11 Reacties

3 jaar geleden

Zeker geen zorgen maken elk kindje heeft zn eigen tempo

3 jaar geleden

Mijn oudste dochter heeft nooit gekropen met 14 maanden is ze van tijgeren naar lopen gegaan! En echt niet elk kindje hoeft met 1 jaar te lopen sommige lopen "pas" met 1,5 jaar. Inmiddels is mijn dochter 2,5 en springt klimt rent vrolijk rond:)

3 jaar geleden

Ons zoontje wordt 1 dag later, op 2 december 1 jaar en is precies hetzelfde. Wij maken ons nergens druk om. Eerder genieten dat hij nog niet overal aan zit en je hem steeds in de gaten moet houden ;) Komt goed ieder kindje in zijn/haar eigen tempo!

3 jaar geleden

mijn dochter word 11 dec 1 .. doet ook nog niet kruipen .. begint nu net met op trekken.. wij hebben een matras op de grond liggen daar gaat ze wel op.staan langs de bank maar dat is ook sinds een paar dagen pas

3 jaar geleden

Zoontje w op 2 december 1 jaar en kruipt sinds vorige week. Opeens lukte het. Ging snel ineens. Ik dacht echt dat hij het kruipen gewoon zou overslaan..

3 jaar geleden

Mijn zoontje wordt 1 jaar op 4 december. Hij tijgert niet, trekt zich niet op, schuift niet al zittend… hij is gewoon (nog) niet geïnteresseerd in zich verplaatsen 😅

3 jaar geleden

Zoon wordt 17 dec 1 jaar en kan al een paar maanden tijgeren. En sinds maandje of 2 staan terwijl hij zich vast houdt. Maar kruipen kan ie nog niet. Denk dat ie het gaat overslaan 😅. Dochterlief (5jr) tijgerde helemaal niet. Ze rolde gewoon de hele woonkamer door. 🤣 Met 10 maanden ging ze opeens kruipen en met 13 maanden liep zij…mooi om te zien hoe zij zo verschillen in hun ontwikkeling 😅

3 jaar geleden

Mijn dochter is 6 november 1 jaar geworden, wel een maand te vroeg maar kruipt en loopt ook niet. In de box trekt ze zich op tot ze op haar knieën zit en als we haar neerzetten blijft ze wel even staan. Extra controle op consultatiebureau gehad, niks aan de hand het komt wel was hun conclusie. Inderdaad met 1.5 jaar lopen is ook heel normaal

3 jaar geleden

Hier ook niet.. ook nog niet optrekken en komt nog niet zelfstandig in zit. Vind het lastig om te bepalen of dat 'normaal' is

3 jaar geleden

Wat een verschil met alle kindjes! Onze zoon word 14 Dec 1 en loopt al vanaf ruim 10 maanden. Lijkt me juist heerlijk als ze niet zo vlug zijn....:)

3 jaar geleden

Hier net 1 (5 weken te vroeg geboren) en ging pas tijgeren vlak na zijn 1e verjaardag. Zitten wil hij niet, wat betekend dat hij ook nog niet zelf kan gaan zitten. Doet nog niet optrekken en kruipen. De verpleegkundige dacht eerst aan fysio ivm niet zitten (hij wilt dat gewoon simpelweg niet, lopen vindt hij leuker, met hulp uiteraard), maar de arts vond dat nog niet nodig. Hier ging hij pas tijgeren door de robotstofzuiger 🤣 daarvoor was hij liever lui dan moe, kijk of je iets kan vinden wat hij niet leuk, maar geweldig vindt. Wie weet spoort hem dat genoeg aan om de moeite ervoor te gaan doen.