9 Reacties

2 jaar geleden

Hier ook Ben oorlogskind, deze beelden brengt erg veel herinneringen van vroeger naar boven. Ik voel me ook angstig en onrustig. 😭

2 jaar geleden

Ik ben ook onrustig. Mijn gevoeligheid is sinds ik moeder ben nog groter geworden. Ik moet mezelf echt een beetje in bescherming nemen. Je kan niets doen, dus ik wil het ons leven niet teveel laten beïnvloeden. We kijken daarom nu thuis alleen om 20:00 het journaal (dan ligt de kleine lekker in haar bedje, ik wil haar niet belasten met mijn onrust en verdrietige gevoelens die ze wellicht onbewust meevoelt) en voor de rest probeer ik me weg te houden van het nieuws. Ik heb een aantal mensen in de buurt wonen waarvan ik weet dat ze oorlog hebben meegemaakt (bejaarde buurtjes, overburen uit Syrië). Daar heb ik een bloemstukje heen gebracht met een kaartje en een bakje koffie gedronken zodat ze even hun verhaal kwijt konden. Op die manier heb ik iets kleins kunnen bijdragen. Voor de rest realiseer ik me zo sterk hoe ontzettend goed ik het heb. Dat ik elke dag kan genieten van mijn meisje! In een veilig huis met alles om ons heen wat we nodig hebben. En ik geniet dan extra van haar open, vrolijke energie. Nog niet belast met moeilijke zaken, puur en onbevangen 🥰

2 jaar geleden

Reactie op Aanstaande Moeder

Hier ook Ben oorlogskind, deze beelden brengt erg veel herinneringen van vr ...
❤🫂

2 jaar geleden

Ik heb er ook last van… Vreselijk om te zien hoe andere moeders met kinderen moeten vluchten of er midden in zitten! Die beelden maken mij heel angstig en verdrietig! Ik heb besloten om alleen nog ‘s ochtends het nieuws te kijken want je wilt toch een beetje op de hoogte blijven, maar de rest van de dag niet meer. Zo blijf ik niet hangen in die angstige gedachten. Kijk overigens ook geen talkshows meer in de avond want ik kon er niet meer van slapen 😳!

2 jaar geleden

Ik heb er ook last van… Vreselijk om te zien hoe andere moeders met kindere ...
Nou precies dit...

2 jaar geleden

Ik herken me heel erg in wat jullie zeggen.. Toch een redelijke opluchting dat het niet aan mij ligt en dat het toch onze moeder gevoelens. Laten we hopen dat deze narigheid snel over is ❤️

2 jaar geleden

Ik denk dat dat ook een deel bij het moederschap hoort. Je wilt je kind nou eenmaal tegen de boze buitenwereld beschermen. Gelukkig kan ik het meeste wel van me afzetten. Het enige wat ik als tip kan geven, is geniet van je kleintje, volg het nieuws wat minder vaak en richt je op de dingen waar je wel controle over hebt.

2 jaar geleden

Owja.. en dan dat programma over m'n lijk.. zo heftig al die beelden met kinderen enzo. Denk alleen wel dat als het je leven beïnvloed, zoals je zegt dat je geen eetlust etc hebt je het wel even in de gaten moet houden. Het is normaal om anders te gaan denken maar je moet er zelf niet aan onderdoor gaan natuurlijk

2 jaar geleden

Mooi nummer van diggy dex: morgen komt het goed 😊