23 Reacties
2 jaar geleden
Mijn zoontje heeft eczeem en heb van alles geprobeerd en ben toen ook uitgekomen bij de lipikar balsem. Wat een top spul! Onwijs voedend en mijn zoontjes huid is er erg op vooruit gegaan. Ik gebruik niks anders meer
2 jaar geleden
Ja lipikar heb je nodig. Mijn ervaring is dat de balsem prettiger is omdat die wat dikker en vettiger is dan de bodylotion
2 jaar geleden
Ik heb rosacea en gebruik la roche posay als wasgel voor mn gezicht. Ik merk meestal meteen dat de bultjes rustiger worden enz. Of het tegen een droge huid werkt geen idee. Maar ik ben het gaan gebruiken omdat ik bij de apotheek zalf ging halen voor mn zoontje, die had last van eczeem. Assistente gaf mij die crème of re proberen. Ik denk dus dat het wel vaker gebruikt wordt voor kindjes die hebben wat jij hierboven beschrijft.
2 jaar geleden
Je kunt het beste naar een apotheek of drogist gaan die dit merk verkopen en je kunnen adviseren. Mocht het product niet geschikt zijn moeten zij verplicht contact op nemen met la roche posay voor ander advies of geld terug. Wij hebben dit recent gedaan. Ook met la roche posay zelf via facebook chat contact gehad over advies
2 jaar geleden
Hey wij hadden er ook last van. Wij gebruiken nu vaseline Cetamacrogol. Works like a charme! En wij zijn volledig afgestapt met zeep wassen.
Wij waste voorheen met ph neutrale zeep, maar daar kreeg hij alsnog heel veel last van droge huid.
Echt alle cremetjes en zalfjes gebruikt, niks werkte.
Nu wassen wij hem 2 x per week gewoon met water en smeren vervolgens met Cetamacrogol.
2 jaar geleden
Reactie op First-time-mom
Hey wij hadden er ook last van. Wij gebruiken nu vaseline Cetamacrogol. Wor ...
Smeer je hem daar helemaal mee in? Want wij gebruiken dit nu ook maar vind het zo’n terror om uit te smeren 😅
Wel overgestapt al op Ph neutrale zeep ja maar nog niet zonder gedaan.
2 jaar geleden
Reactie op Suus399
Smeer je hem daar helemaal mee in? Want wij gebruiken dit nu ook maar vind ...
Ik zou je kind niet volledig met Vaseline insmeren want dit sluit de huid te veel af. Alleen op de plekjes smeren.
2 jaar geleden
Ik zou je kind niet volledig met Vaseline insmeren want dit sluit de huid t ...
Dit inderdaad, hier werd ie gloeiend heet als ik m ermee had ingesmeerd. Hier hielpen overigens alle voorgeschreven vette crèmes niet van de kinderarts. Dermatoloog adviseerde la roche posay lipikar en voor het eerst was zijn huid glad. Had eindelijk een kind met een baby zacht huidje, al was ie geen baby meer 🙄🤣
2 jaar geleden
Reactie op Suus399
Wij kregen dit advies van de huisarts maar ik vind het ook wel heftig..
Apart advies. Een doorverwijzing naar een dermatoloog met meer kennis kan dan geen kwaad als je het mij vraagt.
Naast La Roche smeren we Cetamacrogol. Daar zit ook Vaseline in maar e.a. percentage zodat de huid niet afgesloten wordt. Ook hebben we hormoonzalf.
2 jaar geleden
Ik zou je kind niet volledig met Vaseline insmeren want dit sluit de huid t ...
Vasaline cetamacrogol is anders. Ik smeer dit ook 2 x per dag als “dagcreme” en “nachtcrème”
2 jaar geleden
Reactie op Kimberly ❤️
Vasaline cetamacrogol is anders. Ik smeer dit ook 2 x per dag als “dagcreme ...
Wel alleen op zijn gezichtje en op zijn lichaampje alleen de plekjes
2 jaar geleden
Reactie op Suus399
Smeer je hem daar helemaal mee in? Want wij gebruiken dit nu ook maar vind ...
Valt wel mee met het insmeren. Maar onze jongen had ook best veel jeuk, dus vond/vind het zeker niet erg als ik hem even 'ruig' insmeer🙃