbeeld sneller gaan bloeden bij het tanden poetsen. Maf hè... Er gaat een wereld voor ons open 😅
  • Rapporteren
chelle92
17 dagen geleden
Ik heb in het begin toen ik nog niet eens wist dat ik zwanger was een koortsig gevoel gehad. Nu heb ik wel snel koud maar dat had ik voor de zwangerschap ook al haha😅 wel al vanaf begin af aan verstopte neus
  • Rapporteren
Margot12
17 dagen geleden
Mijn lichaamstemperatuur is sinds ik zwanger ben met eeb graad omhoog gegaan. Met dat ik op het werk mijn temperatuur 2 keer per dag moest meten, viel dit wel op. Ik had hier de eerste weken ook wel wat last van en koortserig gevoel
  • Rapporteren