434 Reacties

3 jaar geleden

Ons zoontje is 11 weken en doet niks liever dan zitten en rechtstaan. Hij kan 10 sec alleen rechtop zitten. Als we hem laten rechtstaan maakt hij stapbewegingen en moet ik hem enkel aan zijn handjes vasthouden 🥲 Zijn benen zijn stevig en zet zijn voetjes ook plat! Als ik met hem vliegtuigje speel plankt hij en zou hij nog een radslag draaien met zijn benen! 🙈

3 jaar geleden

Reactie op Sharon_betels

Ons zoontje is 11 weken en doet niks liever dan zitten en rechtstaan. Hij k ...
Uh.. Je weet dat 't nekje nog te zwak is voor het in verhouding veel te zware hoofd? En dat daarom 't absoluut niet verstandig is om een kind overeind te laten zitten zonder steun? Knap dat dit 't kan hoor zeker wel, maar pas er asjeblieft mee op..

3 jaar geleden

Mn zoontje ziet ineens dat hij handjes heeft!🤭 zo schattig!

3 jaar geleden

Hier een dametje die brabbelen heeft ontdekt. Brabbelt de hele dag. En ze pakt ineens een aantal dagen dingen vast in der buurt :)

3 jaar geleden

Reactie op Littl-one

Uh.. Je weet dat 't nekje nog te zwak is voor het in verhouding veel te zwa ...
Ik was ook heel trots dat mijn dochtertje al zo goed haar hoofdje recht overeind kon houden en kon omrollen. Tot ik eergister bij de osteopaat was en zij zei dat ze het hoofdje ook zo hoog hield uit een soort van baby-reflex. Dat er echt maar een paar babies zijn, die echt zulke sterke nekspieren hebben, maar dat zijn uitzonderingen. Ze ging het nekje losmaken, omdat mijn dochtertje ook ‘zelf’ moet leren om haar hoofdje recht te houden en niet alleen uit een soort van reflex/stress. Mijn dochtertje houdt na de behandeling haar hoofdje nog steeds goed rechtop, maar wel weer wat wiebeliger. Geen idee of het klopt wat mijn osteopaat zegt, maar was weer even een reminder om haar hoofdje te blijven ondersteunen. :)

3 jaar geleden

Reactie op fleurtjefleur

Ik was ook heel trots dat mijn dochtertje al zo goed haar hoofdje recht ove ...
Haha precies 't verhaal wat ik bedoel inderdaad.. Ze kunnen 't wel, maar 't is nog wel echt belangrijk dat het "grote hoofd" tenopzichte van het dunne kleine nekje en lichaampje steun krijgt.

3 jaar geleden

Dat je kindje bepaalde mijlpalen snel haalt, is natuurlijk mooi, maar het is geen wedstrijd. De kwaliteit is veel belangrijker en dan is soms beter als bepaalde milestones even op zich laten wachten. Moet er wel bij zeggen dat mijn kindje een hersenbeschadiging heeft gehad en ik bang ben dat ze bepaalde mijlpalen (zoals lopen en praten) helemaal nooit gaat halen 😢

3 jaar geleden

Reactie op Frau-M

Dat je kindje bepaalde mijlpalen snel haalt, is natuurlijk mooi, maar het i ...
Sterkte voor je kindje en voor jou. De situatie zal ongetwijfeld je mening kleuren maar ben het ook met een gezond kind met je eens. Het lijkt we een wedstrijd. Fijn dat iedereen trots is op zijn kindje maar laat het vooral ok een beetje los..

VRIEND

3 jaar geleden

Ik denk dat iedereen zijn/haar mijlpalen wil delen omdat ze trots zijn. Niet omdat ze eerder of op het juiste moment behaald zijn....

3 jaar geleden

Reactie op Novalee

Ik denk dat iedereen zijn/haar mijlpalen wil delen omdat ze trots zijn. Nie ...
Ze mogen er zeker trots op zijn en dit met iedereen delen. Ik wil alleen zeggen dat je er als moeder niet onzeker over moet zijn als je kindje er wat langer over doet.

3 jaar geleden

Reactie op Frau-M

Dikke knuf voor jou! Het is inderdaad geen wedstrijd en elk kindje doet dingen op zijn/haar eigen tempo. Onze oudste was, ondanks vroeggeboorte, motorisch heel snel. Echter, met spraak liep en loopt hij ontzettend achter. Er lopen nu extra onderzoeken om er achter te komen of hij een spraakontwikkelingstoornis heeft. Hoewel mensen het goed bedoelden, werd ik onwijs onzeker als er dan werd gezegd ohhh die van mij zegt dit en dat. Doet onwijs zeer als je andere kids van zijn leeftijd ziet die al veel verder zijn en nu feedback krijgt van school dat kindjes omdat ze hem niet begrijpen soms ook buiten sluiten (dit is van 3 dagen geleden, hij is net gestart op de basisschool). Je moederhart breekt dan van binnen. Ik schrijf dit nu terwijl de tranen weer over mijn wangen biggelen. Dat is wat milestones ook kunnen doen, je onzeker en verdrietig maken. De keren dat ik mijzelf kwalijk heb genomen dat ik toch echt 5x per dag een boekje met hem had moeten lezen ipv 3x. Of toch die speen eerder moeten afnemen. Gelukkig werd dit tijdens onderzoek 1 al direct ontkracht dat zo ong elke ouder deze woorden uitspreekt maar dat het geen verschil had gemaakt. Maar heb alsnog vertrouwen in dat het goed komt en ons ventje de juiste hulp krijgt zodat hij straks gewoon lekker duidelijk kan kletsen. Als er 1 ding is wat ik geleerd heb van de eerste, is gewoon genieten van elk moment ipv het te zien als een milestone.

3 jaar geleden

Reactie op Frau-M

Het is zeker geen wedstrijd! Ik las laatst een mooi interview met een moeder die een zoontje met een hersenbeschadiging heeft en verdrietig raakte van de standaard invulboekjes over de ontwikkelingen van babies. Zij heeft voor alle speciale kindjes het Bijzondere Babydagboek ontwikkeld. Omdat ze zich niet wilde focussen op wat hij niet kan, maar wat hij juist wel allemaal kan. Zoals liefde en vrolijkheid geven. 🥰 https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/nederland/artikel/4950416/groeien-baby-groeiachterstand-boekje-invullen-ontwikkeling

VRIEND

3 jaar geleden

Reactie op Frau-M

Ze mogen er zeker trots op zijn en dit met iedereen delen. Ik wil alleen ze ...
Mee eens!!!

3 jaar geleden

Reactie op fleurtjefleur

Het is zeker geen wedstrijd! Ik las laatst een mooi interview met een moede ...
💛 Dat 'wat kan jouw kindje al' gedoe vind ik ook erg vermoeiend en daarnaast kan je kind nu wel heel vlot zijn met van alles maar later weer meer tijd nodig hebben. Laat los en geniet gewoon van alles. ❤

3 jaar geleden

Gister rolde onze kleine ineens om tijdens tummy time! Whut?! Toeval? Paar keer weer op de buik gelegd maar blijft omrollen! Super trots! 😄

3 jaar geleden

Mijn dochter was heel snel met alles, ik was supertrots, maar voelde me steeds alsof ik me moest verontschuldigen wanneer ik elke mijlpaal deelde 🤦🏼‍♀️ Zo van: sorry dat mijn dochter met 9 maanden al kan lopen, jouw kind is wel gewoon normaal hoor! Ook niet goed natuurlijk, dus juist erg fijn zo'n topic om gewoon lekker te delen waar je trots op bent 🥰 De leukste mijlpaal van mijn zoon tot nu toe: lachen! Heerlijk al wekenlang elke keer lachen wanneer hij ons ziet of naar zijn speelgoed, de laatste tijd ook met geluid (echt zo van 'hehe') supercute. Oeh, ik zeg leukste mijlpaal, maar de fijnste is misschien wel het doorslapen, gemiddeld 7u achter elkaar 🥳 Genieten!

3 jaar geleden

Reactie op Mama1-2

Mijn dochter was heel snel met alles, ik was supertrots, maar voelde me ste ...
Ah bedankt voor je reactie! Ik voelde me al bijna schuldig dat ik dit topic geopend had 😳🙈

3 jaar geleden

Reactie op Marietje97

Gister rolde onze kleine ineens om tijdens tummy time! Whut?! Toeval? Paar ...
nou dit had ik dus ook bij me dochtertje van 3 maanden ik dacht nou zal vast oer ongeluk zijn 😂 tot ze het vaker ging doen bij tummy time.

3 jaar geleden

Ah bedankt voor je reactie! Ik voelde me al bijna schuldig dat ik dit topic ...
Ik denk dat het ook niet uit maakt op welke leeftijd je kindje iets doet. Maar dat je kindje iets voor het eerst doen waar je trots op bent. En dat je dat wil delen met de hele wereld is toch leuk! Het is geen wedstrijd maar gewoon je trotse ouder momentjes delen

3 jaar geleden

Mijn baby lacht sinds afgelopen zondag met geluid!! Dacht even dat ik me vergist had maar net ook weer, echt zo super schattig 🥺🥰