12 Reacties
3 jaar geleden
Waarschijnlijk geef je met 9 maanden minder vaak borstvoeding omdat je baby dan meer gaat eten en langzaamaan de oefenhapjes gaat vervangen door een volledige maaltijd. Dan zou je bijvoorbeeld in de ochtend en avond nog borstvoeding kunnen geven.
Dat is hoe ik het me voorstel.
3 jaar geleden
Je kunt nog kolven in je eigen tijd, dus niet betaald inderdaad, het kan zijn dat je productie tegen die tijd stabiel genoeg is voor sochtends en savonds voeden. Zo niet, dan zul je denk ik je pauze(s)moeten opofferen
3 jaar geleden
Het schijnt zo te zijn dat vanaf +/- 9 maanden je productie stabiel genoeg is om niet extra te hoeven kolven. Het is dan als het goed is zo dat alles wat er uit gaat, weer wordt aangemaakt.
3 jaar geleden
Normaal gezien is je werkgever nog steeds verplicht om te zorgen dat je kunt blijven borstvoeding geven na 9 maand! Hij hoeft er je enkel niet meer voor te betalen.
Moeilijk op voorhand in te schatten natuurlijk, maar als je baby nu nog een heel aantal keer melk krijgt overdag, is het denk ik onwaarschijnlijk dat dat over 2 maand niet meer zo zal zijn? (Is bij mij in elk geval zo).
Ik denk dat je zelf een beetje moet kijken hoe je het zou kunnen regelen en dan overleggen met je werkgever…
3 jaar geleden
Ik kolf 4 keer op een dag mijn zoontje is bijna 9 maanden. Ik kolf in een pauze.
Maar mijn zoontje drinkt 's nachts ook nog een keer aan de borst. Overdag gaat het voeden asn de borst niet goed, omdat hij dan te afgeleid is. Dus geef hem dan afgekolfde melk
3 jaar geleden
Dit is precies een vraag voor mij ook, zoon is ook 7 maanden en eet alleen nog maar beetje fruit en beetje groenten buiten de bv. Op werkdagen kolf ik 3x, maar ik werk in de zorg en op een groepwoning, heb dus geen pauzes.....eet met bewoners mee. Nu vliegen er steeds collega's in tijdens de kolf momenten, maar dat kan strax dus niet meer. Een grote zorg voor mij, nu al....
3 jaar geleden
Mijn dochter is nu 8 maanden en ben nu van 4 naar 3 melkvoedingen aan het afbouwen (het consultatiebureau gaf aan dat ik er 1 kan weglaten). Dat zou betekenen dat ik nog 1 keer moet kolven tijdens werktijd zodat ze deze voeding (die rond 10 uur 's ochtends is) ook krijgt op dagen dat ze bijv. op de opvang is. Verder geef ik dan dus in de ochtend (6.15) en in de avond (18.15).
Naar de 3 melkvoedingen krijgt ze een groente/vlees hapje rond 12/13 en fruit rond 16 uur.
Overigens vind ik het afbouwen best lastig:) ik heb het gevoel dat het iets te snel gaat voor haar.
3 jaar geleden
Reactie op floepie43
Normaal gezien is je werkgever nog steeds verplicht om te zorgen dat je kun ...
Overleg het nu al vast, dat geeft rust. Je werkgever niet je inderdaad in de gelegenheid blijven stellen om je kind te kunnen voeden. Ik ben met mijn leidinggevende aan tafel gaan zitten en heb gevraagd of er in mijn rooster tussenuren gepland konden worden voor kolven (ik werk in het onderwijs). Kost mij mijn halve vrije dag om deze vast in mijn rooster te hebben.
3 jaar geleden
Volgens wat ik al heb gelezen zou je productie stabiel moeten zijn na 9 maanden. Dus zou je zonder kolven nog moeten kunnen geven 😉
Ik zelf geef 's avonds, 's nachts en 's ochtends live bv op mijn werkdagen en ik kolf nog 3x op het werk. Ik kolf voor mijn werk en tijdens de lunch. Dan nog 1x een betaalde kolfpauze. Deze laatste valt dus binnenkort weg en ik hoop het te redden met die andere 2x kolven.
Zoontje drinkt nu nog 2 (soms 3) flesjes melk op de opvang en eet in de voormiddag groentepap en in de namiddag fruitpap.
Ik heb gelukkig ook al een voorraadje in de vriezer liggen ☺