13 Reacties

5 jaar geleden

Heb er zelf geen last van maar las toevallig gisteren in de ouders van nu dat dit zeker invloed kan hebben!

5 jaar geleden

Kan zijn dat je melk iets veranderd ( zouter word ) door de menstruatie. Waardoor ze nu wat gefrustreerd raakt. Ook kan het wel de antibiotica zijn , door dat ze een beetje ziek is ? Wel licht spruw in der mondje ? Dit heb je dan ook op je tepels. Dit schijnt ook pijnlijk te zijn waardoor ze onrustig kunnen worden? Misschien heb je iets gegeten wat invloed kan hebben op de melk van bv ? Nieuwe parfum of bodylotion die je gebruikt? Het is wel zoeken wat het kan zijn. Maar dit is wat ik kan bedenken waar ze wellicht last van kan hebben.

5 jaar geleden

Ook heeft ze nu last van puistjes opeens... ik hoop dat de borstvoeding wel blijft...

5 jaar geleden

Reactie op Manouk1995

Ook heeft ze nu last van puistjes opeens... ik hoop dat de borstvoeding we ...
Die puistjes die je omschrijft zijn bultjes door je hormonen die verdwijnen uiteindelijk wel weer.

5 jaar geleden

Reactie op Kirsten 28

Die puistjes die je omschrijft zijn bultjes door je hormonen die verdwijnen ...
Oke! Thanks!

5 jaar geleden

Ik had het ook vorige week....blijkbaar kan het van invloed zijn.

5 jaar geleden

Reactie op Kirsten 28

Die puistjes die je omschrijft zijn bultjes door je hormonen die verdwijnen ...
Ja inderdaad, baby-acne, mijne (6 weken) heeft het ook, inclusief de witte koppen erop 😆 Vooral vanaf blijven, duurt een paar weken maar gaat vanzelf weer over!

5 jaar geleden

Heb je enkel het idee met menstruatie of ook met de ovulatie?

5 jaar geleden

Wat je schrijft, herken ik ook! Ik twijfelde of ik ongesteld was; ik dacht dat ik wel opnieuw zou zijn gaan vloeien na de bevalling. Ik vloeide 5,5 week en een week later begon het bloeden weer, en omdat ik borstvoeding geef, verwachtte ik m’n menstruatie nog niet. Het bloeden is weer voorbij inmiddels en mijn dochter drinkt rustiger en langer. Maar kan ook aan een sprongetje hebben gelegen? Ik vind het maar lastig; sprong, regeldag, menstruatie: af en toe is ze gewoon uit haar doen, denk ik maar 😅

5 jaar geleden

Reactie op Mommjo

Heb je enkel het idee met menstruatie of ook met de ovulatie?
Ik weet het niet goed 😂 Had vorige week het idee m’n eisprong te hebben (voor m’n zwangerschap voelde ik deze altijd) maar toen merkte ik geen verschil met voeden. Gisteren en vandaag minuscuul bloedverlies gehad, misschien 5 druppels bij elkaar. Dus kan het ook niet een menstruatie noemen. Maar wel een onrustige baby met voeden. Maar alles wat ik in m’n buik voel voelt nog anders dan voorheen, wat logisch is, dus ik kan het nog niet zo goed plaatsen en ik weet het dus ook niet zeker of ik écht een eisprong heb gehad en nu dus al een menstruatie. Wat tevens wel erg snel opvolgend is.. 🤔

5 jaar geleden

Ik heb dit zowel met mn menstruatie als ovulatie gehad en duurde ongeveer 1,5 dag. Het schijnt te komen door laag calcium spiegel in deze periode had ik gelezen, dus neem nu supplementen. Als t goed is komt de volgende menstruatie eraan deze week, dus ben benieuwd of t effect heeft.

5 jaar geleden

Ik heb gisteren mijn eerste menstruatie gekregen en herken wat je zegt. Vanochtend moesten we naar het CB en ik gaf het daar aan, ze heeft gecontroleerd op spruw ed maar dat is het allemaal niet. Ze gaf aan dat het kan zijn dat de smaak van de melk tijdelijk wat anders is evenals mijn geur en dat het snel beter zou worden. Ze zei wel dat dit vanaf nu iedere menstruatie en eisprong het geval kan zijn.

5 jaar geleden

Ps. Ze gaf aan dat ik wel gewoon door kan gaan met BV, hij is goed gegroeid en omdat het maar van korte duur is kon het voor hem geen kwaad. Als hij hierdoor vaker honger heeft moet ik hem gewoon iets vaker aanleggen.