Mijn zoontje is bijna 18 maanden en reageert nog steeds niet op zijn naam. Daarnaast wijst hij ook niks aan en zegt hij nog geen woordjes dat op taal lijkt, behalve mama.
Maar ook als hij mama zegt, heb ik niet het idee dat hij weet wat het betekent. Verder reageert hij wel als ik baby Shark voor hem zing, als ik het gebaar van kom maak dan komt hij ook. Hij maakt wel oogcontact en kijkt me in de ogen aan. Hij is wel sociaal naar andere dat ie met andere mensen lacht. Hij klapt wel in zijn handjes als ik klap eens in je handje zing. Sinds kort zwaait hij omdat hij de Teletubbies zag zwaaien. Als ik op iets trommel dan doet hij dit ook. Hij vindt fortuintjes hilarisch en kan omzettend lachen om kindjes op tv.
Hij vindt het ook leuk om achter me aan te kruipen of omgekeerd. Hij lacht als hij een plek herkent of een persoon.
Hij huilt bijna nooit en heeft geen moeiten met verandering denk ik. Althans hij raakt er niet van overstuur. Hij houdt van knuffelen maar heeft nooit een kusje. Zijn gehoor is goed.
Is er iemand die hier ervaring mee heeft of dit herkent? Ik ga binnenkort naar cb maar wil toch de mening van andere horen.