21 Reacties

3 jaar geleden

Wat vervelend! Kan je de pijn specifieker omschrijven? Is het continu of af en toe? Steken, zeurend, krampend, brandend? Hoeveel pijn op een schaal van 1 tot 10? Van binnen of aan de buitenkant?

3 jaar geleden

Hee is het een spier? Ik heb namelijk soms de hele dag als ik werk last van m’n kont alleen de rechter bil ik heb gevonden dat het dit is waarschijnlijk bij mij! Piriformis syndroom (komt voor bij zwangere vrouwen) maar ik heb geen zere anus!

3 jaar geleden

Ik heb dat soms van het zitten. Kan dan echt heel de tijd pijn hebben. Aambeien schijnen ook veel voor te komen tijdens zwangerschap, misschien dat het aan de binnenkant zit en drukt? 😕

3 jaar geleden

Anale trombose?

3 jaar geleden

Reactie op meisje89

Wat vervelend! Kan je de pijn specifieker omschrijven? Is het continu of af ...
Het is continue sinds vannacht. Het zijn krampen. Een 9 zou ik zeggen. Binnen.

3 jaar geleden

Reactie op VGeelen

Anale trombose?
De verloskundige heeft het bekeken en zegt dat het niet zo is.

3 jaar geleden

Reactie op TeddyBinky

Hee is het een spier? Ik heb namelijk soms de hele dag als ik werk last van ...
Ik ga kijken wat je zegt, maar de verloskundige kan er verder niks over zeggen.

3 jaar geleden

Ik heb dat soms van het zitten. Kan dan echt heel de tijd pijn hebben. Aamb ...
Dat klopt inderdaad, misschien is dat het.

3 jaar geleden

Voelt het als spierpijn of zenuwpijn?

3 jaar geleden

Voelt het als spierpijn of zenuwpijn?
Zenuwpijn

3 jaar geleden

Reactie op Wendkouni Wendpourée

Zenuwpijn
Ik heb dat wel eens gehad tijdens mijn menstruatie tijdens mijn pubertijd en de pijn ging toen richting mijn stuitje. Kon soms niet staan van de pijn. Ben er eigenlijk nooit voor naar de huisarts geweest.

3 jaar geleden

Ik heb dat wel eens gehad tijdens mijn menstruatie tijdens mijn pubertijd e ...
Ik heb nog volgende week nog een afspraak voor control

3 jaar geleden

Reactie op Wendkouni Wendpourée

Ik heb nog volgende week nog een afspraak voor control
Ja ik zou het even navragen. Kan ook gewoon een zenuw zijn die getriggerd wordt door de groei van je buik. Wel vervelend. Hopelijk slaap je vannacht wel.

3 jaar geleden

Ja ik zou het even navragen. Kan ook gewoon een zenuw zijn die getriggerd w ...
Dank je wel 😊

3 jaar geleden

Reactie op Wendkouni Wendpourée

Het is continue sinds vannacht. Het zijn krampen. Een 9 zou ik zeggen. B ...
Wat vervelend joh, ik zou dit ook zeker tegen je huisarts zeggen, deze omschrijving, dat helpt hem/haar om te bedenken wat het kan zijn. Wat het zou kunnen zijn is een verkramping van je kringspier (in de anus). Dat is een van de dingen die past bij je omschrijving en is op zich iets onschuldigs (behalve dat het natuurlijk heel vervelend is). Magnesium kan hiertegen helpen en kan je zonder gevolgen voor de zwangerschap gewoon slikken. Misschien de moeite van het proberen waard? Ik hoop dat de pijn snel afneemt!

3 jaar geleden

Reactie op meisje89

Wat vervelend joh, ik zou dit ook zeker tegen je huisarts zeggen, deze omsc ...
Dank je wel, ik zal het morgen navragen. En eventueel het nodige halen.

3 jaar geleden

En heb je vandaag een verklaring voor je pijn gekregen? Heb je nog steeds pijn?

3 jaar geleden

Ik heb het eens gehad toen ik een interne bloeding had. Een cyste op mijn eileider bloedde en ik voelde exact wat jij beschrijft. Maar als je gynaecologisch onderzocht bent, zou ik me niet te veel zorgen maken. Ik heb het nu ook nog af en toe, en vermoed dat het de druk is van de baarmoeder die op de darmen duwt.

3 jaar geleden

En heb je vandaag een verklaring voor je pijn gekregen? Heb je nog steeds p ...
Helaas niet, ik heb nog een beetje pijn. Het is wel verminderd, maar nu voel ik pijn in mijn onderbuik. Ik ben bang voor mijn kindjes. Hopelijk is alles goed met ze.

3 jaar geleden

Reactie op Wendkouni Wendpourée

Helaas niet, ik heb nog een beetje pijn. Het is wel verminderd, maar nu v ...
Ahhh, probeer je niet te veel zorgen te maken. Anders even urine inleveren om een blaasontsteking uit te sluiten? De symptomen daarvoor kunnen heel anders voelen als je zwanger bent