12 Reacties

5 jaar geleden

Internet: Appelazijn聽gemengd met water, in de verhouding 1 op 1 helpt om de聽luizen聽te doden. Echter de neten gaan hier niet geheel dood van. Laat het 10 tot 15 min. inwerken in het haar om vervolgens met water uit te spoelen.

5 jaar geleden

Heel veel kammen. Proberen om alle luizen en neten er uit te halen met een luizenkam. Azijn kan goed helpen. Maar vooral minimaal 2x per dag kammen. Succes het is erg tijdrovend om er vanaf te komen 馃槥

5 jaar geleden

Inderdaad, heel veel kammen!! M'n zusje had het ook vaak en heel dik haar. De luizen gingen van die shampoo op een gegeven moment niet eens meer dood. Net zo lang kammen tot je er niks meer uit haalt. Wij deden sochtends, als ze uit school kwam en savonds. Succes, komt goed 馃崁

5 jaar geleden

Waarom mag je die shampoo niet, dat komt toch alleen op je haar? Ik zou het denk ik gewoon doen, ik heb het met mijn dochter (heel lang haar) ooit zo erg gehad dat het niet weg wilde en tegen het advies in gewoon om de dag gewassen met de luizenshampoo. Vanaf toen zijn ze nooit meer terug gekomen. Rot beestjes! Het zijn echt ellendige dingen, veel kammen, veel cremespoeling er in werkt ook voor het kammen, dan maakt het haar glad. Het is allemaal even niet zo goed voor het haar, maar week later ben je er wel vanaf.

5 jaar geleden

Ik heb het ook eens voor gehad tijdens de zwangerschap. Wat ik gedaan heb was toen de haren dagelijks gewassen met een half bus conditioner het haar moet echt wit zien en goed inmaseren zodat de luisjes vrijkomen van de huid door de glibberigheid kunnen de luisjes zich niet meer verplaatsen. Dit geeft het zelfde efect als luizenchampo op basis van siliconen maar is minder agressief. Laat dit ook maar een tijdje in je haren zitten. 10 min of zo dan stikt de luis ook omdat de pori毛n worden dicht gemaakt door de conditioner. Daarna heel goed kammen. Tot de conditioner eruit is en je ook geen luisjes meer ziet. Dit merk je op als je de conditioner van de kam afveegt in een stuk keukenrol. Nadien droog je je haar met een haardroger en ga je na met een stijltang. Deze zal de neetjes dooden. Herhaal dit elke dag gedurende 2 weken en er is geen luis meer te bespeuren. Was alle lakens ook van de niet besmette personen. Kuis je huis grondig doe over de zetel een laken haal de kussens en beertjes overal weg en steek ze gedurende 2 weken in een goed afgesloten zak. Stofzuig zeker de auto en leg handdoeken ter hoogte van het hoofd. Herhaal dit elke week gedurende 2 weken. En de beestjes zijn echt weg. Dit doe ik nog steeds als we de beestjes eens in huis hebben ik gebruik zelden luizenchampo. Die dingen maken je haar kapot. Hier controleer ik ook 1x/maand de haren met een elektrische luizenkam.

5 jaar geleden

Je kunt je haar insmeren met kokosolie en in laten trekken en daarna goed uitspoelen (met azijn bijvoorbeeld). Of wassen met baking soda en naderhand uitspoelen met azijn (appelciderazijn). Je haar gaat er niet heel veel beter uitzien als het hier niet aan gewend is, maar het schijnt te helpen tegen luis.

5 jaar geleden

Groene zeep en natuurazijn!

5 jaar geleden

Waarom mag je die shampoo niet, dat komt toch alleen op je haar? Ik zou het ...
Staat erop.. Niet voor zwanger en babys onder de 6 maanden

5 jaar geleden

Je haren spoelen met listerine werkt erg goed! Mijn zoontje had ook luizen gehad en aan mij gegeven, na de eerste keer spoelen en uitwassen waren een hele hoop luizen direct al dood 馃槃

5 jaar geleden

Reactie op Mama2013

Staat erop.. Niet voor zwanger en babys onder de 6 maanden
Ohhhh bijzonder zeg. Dan heel veel cremespoeling en kammen kammen en nog eens kammen, 2 weken volhouden!

5 jaar geleden

Volgens mij kan je de luizenshampoo gebruiken van kruitvat eigen merk. Zitten geen chemicali毛n in. Lees even de bijsluiter mocht je hem halen IN de winkel maar drie weken een dag gebruiken en volgens mij moet t dood Zijn zo der het nodeloze gekam