47 Reacties

4 jaar geleden

Je mag dit gerust ook in de magnetron doen. Enkel oppassen dat het niet te snel warmt. Een magnetron is ook geschikt om moedermelk op te warmen. Dit doe je op maximaal 600 watt. Draai tussendoor en aan het einde de fles regelmatig rond. Zo voorkom je dat er hotspots ontstaan. Houd de volgende tijden aan: 100 milliliter: 30 seconden 150 milliliter: 45 seconden 200 milliliter: 60 seconden

4 jaar geleden

Je mag het ook koud of op kamertemperatuur geven. Voordeel is, als het niet op is, kan je het voor de volgende ronde gebruiken ☺️

4 jaar geleden

Wat je kan doen is het flesje of zakje (waar je de melk ook maar in bewaard) een tijdje tegen je lijf aan te houden. Bijvoorbeeld even tussen de rand van je broek of desnoods tussen je borsten. Als je dit een tijdje doet is de melk op lichaamstemperatuur.

4 jaar geleden

Echt waar ? Ook koud of kamertemperatuur? Vind de baby dat wel lekker ? Wat handig.. En de kraamzorg zei toen dat de magnetron niet mocht..

4 jaar geleden

Wij gaven het bij de eerste altijd op kamertemperatuur als we onderweg waren. Het leek hem nooit wat uit te maken😋

4 jaar geleden

Verse melk kan je op kamertemperatuur geven en anders au bain marie opwarmen.

4 jaar geleden

Reactie op femme1

Echt waar ? Ook koud of kamertemperatuur? Vind de baby dat wel lekker ? Wat ...
Yes wist ik bij de andere 2 ook niet, maar super handig! En 8 uur buiten de koelkast te bewaren, was toen ook niet.

4 jaar geleden

Ik heb ook naar die reisverwarmers gekeken maar zag wisselende recensies hierover. Wat ik heb gedaan is een kleine thermosfles gekocht, voordat ik ga verwarm ik de melk in de fles die ik nodig heb en dat giet ik over in een thermosfles, deze houdt de inhoud 24 uur koud en 12 uur warm :-) Zo ga ik het meenemen.

4 jaar geleden

Reactie op hellolittleone-sr

Ik heb ook naar die reisverwarmers gekeken maar zag wisselende recensies hi ...
Thermosfles idd ook handig zo bewaarde ik de melk voor de nacht ook toen ik aan het kolven was.

4 jaar geleden

Ik zou het opwarmen en in een thermoskan doen zodat het warm blijft.

4 jaar geleden

De lactatiekundige zei dat je best in de magnetron op mag warmen. Maar dat dat niet t beste is. Hoe langzamer het opwarmt hoe beter. Dus een laag wattage en langer de tijd nemen. Er zullen best wat voedingsstoffen verloren gaan maar zolang je dit incidenteel doet als oplossing voor dit soort momenten moet dat geen probleem zijn.

4 jaar geleden

Ik doe het wel in de magnetron, 600 watt en niet te lang, tussendoor draaien.

4 jaar geleden

Wij hebben deze.. echt een topding!! https://www.bol.com/nl/p/tommee-tippee-closer-to-nature-flessenwarmer-voor-onderweg/9200000010503044/?s2a= De melk is vrij snel warm, zo'n 6-8 minuutjes (vanuit de koelkast).

4 jaar geleden

Behalve alle tips die je al hebt gekregen wil ik je er wel nog op wijzen dat je zelf zult moeten kolven tijdens je dagje weg. Als je normaal live voedt kun je misschien beter aanleggen maar dat natuurlijk alleen als je niet fulltime kolft

4 jaar geleden

Reactie op femme1

Echt waar ? Ook koud of kamertemperatuur? Vind de baby dat wel lekker ? Wat ...
Ze verkiezen allemaal au bain-marie Maar is moeilijk als je op een uitstapje doet

4 jaar geleden

Reactie op Cherinda

Behalve alle tips die je al hebt gekregen wil ik je er wel nog op wijzen da ...
Ik kolf sinds kort 1 keer per dag voor een avondflesje. Verder BV. Ik heb nu de elektrische kolf van medela. Is een handkolf aanschaffen dan handig voor onderweg? Haha jeetje wat een geregel😅

4 jaar geleden

Reactie op Nengel

Wij hebben deze.. echt een topding!! https://www.bol.com/nl/p/tommee-tippe ...
Ik heb m besteld !

4 jaar geleden

Reactie op Cherinda

Behalve alle tips die je al hebt gekregen wil ik je er wel nog op wijzen da ...
Ja ik vind dat aanleggen ‘en public’ niet fijn... vandaar dat ik dacht gekolfde melk meenemen...

4 jaar geleden

Gewoon het flesje tussen je borsten 😝 zo doe ik het als ik weg ga, het warmt langzaam op zodat de stoffen in tact blijven en geen gedoe met warm water of reisverwarmers😉

4 jaar geleden

Ik heb zo'n flessenwarmer die je ook in de auto kunt gebruiken van alecto, niet doen.... duurt een eeuwigheid voordat het ding warm genoeg is. Ik heb het daarna gedaan via opwarmen in gekookt water. (Thermoskan mee en een bakje waar ik het flesje in kon zetten in het water). Ging prima.