12 Reacties

5 jaar geleden

Dit kan ik op google vinden erover: https://nl.momkidzone.com/mustard-oil-baby-massage-benefits Overigens slaapt mijn zoontje ook niet rustig en is 13 weken. Misschien inbakeren als ze zo loopt te zwaaien met haar armpjes?

5 jaar geleden

Ik weet niet hoe warm het daar nu is maar in de zon voor baby's is sowieso niet aan te raden! Hun huid is nog heel kwetsbaar en alle schade die je in je huid oploopt stapel je in je leven op. Over mosterdolie heb ik nooit iets gehoord of ervaring mee maar lijkt me niet fijn. Is het een traditie? en zouden je schoonouders open staan om paar dagen niet te proberen om te kijken wat voor effect dat heeft op je dochter? Want dit is voor zowel jou als je kleintje niet fijn en misschien is ze gewoon door hele andere dingen onrustig maar om het uit te sluiten.

5 jaar geleden

Lijkt me niet fijn als ze zo schreeuwt wou er nog achter zetten sorry.. of de mosterd olie fijn is geen idee haha

5 jaar geleden

Ik zou stoppen met die mosterdolie heel eerlijk, en niet te veel in de zon houden. Kijken of het daar aan ligt. Want wat hier eerder werd gezet veel zon en een kwetsbare huid is niet goed. Mijn kraamzorg zij dat ze dat vroeger deden, maar nu niet is aan te raden.

5 jaar geleden

Uurtje in de zon zou ik sowieso niet doen, mosterdolie heb ik nooit van gehoord. Misschien jezelf insmeren op een stukje dunne huid (onderkant voet, elleboog etc.) en kijken hoe het voelt op jouw huid. Als jij er last van hebt dan zou ik het bij de baby al helemaal niet doen. Misschien een domme vraag, maar hoezo doen ze dat eigenlijk; is dat gebruikelijk in Nepal? En vergeet niet: jij blijft wel moeder van je eigen kindje, dus als jij hier niet achter staat hoef je het niet te accepteren. Hoe hard je schoonouders dan ook zullen protesteren :-)

5 jaar geleden

Ik mag toch hopen dat je ingrijpt. Genoeg aardige reacties hier dat het misschien beter is niet te doen. Ja je woont/ bent dan nu misschien in een land waar ze andere dingen doen en gekke rituelen hebben, maar je gaat toch niet z'n teer huidje wat nog niks kan hebben in de zon leggen met olie ??? Vroeger toen ik snel bruin wilde worden zei iedereen smeer je in net olie en dan zonnen. Nou ik heb t geweten hoor ben giga verbrand geworden toen. Haal je kindje uit de zon en uit hun handen, tis jou kindje en daar horen jou regels bij. Dan maar wat meer Hollandse nuchterheid Sorry normaal reageer ik niet zo pittig maar t gaat wel om je kindje

5 jaar geleden

Olie en zon? Dat is toch verbranden?

5 jaar geleden

Die slaap komt niet daardoor denk ik, mijn zoon van 10 weken heeft dit ook al een tijdje. Ik heb gelezen dat het kan zijn dat de voeding naar boven komt en ze dan heen en weer gaan steeds met het hoofdje.. Maar weet niet wat te verstaan over 'in de zon' maar vol in de zon lijkt mij een slecht idee....

5 jaar geleden

Sowieso uit de zon houden, midden in de zon is echt niet goed.

5 jaar geleden

Olie en zon? Dat is toch verbranden?
Jaa volgens mij ook!

5 jaar geleden

Dankjulliewel voor de support! Dit sterkt mij om vanaf nu te zeggen: niet meer in de zon. En die olie... Dat is inderdaad traditie hier. Ik ga kijken of we een paar dagen zonder de massage kunnen, dan maar even geen lieve schoondochter zijn ;-)

5 jaar geleden

Reactie op Eva Nepal

Dankjulliewel voor de support! Dit sterkt mij om vanaf nu te zeggen: niet m ...
Goedzo ! Jij bent de mama en jij bepaalt ! Succes X