30 Reacties

5 jaar geleden
Ik heb ook deze besteelt ik denk hangt er vanaf als je met lakentje gebruikt is geen probleem ik ben zelf ook van plan om met lakentje gebruiken

5 jaar geleden
De kraamzorgorganisatie heeft me echt op mijn hart gedrukt om voor een 100%katoen deken te gaan ivm warmtestuwing. Heb zelfs nog en keer extra voor nagebeld naar mijn contactpersoon daar terwijl ik in de babypark liep.

5 jaar geleden
Reactie op MamaS150312
De kraamzorgorganisatie heeft me echt op mijn hart gedrukt om voor een 100% ...
Mij ipv me🙈

VRIEND
5 jaar geleden
Tja bij ons zei ze dat 100% wollen deken wordt geadviseerd. Daar zijn er niet zo veel van en super duur. Terwijl uit onderzoek helemaal geennduidelijk beeld is dat het ene veiliger is dan het ander. (https://www.consumentenbond.nl/veilig-slapen/dekens-en-dekbed).

5 jaar geleden
Onze kraamzorgorganisatie heeft hier helemaal geen vragen over gesteld of advies over gegeven (bij de vorige ook niet). Snap dat wol het beste is maar vind het echt behoorlijk prijzig om 4 wollen dekentjes aan te schaffen. Dus hier dekentjes waarvan er 2 volledig katoen zijn ook het fleece deel en 2 katoen met niet katoenen fleece.

5 jaar geleden
Ik heb dit dekentje ook alleen dan sparkle Grey heb die hele set genomen, neem aan dat ze wel goed zijn anders worden ze toch niet verkocht in een winkel voor baby spulletjes

5 jaar geleden
Ik heb dit dekentje ook alleen dan sparkle Grey heb die hele set genomen, n ...
Ze zijn zeker wel goed maar fleece en acryl zweet sneller en zo kan het kindje de warmte niet kwijt. Tot de 2de levensjaar worden dit soort dekentjes dan ook afgeraden om onder te slapen (zonder toezicht). Ik heb dit ook nagevraagd bij de kraamhulp.

5 jaar geleden
Ze zijn zeker wel goed maar fleece en acryl zweet sneller en zo kan het kin ...
Ik heb het toch even opgezocht.. maar er staat toch wel echt 100% katoen, misschien omdat wij het wieglakentje hebben ipv ledikant

5 jaar geleden
Dit is wat ik heb kunnen vinden hierover:
Een babydeken is te koop in katoen, wol en synthetisch materiaal. Uit onderzoek van Consument en Veiligheid in samenwerking met TNO-Textiel is gebleken dat het niet zo zeer uitmaakt van welk materiaal je dekentje is gemaakt, zolang het bedje maar kort en strak wordt opgemaakt. Je kind kan dan niet met het hoofd onder de dekens raken, zodat het gevaar voor warmtestuwing of het niet vrij kunnen ademen zoveel mogelijk wordt beperkt.
En ook: https://www.consumentenbond.nl/veilig-slapen/dekens-en-dekbed

5 jaar geleden
Reactie op Jane86
Dit is wat ik heb kunnen vinden hierover:
Een babydeken is te koop in kato ...
Ter aanvulling nog op het onderstaande, het is wel zo dat de ene stof meer ademend is dan de ander. Maar krijg soms het idee dat het bijna gebracht wordt dat als je kind onder een synthetische fleece deken ligt je een soort misdrijf begaat en je kind aan iets gevaarlijks bloot stelt.