14 Reacties

6 jaar geleden

ja waarom niet als je zo moet gaan denken...wordt t wel lastig hoor dan mag je niet meer: tanken boodschappen doen en überhaupt niet meer ademen. t wordt ook opgeblazen hoor

6 jaar geleden

Bij huizen ouder dan een bepaald jaartal zitten er lijdingen van lood in. Dssr heeft het mee te maken

6 jaar geleden

Gewoon de kraan eerst even laten lopen voordat je water inschenkt

6 jaar geleden

Het kraanwater in Nederland is schoner en beter gecontroleerd dan bronwater uit fles.

6 jaar geleden

Ik drink al jaren water 2 tot 3 liter per dag. Heb er nog nooit over gehoord drink nu ook gewoon water. Ons huis is uit 1958 geen idee of er lood in inze leidingen zit. Waar zou dat dan niet goed voor zijn dan?

6 jaar geleden

Reactie op Decembermama

Het kraanwater in Nederland is schoner en beter gecontroleerd dan bronwater ...
Jep dit klopt helemaal! :) Tenzij je in een oud huis woont met loden leidingen. Maar dan is het lood het gevaar.

6 jaar geleden

Gewoon een waterfilter in huis instaleren als je het niet vertrouwd. Water uit plastic flessen is echt niet beter.

6 jaar geleden

Warm water kun je beter niet uit de kraan drinken. Dat adviseren waterbedrijven zelf. Niet omdat het water slecht is, maar omdat in warm water makkelijker stoffen kunnen oplossen uit je leidingen dat koud water. Koud water in NL is volledig veilig en inderdaad vaak beter dan flessenwater! Er zit in NL geen chloor in wat in het buitenland vaak wel het geval is, misschien lees je er daarom over (chloor is niet zo gezond)?

6 jaar geleden

Reactie op meisje89

Warm water kun je beter niet uit de kraan drinken. Dat adviseren waterbedri ...
Jaa dat zou best wel is kunnen en heel veel over lood ook

6 jaar geleden

Volkomen veilig, alleen uitkijken met loden leidingen en in nieuwbouwwoningen

6 jaar geleden

Volkomen veilig, alleen uitkijken met loden leidingen en in nieuwbouwwoning ...
Hoe weet je dan of je loden leidingen hebt?! Ik woon in een oude monumemtale boerderij... ik had nog geen seconde stil gestaan bij dat water drinken niet goed voor mij zou kunnen zijn 😱

6 jaar geleden

Reactie op Ploepsieniesje

Hoe weet je dan of je loden leidingen hebt?! Ik woon in een oude monumemtal ...
Oeh dat weet ik eigenlijk niet?? Misschien kun je de vorige eigenaar contacten? Of een loodgieter laten kijken?

6 jaar geleden

Reactie op Ploepsieniesje

Hoe weet je dan of je loden leidingen hebt?! Ik woon in een oude monumemtal ...
Simpel te achterhalen dus! Zou het even checken!

6 jaar geleden

Ik drink ook gwn alle dagen water van de kraan. Je moet inderdaad alleen oppassen met oude leidingen. Ik werk op een school en in bepaalde lokalen mag je inderdaad geen water van de kraan drinken.