60 Reacties

5 jaar geleden

En handdoek?

5 jaar geleden

Deken dubbel vouwen. Zo heb ik het gedaan

5 jaar geleden

En handdoek onder het matras waar het hoofdje komt, zo blijft het “horizontaal” liggen als je een dikke deken aan de onderkant er onder vouwt. Succes!😊

5 jaar geleden

Deken dubbel vouwen. Kraamhulp dee het ook zo

5 jaar geleden

Ik leg de deken in de breedte neer, omdat deze anders veel te lang is. Dan stop ik hem achter het matrasje in (tussen matras en rand van ledikant) ipv er onder. Mocht het toch zo zijn dat het voeteneind van het matras omhoog komt, dan leg ik een grote strandhanddoek dubbelgevouwen onder het hele matras behalve het uiteinde (of een andere ledikantdeken). Wat ik soms ook doe is het teveel aan deken terug dubbelvouw over het voeteneinde en dan goed instoppen tussen het matras en de rand van het bedje (hangt een beetje af van de lengte en dikte van de deken en hoe laag ik het bedje moet opmaken.

5 jaar geleden

Zwarte witte deken is dubbel gevouwen

5 jaar geleden

Reactie op KJM

Zwarte witte deken is dubbel gevouwen
Ja ik heb de deken ook al dubbel..

5 jaar geleden

Deken over de breedte ipv in de lengte! Daarnaast kun je handdoek of een xxl hydrofiel opgevouwen onder het matrasje leggen. Of je kunt boeken onder de pootjes bij het hoofdje doen! Scheelt ook weer voor omhoog komende melk

5 jaar geleden

Reactie op baby-dec2020

En handdoek onder het matras waar het hoofdje komt, zo blijft het “horizont ...
Ohh dat is wel een idee dat kunnen we nog wel even uitproberen, dankjewel🤗

5 jaar geleden

Ik leg de deken in de breedte neer, omdat deze anders veel te lang is. Dan ...
Ja ik heb de deken idd ook in de breedte ipv de lengte! Maar de deken steekt nu aan alle kanten uit omdat ik hem liever niet onder het matras vouw! Volgens mij doe ik nu hetzelfde als wat jij doet ja! Thxs voor de tips

5 jaar geleden

Deken over de breedte ipv in de lengte! Daarnaast kun je handdoek of een xx ...
Ja de deken doen we idd al over de breedte! Handdoek en leek niet te werken maar misschien horizontaal wel ja! En die boeken dat is een goeie tip ja. Dan kan de deken wel gewoon onder het matras? Maar dan de boeken gebruiken zodat het hoofdje toch goed ligt?

5 jaar geleden

Kleinere delen kopen?🙈 Nee ik vind het ook vreselijk.. altijd ruzie met dat bed🤣🤣

5 jaar geleden

Reactie op annaniempje

Kleinere delen kopen?🙈 Nee ik vind het ook vreselijk.. altijd ruzie met da ...
Haha wat voor kleinere delen dan?🙈 Gelukkig ben ik niet de enige dus hahaha

5 jaar geleden

Ik vind het ledikant opmaken echt een verschrikking. Dat gekloot met die dekens er glad onder te krijgen. En dan heb ik het soms tot 2 x toe te hoog opgemaakt. 😩🤯

5 jaar geleden

Ik heb het dekentje wat uit 2 delen bestaat, 1 deel nu in gebruik, deze vouw ik dubbel, zodat het dekentje in zijn geheel op het matras ligt. Het hoeslaken stop ik dan voor de helft in de ruimte achter het matras. Dat past precies en zo ligt het toch netjes. En geen bobbels onder je matras.

5 jaar geleden

Reactie op Lak

Haha wat voor kleinere delen dan?🙈 Gelukkig ben ik niet de enige dus haha ...
Haha! Foutje! Kleinere deken kopen. Mijn autocorrect vond deken geen leuk woord merk ik nu ik dit typ 😂

5 jaar geleden

Reactie op annaniempje

Haha! Foutje! Kleinere deken kopen. Mijn autocorrect vond deken geen leuk w ...
Ohh deken haha! Mmm ja maar volgens mij heb je ledikant dekens maar in 1 maat toch? En een wieg deken is te kort die kan je dan niet instoppen 🙈

5 jaar geleden

Ik heb het dekentje wat uit 2 delen bestaat, 1 deel nu in gebruik, deze vou ...
Oke dus die dekens kan je aan elkaar vast maken? En je stopt dan het laken wel onder het matras maar de deken laat je soort van boven liggen?

5 jaar geleden

Ik vind het ledikant opmaken echt een verschrikking. Dat gekloot met die de ...
Ja ik vond een 2 persoonsbed opmaken al lastig maar vind een ledikant momenteel een grotere uitdaging 😬🙈

5 jaar geleden

Reactie op Lak

Oke dus die dekens kan je aan elkaar vast maken? En je stopt dan het laken ...
Ja klopt. Omdat deze dubbel gevouwen is, is ie stuk kleiner en dan stop ik eerst het laken er achterin en dan het einde van het deken om het vast te leggen. En dan ligt het super strak er in zonder vervelende bobbels.