16 Reacties

5 jaar geleden

Wij hebben een maandje gekocht met dezelfde gedachte, schijnt prima te kunnen. Hier planning om hem ook in de box en op de bank te zetten ipv nestje. Lees graag even mee 😄

5 jaar geleden

Hallo ik heb die met mijn zoontje gekocht en heb geen spijt van baby ligt veilig en je kan maandje steeds mee nemen overaal Nu ga ik die voor mijn dochtertje gebruiken Ik vond handig en plus omdat het zo klein is voelen ze zich veilig omdat ze net van mamas buikje komen en vinden ze fijn om in zon kleine bed slapen 😴

5 jaar geleden

Ik heb de kleine de eerste paar dagen in de wandelwagenwieg laten slapen, omdat ze in haar ledikant in paniek raakte. Het matrasje is echter zo dun en de bak zo smal, dat dat niet heel erg comfortabel ligt. Gelukkig kon ik na een paar dagen een wiegje overnemen. Met een mozesmand heb ik geen ervaring. Let er wel op dat er een stevog matrasje in zit voor de juiste ondersteuning.

5 jaar geleden

Ik heb net een mozesmandje op standaard besteld. Ik heb lang getwijfeld. Eerst wilde ik gewoon meteen een ledikant (praktisch gedacht, maar 1 aanschaf), toen zag ik snoezige wiegjes zoals de mozes en begreep ik wel waarom mensen een wiegje nemen, daarna las en hoorde ik overal co-sleepers, maar daarvoor zouden wij echt onze slaapkamer moeten verbouwen, want ons bed staat dan net weer niet handig en ik vind die minder voor het oog. Aangezien we zeker weten dat ons kindje klein gaat zijn en mogelijk te klein, ben ik nu voor de mozes wieg gegaan en valt de ledikant definitief af voor de eerste periode.

5 jaar geleden

Heb er 1 via marktplaats gekocht. Het neemt minder ruimte in beslag en het zou voor de kleine prettiger zijn

5 jaar geleden

Reactie op Moniek19861

Heb er 1 via marktplaats gekocht. Het neemt minder ruimte in beslag en het ...
Heel mooi!

5 jaar geleden

Een vriendin van mij zweert bij een mozeswiegje. Je kindje kan je dan gewoon lekker laten doorslapen terwijl je het mandje meeneemt (naar een andere kamer/ruimte). Let er wel op dat bij sommige mozeswiegjes de hengsels vooral voor de sier zijn en niet geschikt om de mand mee te dragen!

5 jaar geleden

Wat voor beddengoed doen jullie trouwens in zo’n mozeswiegje? Wij hebben er ook eentje via Marktplaats aangeschaft. Matrasje is natuurlijk ovaal (waar koop je die hoezen, een beetje betaalbaar ook?) en het is natuurlijk geen recht-toe-recht-aan wiegje. Iemand suggesties?

5 jaar geleden

Reactie op Gon1984

Wat voor beddengoed doen jullie trouwens in zo’n mozeswiegje? Wij hebben er ...
Ik heb ook een ovaal wiegje en gebruik hiervoor de aankleedkussenhoezen van de zeeman (de gladde katoenen). Dat werkt prima. Ook in de wieg van de wandelwagen.

5 jaar geleden

Wij hebben dit mozus mandje van Babyrace. Heel schattig vind ik zelf en kan de kleine straks vanuit bed een beetje heen en weer wiegen. 😊. Dat kussentje gaat er natuurlijk nog uit. En ben ook nog opzoek naar linnen/dekentje etc wat er fijn inpast.

5 jaar geleden

Bedankt voor alle tips en de foto's van de mooie mandjes🥰 ik kan uiteindelijk het wiegje van nn moeder lenen waar ik zelf ook nog in geslapen heb! Ook wel een mooi idee!

5 jaar geleden

Wij denken ook over de aanschaf van een Mozes mandje, maar er zijn zoveel verschillende! Wat is een goed merk en vooral wat is een goed merk matras? Soms staan er namelijk reviews bij dat het matras niet goed is en dat diegene een nieuw matras heeft gekocht. Maar welke?? Heeft iemand tips?

5 jaar geleden

Geen tips over merk oid maar wel een andere tip. Vertrouw met mozes mandjes niet op de "teugels" bij het dragen als je kindje erin ligt. Het is wel eens gebeurd dat er een handvat los lied en het kindje viel met het ergste gevolg wat je maar kan bedenken...

5 jaar geleden

Reactie op hanneke85

Wij denken ook over de aanschaf van een Mozes mandje, maar er zijn zoveel v ...
Ik heb deze gekregen ben er heel tevreden over! Zie dat ie nu in de aanbieding is ook

5 jaar geleden

Wat voor dekentje en lakentje doen jullie in het mandje? Het wieg dekentje en lakentje die ik heb gekocht voor in het mandje is eigenlijk veel te groot. 🙈 Hierdoor moet ik veel onder het matrasje stoppen waardoor het er niet meer comfortabel uitziet en het matrasje omhoog komt. 😅

5 jaar geleden

Reactie op -Linn

Wat voor dekentje en lakentje doen jullie in het mandje? Het wieg dekentje ...
Ik vroeg me dit ook af. Heb op YouTube filmpjes gekeken hoe je een wiegje opmaakt en daar werden ook 'normale' wiegdekentjes en -lakentjes gebruikt. Wij hebben een los matrasje gekocht die dikker en steviger is dan het matrasje wat er standaard in ligt. Hierdoor heb je minder snel dat de reststukken van het beddengoed het matrasje doen 'bobbelen'. Als hoeslaken gebruiken we een omtrek voor het aankleedkussen, dat past precies. Mocht ik tijd en energie over hebben in mijn verloftijd dan ga ik ook een dekentje zelf maken, op maat. Met een instopstrook aan de onderkant zodat het precies over het ovale matrasje past zeg maar. Ik zag dat ergens bij een webshop en dat lijkt me ideaal.