434 Reacties
3 jaar geleden
Reactie op Justsuus
Kunnen jullie kindjes allemaal al rollen? Mijn zoontje heeft even van buik ...
Zoontje is 5,5 maand nu en kan sinds een dikke week zelfstandig van zn rug maar zn buik rollen. Maar van zn buik naar zn rug probeert hij zelfs niet, hij begint gewoon meteen te zeuren als hij het beu is op zn buik 馃槄
3 jaar geleden
Reactie op Justsuus
De mijne is 6,5 maand en rolt sinds gister pas door het huis. Hij deed voorheen ook rollen van buik naar rug maar vond dat opeens eng en ging alleen maar huilen als hij op zn buik lag.
Van rug naar buik doet hij een maand ong.
Komt vanzelf.
De mijne kan nog niet zelfstandig zitten (alleen met steun) en doet ook geen enkele poging om zelf in een zithouding te komen.
Doet jouw kleintje dat wel?
3 jaar geleden
Reactie op Justsuus
Mijn meisje kon al heel snel van buik naar rug rollen, omdat ze het vreselijk vond op haar buik. Bleek later dat het van haar nekje kwam. Ze heeft fysiotherapie gehad en nu vindt ze het heerlijk op haar buikje te liggen. En als ze het zat is rolt ze naar haar rug.
Ze is het trouwens ook een poosje vergeten geweest toen ze net geleerd had van rug naar buik te rollen. Komt vaker voor dat als ze heel druk met ontwikkeling van iets bezig zijn dat ze dan dingen die ze al konden tijdelijk vergeten.
Inmiddels rolt ze nu een dikke maand de kamer door een is ze nu vastbesloten om ook vooruit te gaan (lukt nog niet).
Zitten is vooral leuk op schoot, ondersteund. Dat kan ze nog niet.
En mijn meisje is wat laat met brabbelen. Dat doet ze nu sinds een week of twee, dada en neenee en mamama.
3 jaar geleden
Fijn om te weten dat mijn zoontje niet de enige is!
Hij gaat wel veel op zijn zij liggen en probeert de laatste dagen ook te rugschuiven en als hij op zijn buik ligt te buikschuiven, hij wil maar wat graag achter de katten aan 馃槈.
Hij probeert niet te gaan zitten, vandaag leek het wel alsof hij in kruiphouding wou gaan toen hij op zijn buik lag. Als hij bijvoorbeeld in de box ligt en ik help hem in zithouding, dan pakt hij de rand van de box vast en kan dan lang blijven zitten (totdat hij de rand los laat).
Hij brabbelt ook superveel, volgens mij kan hij nog geen woorden begrijpen op deze leeftijd, maar hij roept wel altijd heel toevallig precies op de juiste momenten: nee!
3 jaar geleden
Reactie op Justsuus
Hier ook niet hoor! Ze heeft het 2 maanden geleden 2 keer gedaan en sindsdien niet meer 馃槄. Net als bij de rest: ze rolt wel op haar zij en met een beetje hulp rolt ze door maar helemaal zelf nog niet. En zitten ook niet. Ik verbaas me er elke keer over als ik lees dat sommigen dat al na 6 maanden kunnen zitten. Mijn zoontje kon dat pas na 8/9 maanden echt goed.
3 jaar geleden
Reactie op margriet1987
Hier ook niet hoor! Ze heeft het 2 maanden geleden 2 keer gedaan en sindsdi ...
Haha hier ook! Ze kan wel rollen maar ze vind het niets. Paar nachten geleden vond ik haar ineens op haar rug (slaapt altijd op haar buik) maar daar was ze zelf een beetje van geschrokken馃槄. Ze kan daarentegen wel zelfstandig zitten. Is zaterdag 6.5 maand.
3 jaar geleden
Mijn meisje kon al heel snel van buik naar rug rollen, omdat ze het vreseli ...
Dada mama of dat soort klanken, niet gehoord.. Wel heeeeele verhalen veel de zelfde geluiden die ze herhaalt. Zitten gaat haar sinds een paar weken best goed af. Moet er wel bij blijven maar ze zit zo een minuutje echt rechtop.
Rollen doet ze al vanaf 19 weken.. Nu rolt ze overal heen en verplaatst zich rollend door de kamer tot ze ergens tegen aan komt.. #klein huis #weinig ruimte
3 jaar geleden
Reactie op Justsuus
Mijn zoontje heeft het sinds een paar dagen echt helemaal door. Ligt hij op zn rug, kijk ik 2 sec niet en hup, weer op zn buik! Alleen rolt hij niet meer op zn rug dus het is voor mij echt gedaan met de rust馃ぃ
Hij had het een maand geleden trouwens ook al eens een paar keer gedaan maar daarna ook niet meer, alsof hij geen zin meer had ofzo馃き
3 jaar geleden
Mijn meisje kon al heel snel van buik naar rug rollen, omdat ze het vreseli ...
Ow ik vind dada neenee en mamama echt al super snel hoor!
Hier is het vooral prrrrrrrrrttt met zoveel mogelijk speeksel als mogelijk馃槄 maar echt brabbelen nee noem het meer kirren gillen en prrtten hahah
3 jaar geleden
Mn meisje zat net op dr handen en knie毛n, ging ze echt hard heen en weer.. haha alsof ze op de beat van het liedje aan het dansen was.. te schattiggggg
3 jaar geleden
Reactie op Ishaya
Onze baby kruipt! Zowel vooruit als achteruit. Wat een mijlpaal met 5 maan ...
Wauw! Dat is super! Die is er vroeg bij zeg 馃憦馃徎
3 jaar geleden
Wauw! Dat is super! Die is er vroeg bij zeg 馃憦馃徎
Ik ben er echt emotioneel onder. Mijn man niet. Alles gaat zo snel en de eerste weken kan ik mij amper herinneren. Ik was zo stoned van de morfine en andere troep vanwege de keizersnede. Hij was zo snel baby af. En nu dus al kruipen. Zijn slecht voorbereid wat dat betreft. Salontafel en andere dingen naar boven en alle stopcontacten fixen. Ik moet het even verwerken denk ik..
3 jaar geleden
Ach ja dat baby gaat er echt vanaf wanneer ze zelf de wereld gaan ontdekken馃槳 maar het is ook weer een hele leuke tijd vind ik. En mannen zijn misschien daar wat nuchtere in馃檲
Maar, waarom alles naar boven? Ik laat me salontafel gewoon staan hoor of is die niet echt kidsproof? Stopcontacten is wel fijn tegenwoordig zitten de nieuwe Stopcontacten ook kinderbeveiliging in weet niet wat voor je hebt?