14 Reacties
6 jaar geleden
Het kraanwater in Nederland is schoner en beter gecontroleerd dan bronwater uit fles.
6 jaar geleden
Ik drink al jaren water 2 tot 3 liter per dag.
Heb er nog nooit over gehoord drink nu ook gewoon water. Ons huis is uit 1958 geen idee of er lood in inze leidingen zit.
Waar zou dat dan niet goed voor zijn dan?
6 jaar geleden
Reactie op Decembermama
Het kraanwater in Nederland is schoner en beter gecontroleerd dan bronwater ...
Jep dit klopt helemaal! :)
Tenzij je in een oud huis woont met loden leidingen. Maar dan is het lood het gevaar.
6 jaar geleden
Warm water kun je beter niet uit de kraan drinken. Dat adviseren waterbedrijven zelf. Niet omdat het water slecht is, maar omdat in warm water makkelijker stoffen kunnen oplossen uit je leidingen dat koud water. Koud water in NL is volledig veilig en inderdaad vaak beter dan flessenwater! Er zit in NL geen chloor in wat in het buitenland vaak wel het geval is, misschien lees je er daarom over (chloor is niet zo gezond)?
6 jaar geleden
Volkomen veilig, alleen uitkijken met loden leidingen en in nieuwbouwwoningen

6 jaar geleden
Volkomen veilig, alleen uitkijken met loden leidingen en in nieuwbouwwoning ...

Hoe weet je dan of je loden leidingen hebt?! Ik woon in een oude monumemtale boerderij... ik had nog geen seconde stil gestaan bij dat water drinken niet goed voor mij zou kunnen zijn 😱
6 jaar geleden
Reactie op Ploepsieniesje
Hoe weet je dan of je loden leidingen hebt?! Ik woon in een oude monumemtal ...
Oeh dat weet ik eigenlijk niet?? Misschien kun je de vorige eigenaar contacten? Of een loodgieter laten kijken?
6 jaar geleden
Reactie op Ploepsieniesje
Hoe weet je dan of je loden leidingen hebt?! Ik woon in een oude monumemtal ...
Simpel te achterhalen dus! Zou het even checken!