9 Reacties

één jaar geleden

Vreselijk irritant idd!!! En of er überhaupt een tweede komt mag je gelukkig helemaal zelf weten.

één jaar geleden

Reactie op Lilaaa

Vreselijk irritant idd!!! En of er überhaupt een tweede komt mag je gelukk ...
Ja dat klopt zeker maar mensen snappen me niet zo frustrerend

één jaar geleden

Ik heb er nu 2 en ik vind het ook echt af en toe pittig. Vooral omdat de 2e zelf ook pit voor 4 heeft haha. En ik vind het echt fantastisch om ze samen bezig te zien. Mijn oudste is ontzettend lief voor haar broertje. Dus dan smelt ik helemaal! Maar nee, ik vind het niet "zielig" voor je zoontje als hij geen broertje of zusje heeft. Jullie moeten helemaal doen wat je zelf wil. Jullie moeten er voor zorgen, niet hun!

één jaar geleden

Doen wat je zelf wil! Ik vind het helemaal niet gek. Juist heel goed en dapper van je om zo te doen!!!!

één jaar geleden

Vragen staat vrij maar het lijkt me wel super vervelend als je daarna niet serieus genomen wordt in je antwoord of niet begrepen wordt.. dat je steeds uitleg moet gaan gegeven… iemand mag gerust vragen zou je een tweede kindje willen en als het dan ‘nee (nog niet)’ dat ze dat ook accepteren ipv proberen over te halen 😅

één jaar geleden

Ik kreeg die vraag ook altijd, en ik heb een hoop gehoord dat het zielig zou zijn als hij alleen zou blijven. Er zit 5 jaar tussen de oudste en de jongste. Ik had een 2de erbij niet getrokken toen hij kleiner was, het is altijd een "moeilijk" kind geweest. Uiteindelijk recent de diagnose ADHD gekregen. Ik heb ook jaren geroepen dat er geen 2de kwam en ik meende het ook echt. Je moet lekker zelf weten wat je doet! Vind het ook nog steeds zo raar dat wanneer een vrouw zegt dat ze geen kinderen wil voor gek wordt versleten. Moet iedereen toch lekker zelf weten, we zijn geen broedmachines

één jaar geleden

Doen waar jij jezelf goed bij voelt. Ook moet je jezelf afvragen of je dit aan kan, je lichaam en mentaal. Er komen veel dingen bij kijken. Als je er zelf aan toe bent (als het je gegeven is natuurlijk) zou ik het doen. Anders nog even wachten misschien

één jaar geleden

Wij zelf hebben besloten als ons dochtertje op school zit. Ik zie het zelf ook nog net niet helemaal zitten als ik 2 kinderen helemaal thuis heb. Als er 1 naar school gaat heb je overdag misschien meer “rust” als ik het zo mag zeggen. De kleine heeft dan overdag een dagbesteding op school, dat scheelt enorm. Maar alsnog, moet je naar jezelf kijken. Het is helemaal niet erg of zielig voor je andere kind. Vooral niet luisteren naar anderen, die hebben toch altijd een mening of er iets over te zeggen! Komt goed

één jaar geleden

Past ook wel bij het topic misschien.. maar ik merk juist na onze tweede dat heel veel mensen er automatisch vanuit gaan dat dit het dan was. Mensen die onze babyspullen vragen bijvoorbeeld 😜 of dat gewoon impliceren door uitspraken. Dat vind ik ook altijd een beetje raar voelen en alsof je je gedachtegang en overwegingen ‘moet’ delen dan..