20 Reacties

6 jaar geleden

Ik lees mee, ik heb hier ook last van!

6 jaar geleden

Pepermunt, vanille vla, crackers....

6 jaar geleden

Niet uit eigen ervaring maar een vriendin van me gebruikte een seaband. Een bepaalde soort armband...

6 jaar geleden

Kiwi

6 jaar geleden

Heb er ook last van, ik ga morgen gelijk kiwi en seaband halen 🤣

6 jaar geleden

Zelfde probleem :( word zo ongemakkelijk van het misselijk zijn

6 jaar geleden

Gemberthee / gemberkoek etc 👍

6 jaar geleden

Hier helaas ook, non-stop! Eerste zwangerschap pas bij 8w last van gehad +/- 3 w.. Nu al vanaf 5w.. Bahh.. dat had ik dus niet gemist he. Je kunt bij de dokter medicijnen vragen, soms helpen ze goed. Helaas bij mij maar een paar uurtjes. Maar is misschien het proberen waard. Heb je een zoontje of dochtertje?

6 jaar geleden

Reactie op Charellevs

Hier helaas ook, non-stop! Eerste zwangerschap pas bij 8w last van gehad +/ ...
Wat voor medicijnen zijn dat dan precies? Ik heb nog niet overgegeven maar het zit me zo hoog in de keel alsof ik steeds moet kokhalzen. Beetje lastig uit te leggen. Ik heb al een zoontje van 2 jaar maar met hem helemaal geeb last van gehad. Elke zwangerschap is anders zeggen ze

6 jaar geleden

Reactie op Imane10

Wat voor medicijnen zijn dat dan precies? Ik heb nog niet overgegeven maar ...
Net hetzelfde hier! En ook al een zoontje van 16 maanden en bij hem nooit echt last gehad.

6 jaar geleden

Reactie op lamama87

Net hetzelfde hier! En ook al een zoontje van 16 maanden en bij hem nooit e ...
Antimetil zou kunnen helpen blijkbaar, op basis van gember

6 jaar geleden

Gembercapsules kan je in de thee doen. Werkt erg goed

6 jaar geleden

Het klinkt misschien een beetje gek, maar bij mij helpt het! Ik had last bij het wegslikken van die grote capsules van de vitaminen, elke ochtend zag ik er tegen op het in te nemen. Spugen hoefde ik niet, maar bij het wegslikken kwam de capsule zonder pardon weer omhoog en trok m'n hele maag samen. Kokhalzen dus. Als je nou je linker hand tot een vuist knijpt, met daarin je linkerduim er in, ga je het reflex tegen. De capsule gaat er nog niet helemaal soepel in, maar het reflex wordt onderdrukt en echt kokhalzen hoef ik niet meer! Hopelijk zijn er dames voor wie deze tip ook helpt 🥰

6 jaar geleden

Yups de hele dag kokhalzen, bij mij helpt helaas alleen iets eten. Dus ik eet eigenlijk de hele dag door zo gezond mogelijk, maar soms.... Bij mijn 1e kindje heb ik het ook heel erg gehad en nu dus weer. Mensen kijken me na op straat en in de supermarkt. Je kan er gewoon niets tegen doen. Gember thee helpt wel tegen het weeige gevoel. Bij de 13-15 weken was ik er de vorige keer vanaf dus ik hoop nu weer.

6 jaar geleden

Uit een andere topic heb ik het advies gekregen voor suprimal, die reistabletjes. Werken bij mij wel iets waardoor ik iig weer kan functioneren, ook al.blijft het misselijke gevoel 24/7 ik hoef sindsdien niet meer te kokhalzen

6 jaar geleden

Gebruik sinds van de week gaviscon op advies van vk.. elke 4uur. Is maagzuur remmer maar mijn misselijkheid neemt er van af! Niet altijd. Maar het helpt me wel.. voel me weer een beetje levend! Gelijk een groot verpakking gehaald haha. Ben nu bijna 13 weken en hoop toch echt dat het af gaat nemen.. vanaf 6 weken misselijk kokhalzen en spugen! Gember hielp bij mij niet helaas :(

6 jaar geleden

Reactie op Yalisa-24

Gebruik sinds van de week gaviscon op advies van vk.. elke 4uur. Is maagzuu ...
Hier ook gaviscon gehaald maar de anijs🤢 vind m zo smerig

6 jaar geleden

Reactie op Imane10

Hier ook gaviscon gehaald maar de anijs🤢 vind m zo smerig
Haha die zag ik ook!! Bah! Heb pepermunt maar die zijn ook niet lekker hoor! Alleen werken ze wel.

6 jaar geleden

Foliumzuur 's avonds slikken ipv 's ochtends hielp bij mij behoorlijk tegen de misselijkheid (en bij meerdere andere vrouwen ook, is een topic over). En voor de rest helaas gewoon uitzitten ben ik bang :( Ik herken het heel erg, had het ook, maar gaat nu met 10 weken echt een stuk beter inmiddels :)

6 jaar geleden

Ik ben sinds een kleine week ook vaak misselijk! Het stopt even als ik wat heb gegeten, maar komt dan na een half uur weer net zo hard terug.. soms zou ik willen dat het er dan gewoon uit komt en dat het klaar is, maar dat gebeurd niet. Soms als ik heel misselijk ben, gebeurd het wel eens dat ik moet kokhalzen en daarna is het dan wel weer meteen over met de misselijkheid, dat is dan het voordeel..