8 Reacties

2 jaar geleden

Onze kleine meid gaat vanaf 3 maanden naar de opvang. Ze zit er met meerdere kindjes maar dat vind ze alleen maar super leuk verschillende leeftijden. Ze leert samen spelen. Er lopen meerder juffrouws rond die op de kinderen letten en bezig zijn met de kindjes. Slapen is voor elk kind anders de onze slaapt soms niet meer dan een uurtje terwijl ze alles proberen om haar in slaapt te brengen. Wij brengen haar ook 52 weken een vrije dag is me ook heel wat waard vooral nu ik 36 weken zwanger ben. Ik heb nog geen moment spijt of schuldgevoel gehad dat ze naar de kinderdagverblijf gaat. Ze heeft het daar enorm naar haar zin.

2 jaar geleden

Hier een kindje vanaf 6 maanden oud naar het kdv. Hij zit in een groep met kindjes tot max 1.5 jaar oud. Er zijn dan maximaal 9 kinderen op 1 dag en 3 leidsters. Dus waar kouw gastouder alleen is op 5 kinderen, is er in mijn geval meer aandacht per kind. Onze zoon vind het fantastisch, op foto's zie ik vaak dat hij speelt met hetzelfde kindje dus hij maakt echt vriendjes 🥰 dat zal bij de gastouders vast ook zo zijn. Ik breng hem ook tijdens vakanties en indien mogelijk kan ik een dag ruilen, extra dag aanvragen etc... Hou er wel rekening mee dat er een wachttijd kan zijn bij de opvang. Er is een personeels tekort in de sector dus als je gaat kijken, informeer dan even wat daar op die locatie de mogelijke gevolgen van zijn.

2 jaar geleden

Ik ben super blij dat wij toch de besluit hebben gedaan voor een kdv. Wij stonden ook met de keus voor een gastouder en gewoon opvang. Wat jij zegt, die zekerheid, hebben wij toch het besluit genomen voor een opvang. En wat een fantastisch groep heeft hij! 3 begeleidsters en nog een extra stagaire als 'spek en bonen'😅. Genoeg aandacht voor hem. Daarnaast gaan zij ook met hem een stappenplan begeleiden. Dingen waar hij(wij) mee vastlopen. Evaluatie gesprekken om de 10 maanden. Het is fijn als er soort van meegekeken wordt, maar moet er wel bij zeggen, ze bemoeien er niet mee. En dat is dus heel fijn :-). En met de vakanties vind ik ook zo'n opluchting! Dan kunnen wij gewoon door werken en/of even een dagje voor met zn twee door brengen. Het is dus een aanrader, maar doe vooral je research goed en volg je gevoel! Als je ergens tegen staat bij een opvang, dan is het vaak ook zo. Succes met besluiten nemen en! Een plekje aanvragen/krijgen.

2 jaar geleden

Hoi hoi. Ik snap je helemaal! Mijn zoontje ging vanaf ong 3 maand ook naar een gastouder. Op een dag belde ze ons op om te vertellen dat ze een maand later er mee ging stoppen. Toen met op spoed opzoek naar een kinderdagverblijf. Vanaf 7 maanden ging hij naar de opvang. Ik vond het in het begin erg spannend omdat het toch wel een verschil is. Maar echt totaal geen spijt van. Mijn zoontje vind het altijd zo leuk om naar de opvang te gaan. Personeel is heel leuk. Ik kan altijd met vragen terecht. Er word een boekje bijgehouden over hoe het is gegaan die dag. En vooral die zekerheid die je hebt dat je kindje er terecht kan.

2 jaar geleden

Kinderen leren ontzettend veel op een opvang. De medewerkers zijn echt opgeleid om de kinderen op te vangen en hierdoor is het echt goed voor de ontwikkeling. Dus voel je niet schuldig! Het zal even wennen zijn maar het komt echt snel goed. Kinderen zijn zo flexibel!

2 jaar geleden

Bedankt voor alle positieve reacties!! Ik moet zeggen dat ik wel gerustgesteld ben en nu zelfs zin heb ik de overstap, ook voor mezelf vanwege die zekerheid inderdaad dat hij altijd kan gaan en wij niet steeds iets moeten bedenken! Onze zoon is ook wel erg ondernemend en nieuwsgierig dus misschien vind hij het ook alleen maar leuk 😊!

2 jaar geleden

Bedankt voor alle positieve reacties!! Ik moet zeggen dat ik wel gerustgest ...
Vergeten te zeggen dat ik ook een rondleiding heb gehad, de bankgroep en de leidsters heb gezien en daar mijn zorgen heb geuit en ze eigenlijk heel positief reageerde en een en ander ook nog hebben uitgelegd :)

2 jaar geleden

Vergeten te zeggen dat ik ook een rondleiding heb gehad, de bankgroep en de ...
Bankgroep = baby groep haha