11 Reacties

één jaar geleden

Hier veranderd ook de slaap. Eerst 2 uur slaap in de middag nu vaak 1 uur. Ze gaat dan ook eerder naar bed maar komt soms nog steeds moeilijk in slaap en ‘s nachts wakker, even huilen en weer stil. Ik dacht zelf aan oververmoeidheid. Misschien bij jouw ook?

één jaar geleden

Bij ons is het al 2 maanden gestopt . Maar hij wilde zelf echt niet meer, een maand lang 6 uur wakker en smiddags drama dus mee gestopt en nu sochtends weer 7 uur en smiddags doen we een uurtje rustig aan. Puzzels maken, filmpje kijken en boekjes lezen

één jaar geleden

Ons kindje van bijna 2.5 jaar doet nog een dutje overdag. Ongeveer 2-2,5 uurtjes. Heel soms dat ze niet wil slapen, maar meestal wel.

één jaar geleden

En hoe gaat het nu bij jouw? Hier slaapt ze bij ons maar 1 uur overdag maar ze spookt ‘s nachts ook en omdat ze niet doorslaapt is ze moe en humeurig overdag. Ik vraag mij nog steeds af of dat uurtje nu te veel is voor haar voor een goede nacht rust.

één jaar geleden

Kindje van 2 en 4 maanden. Wil niet slapen smiddags maar heeft het doms wel nodig en gaat dan uiteindelijk wel slapen, dus bekijk het per keer

één jaar geleden

Mijn dochter is nu 2,5 en slaapt nog steeds de volle 3 uur smiddags… savonds slaapt ze ook nog steeds heel goed (van 19-7 uur) soms valt ze wat later in slaap maar nooit langer dan een halfuur. Ik maak me een beetje zorgen want de een zegt “het is dat ze het nodig hebben” maar als ze naar school gaat in september doen ze niet meer aan dutjes. De dutjes verkorten heeft tot nu toe ook een slecht effect gehad dus ik weet ook niet zo goed meer wat doen

één jaar geleden

Reactie op Sibellah

Mijn dochter is nu 2,5 en slaapt nog steeds de volle 3 uur smiddags… savond ...
Maar als ze 2,5 is dan gaat ze in september toch nog niet naar school?

één jaar geleden

Reactie op Annika030

Maar als ze 2,5 is dan gaat ze in september toch nog niet naar school?
Ze moet wel degelijk in september naar school. Weet niet of dit in Nederland anders is maar in België mogen ze vanaf 2,5 naar school. Er zijn enkele instapmomenten in het jaar en voor haar valt deze op 1 september. Ze is verder duidelijk schoolrijp dus wachten heeft helaas geen zin

één jaar geleden

Reactie op Sibellah

Ze moet wel degelijk in september naar school. Weet niet of dit in Nederlan ...
Oooh België, ik had geen idee dat daar zoveel verschil in zat tov Nederland. Hier namelijk vanaf 4 jaar. Maar normaal gesproken zou ik ook zeggen als ze slaapt dan heeft ze het nodig maar dit maakt het wel lastig ja. Oké misschien zeg ik iets geks maar ik probeer mee te denken: Vanaf nu nog 10 weken. 3 uur per dag = 180 minuten in totaal. Stel dat je haar slaapje een week lang met 15-20 minuten inkort. Na een week nog 15-20 minuten inkorten en dat 10 weken lang. Dan bouw je het in kleine stapjes af. Of 3-4 dagen lang met 10 minuten inkorten. Daarna nog 10 minuten voor 3-5 dagen en zo dus ook volhouden tot 1 september. Nogmaals ik probeer mee te denken 😀

één jaar geleden

Reactie op Annika030

Oooh België, ik had geen idee dat daar zoveel verschil in zat tov Nederland ...
Bedankt! Dat is inderdaad een beetje waar we aan denken. Sommige scholen in Belgie houden voor de jongste kindjes wel nog een klein middag dutje maar de onze blijkbaar niet :p

één jaar geleden

Reactie op Sibellah

Ze moet wel degelijk in september naar school. Weet niet of dit in Nederlan ...
Hier Nederland, maar vanaf 3 jaar in hij ook geen middagdutje meer doen door de peuterspeelzaal. Hier in de avond een minder goede slaper, maar in de middag wel en is dan gelijk in diepe slaap en vroeg vaak zelf al om zijn bed. Vandaag echter uit het niets bleef hij babbelen en toen ik naar hem toe ging wilde hij niet slapen. Het ging verbazingwekkend goed (tuurlijk is alles wat niet lukt bij hem drama door de vermoeidheid, maar al met al weinig last van gehad). Hij sliep nu gelijk toen we hem naar bed brachten (nog even afwachten wat de nacht brengt). Ik bedoel maar dat het zo ineens kan omslaan met die ukkies.