30 Reacties
2 jaar geleden
Mijn dochtertje heeft het ook gehad. Ze raden aan om geen sudocreme te smeren of andere cr猫me als het open wonden zijn. We hadden als tip van de kinderdagverblijf talkpoeder of ma茂zena te gebruiken (klinkt misschien een beetje raar) maar werkt echt. binnen 1 week had me dochtertje nergens meer last van. ( sorry voor de typfouten. Ik heb namelijk dyslexie) hoop dat de kleinen snel geen last meer van heb.
2 jaar geleden
Vooral geen billendoekjes meer tot het dicht is.
Ik heb een tijd geleden van de huisarts de tip gekregen om 100% katoenen zigzag watten nat de maken en uit elkaar te trekken. Even voorraadje maken in een bakje. Dit als billendoekjes gebruiken en droogdeppen /droog fohnen.
Insmeren met miconazol (anti schimmel middel) en de cr猫me die je zelf al gebruikt.
Bij ons werkt weleda calendula erg goed.
Succes mama :)
2 jaar geleden
Mijn dochter heeft nu hetzelfde probleem helaas. Wij verschonen extra vaak en smeren inderdaad. Hopen dat het snel weer beter is, zo zielig 鈽癸笍.
2 jaar geleden
Wij hebben het ook gehad met ons zoontje. Inderdaad geen sudo cr猫me, dat werd ons afgeraden. Droog houden (dus heel vaak verschonen), na het schoonmaken met de billendoekjes deppen wij alles droog en smeren we vaseline. Dat heeft de huisarts ons aangeraden en bij ons helpt het heel goed. Na 2 dagen was het een heel stuk minder rood!
2 jaar geleden
Noooooit billendoekjes op open huid. Nooooit sudo op open huid.
Schoondeppen met water en watje of washandje. Niet wrijven maar deppen en in de lucht laten drogen of fohn inderdaad.
En daarna strooi ik er maizena op. Dat dicht de huid. Oma's tip. En vaak verschonen
2 jaar geleden
Bedankt voor alle tips!! Kunnen we wat mee馃槉馃憤 Arme baby's.. hopelijk is het snel een stuk minder
2 jaar geleden
Reactie op Mama Van Emily
Mijn dochtertje heeft het ook gehad. Ze raden aan om geen sudocreme te smer ...
Ik ook hoor dus lees overal over heen馃槈
2 jaar geleden
Is het geen krentenbaard? Zo is het bij ons namelijk ook begonnen. Ik smeerde met van alles maar niks hielp en ze schreeuwde het uit.
Na een paar dagen kwam het ook rondom dr mondje, beentje en voetje. Kdv belde toen op dat we dr moesten ophalen omdat krentenbaard zeer en zeer besmettelijk is (voor zowel volwassenen als kinderen). Huisarts gebeld, antibiotica zalf gekregen en na 1,5 week was ze er vanaf.
Mijn dochter draait ook tijdens het verschonen ik geef haar dan bij uitzondering een speen (normaal krijgt ze die alleen met slapen) en ik geef iets in de handen (knuffel of speeltje).
2 jaar geleden
Voor iedereen die maizena in de luier strooit, hoe moet ik dit precies voor mij zien? Hoe doe je dat handig? Want het zit in zon Mega onhandig doosje, ben bang dat de commode er als een cocainehandeltje uit komt te zien
2 jaar geleden
Reactie op Mamavanmarije
Voor iedereen die maizena in de luier strooit, hoe moet ik dit precies voor ...
Ik heb het 1 keer gedaan, maar google zei me toen dat het schimmel kan veroorzaken. Het hielp die ene keer wel.
Ik heb toen met een eetlepel wat in een zakje gedaan zodat ik met 2 vingers een beetje kon pakken. Het was evengoed wel een coca茂nehandeltje hoor. Hahaha
2 jaar geleden
Reactie op Mamavanmarije
Voor iedereen die maizena in de luier strooit, hoe moet ik dit precies voor ...
Gebruik geen maizena tegen luieruitslag. De maizena kan voor een broeierig effect in de luier zorgen. Daarmee kunnen schimmelinfecties in de hand worden gewerkt, aangezien maiszetmeel schimmelgroei kan bevorderen.
Bron; https://www.luieruitslag.nl/waarom-maizena-af-te-raden-is-bij-luieruitslag/
2 jaar geleden
Reactie op Annika030
Gebruik geen maizena tegen luieruitslag. De maizena kan voor een broeierig ...
Haha okay. Tja, wij hebben 1x uitslag gehad en heb toen met zon zalf van de dokter gesmeerd en met sudo, maarrr ze heeft echt best lelijke littekens ervan, dus dacht bij een volgende keer is maizena misschien toch beter maar niet dus
2 jaar geleden
Reactie op Annika030
Gebruik geen maizena tegen luieruitslag. De maizena kan voor een broeierig ...
Het klinkt wel mooi, maar dit is een reclame website voor een of andere billenzalf... Logisch dat zij andere middelen afraden. Even verderop staat ook dat ze aanraden om de zalf preventief te gaan gebruiken. Ook logisch, want dan moet je meer kopen.
Ik zeg niet dat het verhaal over maizena niet per se klopt. Ik zou alleen oh andere websites en ervaringen opzoeken.
Voor wat betreft de luieruitslag:
Als de huid echt kapot is, zou ik even calendula zalf smeren na het verschonen en veel luchten. En als het aanhoudt naar de huisarts, want het kan ook wat anders zijn, krentenbaard of candida (spruw) bijvoorbeeld.