Mijn dochter is nu ruim 3 weken
En de bv loopt prima
Alleen lukt het vacuum houden steeds lastiger
Nu na meneer google kwam ik op tong en lip riem
Nu kan ik die tongriem lastig zien maar bij de lip zie ik zeker wel een korte
Zijn er mama,s die dit herkennen en na het knippen zij verschil merkte
Ja tong krijg ik niet op de foto
Deze lip herken in niet bij mijn dochters was het anders
En als ik fotos kijk op mr google komt het qua klachten wel overeen met geen vacuum houden
Ze haalt heeeel veel lucht naar binnen met bv
Oh ik keek iets te snel. Toch even kinderarts vragen bij cb maar als bv goe ...
Ja loopt goed .. alleen ze heeft heeel veel buikpijn en kramp
En heeft donderdag ene klisma gehad ivm verstopping . Dus als ik haar iers qua pijn kan ontnemen doe ik dat graag .. ze groeit idd goed . Alleen laat veel vaker los omdat ze haar vacuum kwijt is .. en je hoort haar lucht zuigen .
Mijn zoontje had ook tong en lipriem beide vast. Ze zijn in de eerste week meteen gelaserd. Het vacuum trekken gaat veel beter dus hij hapt nu ook echt duidelijk minder lucht (flesvoeding). Plus hij kon geen speentje vast houden en nu wel.
Volgens mij is dit echt wel een strak lipbandje die loopt tot aan de kaakwal. Ik ga zelf woensdag naar de tongriemkliniek voor een lipband die vergelijkbaar loopt. Die van ons zoontje is wel wat dunner. Heeft je zoontje ook een of meerdere zuigblaren?
Houd er trouwens rekening mee dat de beoordeling van lipbandjes en tongriempjes soms erg lastig zijn. Aangezien je ook klachten ondervindt hiervan zou ik de beoordeling overlaten aan de tongriemkliniek. In Groningen en volgens mij Den Bosch kun je goed terecht hiervoor. Velen kunnen het niet zo goed beoordelen. Valt onder de tandarts, dus ook geen zorgen om de kosten.
Volgens mij is dit echt wel een strak lipbandje die loopt tot aan de kaakwa ...
Ze heeft 2 rare plekjes in haar mond nog niet echt blaren
Morgen heb ik via de telefoon contact met de kinderarts en ga het met hem overleggen en zal zeker eens zoeken naar die klinieken die je noemde
Dankjewel toch maar even overleggen morgen .. hoe oud wa jouw kleintje ...
Mijn dochter was 7 weken toen het gedaan is. Lipbandje was na een week genezen, toen waren we op controle en hoefde we ook geen nabehandeling meer te doen. Tonriempje was verborgen en zat aardig strak aan de mondbodem, daar doen we nog steeds nabehandeling voor, dat vindt ze niet leuk, maar de behandeling zelf heeft ze geen last van gehad. Is binnen een paar seconden gedaan