9 Reacties

2 jaar geleden

Oeh vervelend! Maar ook herkenbaar... Hij bijt mij omdat hij mij lief vindt en wil dan spelen, te enthousiast is of gewoon kusjes wil geven maar met een bijt. Ik spreek hem toch streng aan en pak even zijn hoofd omhoog naar mij kijkend. 'gentle parenting'. Boos kijken en weg lopen. Blijven proberen.. het houdt hoop ik echt wel op!

2 jaar geleden

Mijn dochter knijpt mij altijd met die kleine vingertjes. Ze pakt een stukje vel in mijn nek de ene keer rolde ze de vel over elkaar de andere keer trekt ze er aan dan zeg ik meestal hard auw (dat doet het ook) en kijk dan steng pak haar handje en zet ze naast haar neer als ik dat niet doe blijft ze door gaan. Als ze daarna toch nog door gaat zet is haar op de grond.

2 jaar geleden

Alsnog beginnen met corrigeren en aanspreken. Hoe verwarrend het in 't begin zal zijn, hij heeft geleerd dat dit oké is. Ze zeggen vaak, opvoeden begint vanaf de geboorte.. Zonder dat jij het doorhebt, snappen ze al meer dan je denkt.

2 jaar geleden

Wat vervelend voor je zeg, ik heb zelf niet de ervaring die jij beschrijft maar ik zou niet toestaan dat hij dit doet bij jouw. Ik weet niet wat je al hebt geprobeerd maar je mag hem echt wel vertellen dat hij jouw pijn doet en dat hij dat niet mag doen om hem vervolgens uit de situatie halen. Als hij lief en zacht doet kan je hem extra complimenten en aandacht geven en hem ook zeggen dat wat hij nu doet lief is van hem. Dit is hoe ik met mijn dochter om ga en waar ik extra op let als ze gedrag vertoont wat ik niet wil.

2 jaar geleden

Als ik als drumstel wordt gebruikt (vaak met spelen ofzo), zeg ik hem dat hij zachtjes moet doen en dan gaat hij me aaien 🥰 dat heb ik vanaf het begin aangeleerd. 1x gehad dat hij heel gemeen een velletje vast had en daarin kneep, hij schrok toen van mijn "auuuw" en heeft het nooit meer gedaan. Vooral laten merken dat het zeer doet en niet mag en laten merken wat wel gewenst gedrag is

2 jaar geleden

Wat vervelend zeg! Ons zoontje sloeg mij (en verder niemand) altijd vanaf 11 maanden. Dat heeft denk ik wel bijna een jaar geduurd voordat dat stopte. Altijd consequent en (meestal) rustig gecorrigeerd. Maar je wordt er alleen wel gek van! De keren dat ik mijn geduld verloor had ik direct spijt. Dat haalde helemaal niks uit behalve dat hij schrok en moest huilen (en daarna meteen weer sloeg). Veel sterkte!

2 jaar geleden

Hier ook herkenbaar, ik heb het afgeleerd door te zeggen dat het pijn doet en dat ze mag aaien ipv krabben/slaan. Dus als zij dat doet dan geef ik aan dat het pijn doet en pak haar handje en maak aai bewegingen. Gelukkig heeft het hier wel geholpen. Nu doet ze dat heel soms, maar dan corrigeert ze zichzelf door te aaieb

één jaar geleden

Mijn zoontje heeft ineens een bijt-fase.. het is waarschijnlijk grotendeels om aandacht te vragen (z'n baby zusje is 3 maanden) maar misschien ook de leeftijd? Hij bijt in alles; stoel, slabbertje, trui, speelgoed en dus ook mij en een enkele keer z'n zusje (bij de baby en mijzelf laat is wel duidelijk blijken dat dat pijn is en niet de bedoeling!) Bijten jullie kindjes ook ineens in vanalles?

één jaar geleden

Reactie op Clarakoe

Mijn zoontje heeft ineens een bijt-fase.. het is waarschijnlijk grotendeels ...
Mijn zoon heeft dat nog niet gedaan... Mijn dochter had dat wel heel erg. Vooral mij beet ze, tot op de opvang een kindje haar had gebeten. Toen snapte ze pas wat wij echt bedoelen als we zeggen dat het zeer doet.