Misselijker in liggende houding

ElineA
19 dagen geleden
Volgen
Zijn er meer vrouwen hier die misselijk(er) worden als ze liggen? Bij mij lijkt staan en lopen beter te gaan dan liggen. Tot nu toe heb 's nachts ook echt mijn slechtste momenten. Tussen 00:00 en 03:00 lig ik uren wakker en ben ik behoorlijk beroerd. 's ochtends bij wakker worden en opstaan voel ik mij ook belabberd. Pas tegen 13:00 uur lijkt het wat af te zwakken (hoewel altijd aanwezig).
  • Rapporteren
Reageer
Typ hier je reactie
16 reacties
Verwijderd lid
19 dagen geleden
Ja dit heb ik dus ook, soms ben zo moe dat ik liever ga zitten dan liggen anders krijg ik de neiging voor te kotsen.
  • Rapporteren
Lucky_me01
19 dagen geleden
Pfoee afgelopen nacht was vreselijk! Had ook wat vet gegeten dus denk dat het daardoor komt, heb een rennie genomen dat hielp enorm
  • Rapporteren
marloes-baby
19 dagen geleden
De maag aansluiting zit aan 1 kant dus wellicht op je andere zij liggen ? Bij mij helpt dat wel heel goed ! 😊
  • Rapporteren
ElineA
19 dagen geleden
Reactie op marloes-baby
De maag aansluiting zit aan 1 kant dus wellicht op je andere zij liggen ? Bij mij helpt dat wel heel goed ! 😊
Ik lig op mijn rug met twee kussens zodat ik een soort zit-lig. Voordat ik dat deed werd ik telkens wakker met overgeefsel in mijn keel. Andere zij gaat hem dus niet worden;) maar bedankt voor de tip!
  • Rapporteren
Zonnebloempje
19 dagen geleden
Reactie op Lucky_me01
Pfoee afgelopen nacht was vreselijk! Had ook wat vet gegeten dus denk dat het daardoor komt, heb een rennie genomen dat hielp enorm
Gebruik geen maagtabletten tijdens zwangerschap.kben er zo bang voor toen ik bij mn vorige zwangerschap miskraam kreeg moest ik maagtabletten gebruiken om het op te wekken ze zullen wel sterker als rennie zijn maar dan toch
  • Rapporteren
ElineA
19 dagen geleden
Reactie op Zonnebloempje
Gebruik geen maagtabletten tijdens zwangerschap.kben er zo bang voor toen ik bij mn vorige zwangerschap miskraam kreeg moest ik maagtabletten gebruiken om het op te wekken ze zullen wel sterker als rennie zijn maar dan toch
Oei. Bedankt voor de waarschuwing. Ik zal sowieso eerst met mijn huisarts overleggen.
  • Rapporteren
xGer
19 dagen geleden
Ik vooral misselijk als ik op m’n rug lig! Zijkanten/half buik gaat goed! Snachts heb ik altijd pakje toastjes naast m’n bed. Zodra ik misselijk ben, even zo half toastje(zitten 4 in zo’n pakkie) totdat ik niet meer misselijk ben en dan kan ik weer fijn doorslapen
  • Rapporteren
marloes-baby
19 dagen geleden
Reactie op ElineA
Ik lig op mijn rug met twee kussens zodat ik een soort zit-lig. Voordat ik dat deed werd ik telkens wakker met overgeefsel in mijn keel. Andere zij gaat hem dus niet worden;) maar bedankt voor de tip!
Awhh vervelend! Hopelijk gaat het snel beter !
  • Rapporteren
ManonN-24
19 dagen geleden
Reactie op Zonnebloempje
In rennie zitten heel andere werkzame stoffen dan in misoprostol (cytotec) waarmee een miskraam opgewekt word en zou in principe mogen. Maar als je zelf wat wil gaan gebruiken wat je zonder recept kan kopen zou ik dat bij de apotheek doen en advies vragen, zij weten precies wat wel en niet mag.
  • Rapporteren
Baby Loveee
19 dagen geleden
Ja, ik voel met je mee! Heel vervelend is het. Word s'nachts erg misselijk wakker, lig dan net verkeerd ofzo.
  • Rapporteren
Jenanes
19 dagen geleden
Heb je niet ook gewoon een lege maag? Ik werd wakker van de misselijkheid, dus heb om 5 uur vanmorgen een pakje crackers gegeten. Daarna niet meer misselijk en kon ik verder slapen
  • Rapporteren
ElineA
19 dagen geleden
Reactie op Jenanes
Heb je niet ook gewoon een lege maag? Ik werd wakker van de misselijkheid, dus heb om 5 uur vanmorgen een pakje crackers gegeten. Daarna niet meer misselijk en kon ik verder slapen
Als ik een lege maag heb dan is het inderdaad nog erger. Al vrij snel heb ik gemerkt dat het het beste is als ik een uur voordat ik ga liggen een klein bordje brintapap eet. Voor de nacht heb ik melkbiscuit naast mijn bed. Dit eten verzacht inderdaad een beetje het leed, maar het blijft lastig 's nachts. Zojuist ook weer wakker geschrokken van de misselijkheid😢
  • Rapporteren
Baby Loveee
19 dagen geleden
Ja ik denk ook dat het voornamelijk komt door een lege maag. Eenmaal in bed gisteravond kreeg ik honger, echt gewoon gerommel in mn maag. Heb toen wat crackers met jam op. En om 2.45u weer wakker en weer honger 🤣 heb toen weer wat crackers gesmeerd. Dit was de eerste keer dat mij dit is overkomen, moet er wel om lachen. Bij mijn vorige zwangerschappen heb ik dit nooit gehad 😄 ben morgen 8 weken.
  • Rapporteren
Baby Loveee
19 dagen geleden
Misschien helpt deze tip. Bij mij klopt het, op rechts liggen word ik sneller misselijk.
  • Rapporteren
Anne475
18 dagen geleden
Reactie op Baby Loveee
Misschien helpt deze tip. Bij mij klopt het, op rechts liggen word ik sneller misselijk.
Bedankt voor de tip! Heb hier vannacht op gelet om niet op rechts te liggen en veel minder misselijk nu bij wakker worden!
  • Rapporteren