6 Reacties

5 jaar geleden

Ik herken je gevoel!! Je probeert alles goed te doen, maar voor je gevoel gaat alles fout. Nu moet je vlees eerst nog besmet zijn.. dat gebeurt niet zo vaak, je krijgt altijd van die meldingen via de ZwangerHap app.. recent niets gezien😃 ook kan er op zo’n vork bijna niets gezeten hebben. Verder had ik gelezen wanneer je je vlees eerst 2 dagen invriest alle bacteriën dood gaan.. (voor het vervolg) dus ik stop alles eerst in de vriezer!

5 jaar geleden

Ik had hier vorige week toevallig een gesprek over met mijn verloskundige. Ik had mezelf laten prikken op antistoffen omdat ik écht heel veel rauw vlees eet en dat nu dus niet mag. Geen probleem, maar verwachtte dus dat ik zeker antistoffen had. Dit is dus niet het geval😂. Mijn verloskundige zei daarop; kun je nagaan, je eet al heel je leven bijna dagelijks rauw vlees, en je bent er nog nooit ziek van geweest. Dus hoe groot is die kans dan? Niet dat ik zeg dat we nu met z’n alle aan de carpaccio moeten absoluut niet. Maar zo’n foutje kan dus echt niet zoveel kwaad. Dan moet je wel hele dikke vette pech hebben. Niet te druk maken dus😘

5 jaar geleden

Gewoon rustig blijven... de stress die je nu hebt is waarschijnlijk erger voor je kind. Im te beginnen is het al gebeurd, dus de extra stress helpt niet. Er is een kans dat je hierdoor geïnfecteerd kan raken. Het is niet automatisch het geval bij elke aanraking. Je moet het natuurlijk niet bewust op gaan zoeken, maar ook niet compleet van slag raken als het een keer mis gaat

5 jaar geleden

Toxoplasmose is vooral erg in de eerste maanden. Wanneer je dit zou krijgen tijdens de zwangerschap en het gehoor wordt die moment gemaakt. Dan zal hij niet kunnen horen maar volgens mij is alles al gemaakt en moet je u geen zorgen meer maken. En idd wat de andere ook zeggen de kans is zo klein. Ik ben 38 en heb nog steeds geen antistoffen. Buiten de zwangerschap altijd zonder handschoenen gewerkt in de tuin. Ik heb katten gehad en heb altijd de kattenbak proper gemaakt. Ik heb zelfs een tijdje een wilde laten opgevangen. Ik waste mijn aardbeien vroeger nooit ( vies vind ik dat nu als ik erover nadenk). En ik eet ongelooflijk graag rauw vlees. En ik heb nog steeds geen antistoffen.

5 jaar geleden

Doen ze standaard op antistoffen prikken?

5 jaar geleden

Reactie op vwlover

Doen ze standaard op antistoffen prikken?
Nee is in NL niet standaard, ik heb er toen om gevraagd