Dag mama’s,
Terwijl ik op m’n zoontje wacht tot die wakker wordt van z’n middagdut vroeg ik me af welke kindjes nog zo een lange middagdut doen?
Mijn zoontje slaapt ‘s middags gemiddeld 3,5 à 4uur (tussen 12u en 16u). Hij wordt ‘s morgens wakker tussen 7u30 en 8u30. Voormiddag slaapt hij niet meer maar begint rond 11u altijd wel erg moe te worden.
‘s avonds gaat hij altijd rond 20u slapen.
Nog kindjes die zoveel slaap nodig hebben?
Het is hier letterlijk precies het zelfde word wakker tussen 7:30 en 8:30 en slaap in de middag om 12:u tot 16 u en slaap ook rond 20 u letterlijk het zelfde en ja soms slaap die later in de middag voorbeeld 13 u dan maak ik hem wakker om 16u of 16:30 anders slaap die weer laat savond en eet hij optijd met avond eten
Die van mij vindt slapen een overbodige luxe... Papa ligt 's nachts naast hem op een matras, want alleen zijn is een issue... Maar zelfs dan zit hij de hele tijd te kletsen en spelen in zijn bed... 🤷
Hier ook hoor! Meestal rond 07:30u wakker, rond 13:00u naar bed en als ik hem om 16:00u niet wakker zou maken, zou hij zo doorslapen. In de avond ook rond 20:00u naar bed.
Eh ja hier wordt ook nog zo'n 16/17 uur geslapen. Had het al aangegeven bij de kinderarts. Kan op ijzertekort duiden of ze hebben wat extra zout en mineralen nodig. Dus geef iets meer vlees en doe iets zout door het eten en op haar advies bij de apotheek heb je een drankje (paar dagen gebruiken) wat extra mineralen en zouten bevat wat ik dan iets door haar drinken doe . (wordt ook wel gebruikt na diaree /uitdroging). Maak me verder niet zo druk ze doet het verder prima en vooral savonds erg actief. Ze zullen het wel nodig hebben. De 1 verbruikt misschien meer energie dan de ander (mentaal en/of fysiek)
Mijn zoon slaapt ook nog veel vind ik. Vaak rond 7 wakker, dan rond 10en kan hij wel weer naar bed want is hij doodmoe. Dan slaapt hij tot 12 ongeveer.
En dan later in de middag nog een uurtje. Vaak van 4 tot 5.. Savonds ligt hij voor half acht weer in bed..
Leuk om de verschillen toch te zien bij onze kids he 😄 Alles heeft inderdaad zijn voor -en nadelen. En elk kindje volgt zijn eigen behoeften en noden. Ik was ook een kindje (en nu nog steeds trouwens😂) dat veel slaap nodig had.
Na 1,5 jaar begint meneer nu pas langer te slapen overdag. Wordt rond half 8 wakker en gaat rond 13u naar bed en wordt tussen 14.30-15.00 wakker en dan vaak rond 19.00 uur naar bed.