434 Reacties
3 jaar geleden
Reactie op Huismus
Kan gewoon hoor, is alleen in het begin wat meer geknoei. Mijn neefje van n ...
Oh ik weet hoe dit proces werkt, (werk in kdv) maar als ik dan zie dat een kind 5 mnd oud is, vind ik het heel knap dat er uit een beker gedronken word. Maar als je de beker vast houd en het er in giet, dan is dat logisch. 😊🤭
Maar er stond drinkt zelf uit een beker.. Ik denk dan aan... "houd beker vast, water er in, pakt de beker met 2 handen vast en drinkt de beker leeg..."
Op de opvang zijn kinderen van 3 die dit jog niet eens kunnen 🤭😅 een super baby dus! 😊
3 jaar geleden
Reactie op Ljdcp
Dat zei ik niet 😉 ze pakt wel het bekertje vast met beide handjes en ik ho ...
Haha ze drinkt in iedergeval uit een bekertje! Leuk hoor! Weer wat nieuws!
3 jaar geleden
Reactie op CindyM93
Water of lauwe rooibosthee
Vanaf wanneer zijn jullie begonnen met drinken aan te bieden?
3 jaar geleden
Reactie op CindyM93
Op advies van het cb na de hapjes een beetje aanbieden, dus vanaf 4-4,5 maa ...
Aah oke, nou dan zal ik daar ook maar eens mee beginnen🙈
3 jaar geleden
Reactie op Iloon_88
Mijn cb geeft aan dat dit vanaf 6 maanden pas mag? 🤷🏼♀️ lekker verwarren ...
Zo echt! Ik geef ook slokjes drinken maar alleen tijdens dr fruit/groente hap. Doe t meer zodat ze het ook een beetje kan wegspoelen. Lijkt me niet fijn als ze continue die smaak heeft.
Ook heeft ze nog steeds last van verborgen reflux dus zo af en toe komt er een zuur mondje naar boven en met een slokje water spoelt ze dat weer weg
3 jaar geleden
Reactie op Littl-one
Oh ik weet hoe dit proces werkt, (werk in kdv) maar als ik dan zie dat een ...
Trouwens absoluut niet normaal als een kind van 3 niet uit een beker kan drinken. Die kinderen mag je rustig doorsturen naar een logopedist of preverbaal logopedist. Voor leren drinken dus. Prikkelverwerking en mondmotoriek zijn dan zeer vertraagd. Uit een beker drinken kan een kind meestal tussen 8 en 14 maanden.
3 jaar geleden
Reactie op Amelie11
Trouwens absoluut niet normaal als een kind van 3 niet uit een beker kan dr ...
Haha oh zeker klopt dat. We hadden toevallig 2 weken terug een nieuw kindje net 3, maar had alleen een fles waaruit de dronk. De beker weigerde ze gewoon. Hier is ook ff een plannetje opgesteld en een doorverwijzing gegeven.. Dat 't cb dat niet door gehad heeft.. 🙈
3 jaar geleden
Reactie op Amelie11
Trouwens absoluut niet normaal als een kind van 3 niet uit een beker kan dr ...
Het ligt er wel aan wat je onder een beker verstaat een tuitbeker (of een variant erop wat niet in 1 keer alles eruit komt) of een open beker.
De meeste van 3 kunnen het wel maar als ik naar mijn dochter van 2 kijk die kan ook een open beker maar schat het vaak nog verkeerd in waardoor alles eronder ligt🙈 tussen de 8 en 14 maanden een open beker is best wel vroeg hoor!
En ik maak me echt geen zorgen om mijn dochter dat ze nog niet perfect uit dr open beker drinkt!
3 jaar geleden
Kunnen jullie kindjes allemaal al rollen? Mijn zoontje heeft even van buik naar rug kunnen rollen maar lijkt vergeten hoe het moet 🤔 van rug naar buik mist hij steeds het laatste beetje kracht. Als ik zijn handje pak en zachtjes naar een kant trek doet hij wel de rest, ik doe praktisch niks, maar alleen wil het hem niet lukken, hij wordt dan gefrustreerd en dan lukt het al helemaal niet meer.
3 jaar geleden
Reactie op Justsuus
Kunnen jullie kindjes allemaal al rollen? Mijn zoontje heeft even van buik ...
Neeee mijn meisje rolt nog niet. Gaat wel naar dr zij maar heb niet t idee dat ze de behoefte heeft om door te rollen. Prima, ze zit ook veel liever dan dat ze ligt! Volgens mijn moeder heb ik ook niet gerold, ik ging gelijk zitten.