8 Reacties

2 jaar geleden

Fases blijven door zetten 3x waarschuwen en dan straf geven mijn zoontje heeft er ook een handke van en is inderdaad zwaar zn periode

2 jaar geleden

Hier t zelfde 17 maanden savonds ook vreselijk druk waardoor die niet wil slapen en helemaal niet in xn eigen kamertje

2 jaar geleden

Hier precies hetzelfde. Mijn dochter doet niks anders dan rennen. Rustig zitten is haar ook vreemd. Iedere keer als ze haar zin niet krijgt, zet ze een keel op. Papa slaat ze in zijn gezicht (mij gelukkig (nog) niet). Als we haar corrigeren lacht ze en gaat ze vrolijk verder. Zo gemakkelijk als ze als baby was, zo heftig vind ik het nu. Ik lees ook mee voor de tips!

2 jaar geleden

Mijn zoontje van 1,5 precies het zelfde slaat ook iedereen en hard ook niet normaal.. en als ik zeg nee mag niet dan gaat hij idd ook boos kijken of met zijn vinger nee mag niet doen. Is idd een moeilijke fase. Is heb savonds drama met aankleden of luier doen altijd. Hij rolt altijd om echt rot.

2 jaar geleden

Ik herken het maar niet in de maat die ik hier lees. ik zeg wat ze niet mag bijvoorbeeld Mira niet aan zitten heel belangrijk waarom niet bijvoorbeeld anders gaat het stuk. doet ze het toch nog een keer zeg ik het nog een keer en voeg ik toe als je er toch aan zit dan zet ik je in je stoel. Dit gaat de ene keer goed de andere keer niet en gaat ze ook in de stoel als ze het toch doet Ik ben consequent en ik doe wat ik zeg. Zo neemt ze me serieus. Voor de volgende keer als ik haar waarschuw. Eerst dacht ik dat ik hier te vroeg mee begon maar ze weet en begrijpt veel meer dan dat ik denk.

2 jaar geleden

Kids merken dat ze met negatief gedrag meer respons/aandacht krijgen aangezien je dan sowieso reageert. Wat kan helpen is dus proberen vooral preventief zelf aandacht te geven zodat er niet zo negatief om gevraagd hoeft te worden, dus echt wat momenten samen met je kind spelen. Daarnaast negatief gedrag waar mogelijk echt zoveel mogelijk negeren (natuurlijk bepaald gedrag wat je écht te erg vind om te negeren kan wel gecorrigeerd worden) en al het positieve gedrag belonen met complimentje bijvoorbeeld. Er is onderzocht dat de verhouding ongeveer 1 correctie op 4 complimenten moet zijn om bij je kind positief gedrag te stimuleren. Focus op straf en negatief gedrag e.d. is al vaak onderzocht dat dit geen gedragsverandering teweeg brengt. Maak duidelijk dat goed gedrag positieve aandacht oplevert. Complimentjes kunnen in kleine dingen zitten. Succes! En een gedeelte is natuurlijk normaal peuter gedrag dus huilen bij je zin niet krijgen e.d. is normaal. Lekker laten gaan!

2 jaar geleden

Idd rustig met haar gaan zitten en dingen laten zien en benoemen. Vooral iets in bakjes en zakjes doen en er weer uit halen. Ik heb bijvoorbeeld allemaal kartonnen kaartjes van dieren in een bakje (of verschillende bakjes). Die laat je op een lage tafel staan zodat ze het zelf op kan zoeken. Ik maak dan geluiden bij de dieren en benoem ze bij naam. Kuukelekuu is erg populair 🤣 ze gaat het dan herhalen en lachen en brengt de kaartjes. Je zou zo de aandacht op iets anders kunnen vestigen.

2 jaar geleden

Mijn zoontje is ook druk en gaat ook vaak lachen als ik boos word. Wat ik vooral probeer is rustig blijven en benoemen/voordoen wat wél de bedoeling is. Zoals bij slaan, probeer ik hem te laten aaien. En als hij super moe is, dan heeft niks zin, ook zeker niet boos worden, dan is er morgen weer een dag. En na zo'n korte driftbui zelf ook weer resetten en je op iets anders, leuks richten met je kindje. Iets waarvan je weet dat ze het kan en lief doet zodat je samen weer in een positieve stemming komt.