14 Reacties

5 jaar geleden

Ik ben toch wel benieuwd hoe dat dan gaat als de baby er straks is. Gaan jullie alles dan 2x kopen? Of hoe moet ik dat zien?

5 jaar geleden

Reactie op MAMMA

Ik ben toch wel benieuwd hoe dat dan gaat als de baby er straks is. Gaan ju ...
Wat een rare reactie op haar hele verhaal

5 jaar geleden

Wat een rare reactie op haar hele verhaal
Oh, excuses als dat zo over komt. Ik ben oprecht benieuwd omdat wij ook overwegen om te gaan latten. Vandaar de vraag, heb er verder geen bedoelingen mee. Ik ben alleen echr oprecht benieuwd hoe mensen dat dan doen. Ik ben zwaar autistisch dus voor mij zou het logischer zijn om alles dubbel te kopen, voor in beide huizen zeg maar. Maar in mijn omgeving vind iedereen het maar raar. Vandaar de vraag

5 jaar geleden

Hoihoi, ik lat zelf niet, maar ken wel de ervaring van mijn zus en denk even mee. Super dat jullie dit doen trouwens! Ik vind het mooi dat jullie kiezen voor een manier die bij jullie past. Mijn zus had ook het idee om niet bij elkaar te wonen. Ze hebben het uiteindelijk geforceerd toch gedaan om zorgen over kosten ed. Uiteindelijk na 3 jaar weer apart gaan wonen. En nu gaat het weer harstikke goed. Haha. Anyway wat ik je zou willen tippen is dat er aanvullingen zijn financieel als je alleenwonende bent. Zou je alvast eens naar kunnen kijken. Misschien handig om een gezamelijke rekening te openen voor de babyuitgaves. Als je er beiden naar rato op stort en voldoende op staat heb je er geen zorgen van, kun je meteen samen sparen voor je kindje. Ik zou een aantal basiszaken wel dubbel nemen als het de bedoeling is dat het kindje op beiden plekken slaapt. Vooral dingen als ledikantje, verschoonkussens, commode, etc. Vooral omdat het echt een geneuzel is om te slepen met spullen en je voor je het weet last van je rug hebt. Het hoeft ook niet duur te zijn. Andere dingen kun je altijd nog later zien en aanpassen naar hoe je het fijn vindt. Nou wie weet kun je er wat mee. Veel plezier!

5 jaar geleden

Hier ook een soort van latrelatie. Mijn man werkt in Londen, maar omdat ik een online freelancer ben ik niet locatiegebonden en veel bij hem. Als de baby er is wil ik wel gaan settelen in Nederland en mag hij op bezoek komen ipv andersom zoals dat nu gaat. Ik ben nu druk op zoek naar een huurhuis maar gaat niet echt makkelijk helaas omdat mijn inkomen onregelmatig is.

5 jaar geleden

Hoi T Hetje. Ik heb ook een ingewikkelde latrelatie en word mama in december. Ik zou ervan dromen dat we zo dicht bij elkaar wonen als jullie doen. Wij wonen namelijk 40km uit elkaar. Echt samenwonen is geen optie, maar ik heb er alles aan gedaan een huisje te zoeken in zijn stad, is niet gelukt. Ik zal nog wat jaartjes moeten wachten op een huurhuis. Ik ga het voor een gedeelte ook alleen doen, het moederschap. En ja, we kopen de meeste spullen dubbel. Vrijwel alles tweedehands of goedkoop.

5 jaar geleden

Wij gaan ook latten. We wonen 60km uit elkaar maar omdat ik nog een dochter uit een andere relatie heb is dit nu de beste oplossing. Onze omgeving moet er erg wennen aan het idee dat we het zo gaan doen maar voor ons voelt het goed. We kopen de basis dingen dubbel om niet te veel heen en weer te moeten slepen. Zo weet je ook zeker dat je altijd alles in huis hebt en nooit mis grijpt.

5 jaar geleden

Wij latten ook. We vinden het allebei prettig om ons eigen plekje te hebben. Ook hebben we allebei eerder samen gewoond met onze exen en toen dat mis ging met onze kinderen een periode zonder woning gezeten. Dat is dan iets wat je toch angstiger maakt. Maar toch willen we allebei nog heel graag een kind. We zien elkaar veel doordeweeks en zowiezo in het weekend. Misschien dat we ons ooit nog bedenken maar voor nu is het goed zo. Mijn huis word wel de vaste slaap plek voor de baby. Om toch een beetje stabiliteit te geven. En wat betreft de kosten je kan om en om een keer luiers en voeding halen. Ik vind dat het allemaal prima kan. We leven gelukkig in 2020.

5 jaar geleden

Hier ook latten, en dat blijven we zeker doen! Ondanks dat een heleboel mensen de behoefte voelen om even te melden dat dat niet heel praktisch is. Nou èn. Wij wonen wel in dezelfde stad en dat vind ik ook prettig, als de afstand groter zou zijn zou ik het denk ik lastiger vinden. Ik ben nu 12+2, we zijn begonnen met het bekendmaken en binnenkort gaan we samen zitten om een plan de campagne te maken. Zolang een ieder zijn/haar wensen en verwachtingen uitspreekt denk ik dat het helemaal goed moet komen. En is toch ook fijn van de tijd waarin wij nu leven, dat je je leven mag en kan inrichten zoals je zelf goed dunkt? Ik vind het een luxe iig. Veel succes & vooral lekker genieten ❤️

5 jaar geleden

Reactie op MAMMA

Oh, excuses als dat zo over komt. Ik ben oprecht benieuwd omdat wij ook ove ...
De woonplek van mn partner is veels te klein, dus dat is echt zijn plek om tot zichzelf te komen. Ik ben er weleens, maar omdat ik een ruim appartement heb, zijn we ala we samen zijn standaard bij mij. De baby zal hier ook zn basis hebben. Het zou beat kunnen dat mn partner af en toe een keer de baby een middag meeneemt als ik even tijd voor mezelf nodig heb, maar voor die momenten kunnen we gewoon de benodigde spullen meenemen of trek ik me terug in zijn stekkie.

5 jaar geleden

Reactie op JudithV2311

Hier ook latten, en dat blijven we zeker doen! Ondanks dat een heleboel men ...
Helemaal waar. Ik ben ook heel blij dat we in deze tijd leven en heb nog nooit zo’n goede relatie gehad. Het gaat ons vast en zeker ook lukken. Wij moeten die plan de campagne ook binnenkort maar eens gaan opstellen, misschien dat dat bij mij ook wat onrust weghaalt.

5 jaar geleden

Bedankt voor jullie reacties. ❤️Heel fijn om te lezen dat er meerdere stellen zijn die het zo aanpakken. Momenteel valt het commentaar uit de omgeving nog mee omdat bijna niemand nog weet dat ik zwanger ben, maar ben benieuwd of we veel commentaar gaan krijgen. Iig zal dat me niet zo snel van mn stuk brengen omdat ik weet dat we hier goed aan doen.

5 jaar geleden

Nog een vraagje: hebben jullie een samenlevingscontract, geregistreerd partnerschap of een andere manier de basis vastgelegd?

5 jaar geleden

Reactie op t hetje

Helemaal waar. Ik ben ook heel blij dat we in deze tijd leven en heb nog no ...
Ja dat zal misschien helpen. En dan is het nog altijd afwachten hoe het in praktijk verloopt, maar goed, dat is het ook als je samenwoont. Ik ben wel van plan om rond de uitgerekende datum of bij hem of bij mij tijdelijk samen te wonen, omdat dat mij toch echt handiger lijkt, en ook de prille periode na de bevalling. En daarna zien we wel wat voor ons het fijnst/makkelijkst is. Komt allemaal hélemaal goed! 😉