4 Reacties
2 jaar geleden
Hihi wat een schatje! En wat heerlijk dat jullie op vakantie gaan!
Ik kan alleen maar zeggen, zonnebrand, hoedje, zonnebril, misschien zo'n wit shirtje met lange mouwen voor in de zon (die is zo sterk daar) etc etc.
Voor in het vliegtuig tja.. boekje, slaapzakje en knuffeltje misschien? Flesje met wat drinken of een speentje voor tijdens het opstijgen en landen voor de oortjes?
In iedergeval heel veel plezier alvast!
#jaloers 😉
2 jaar geleden
Leuk hoor vakantie! Wij hebben nu 4x met met onze zoon (nu 17mnd) gevlogen. Op de vlucht loopt t eigenlijk wel los. Draagzak mee voor in t vliegtuig voor als hij moe wordt. Beetje door t gangpad strompelen of half op je stoel hangen met 1 been (er moet altijd wel iemand langs richting de wc.. zucht haha). Samen foto's op de telefoon terugkijken, kiekeboe doen met de mensen achter ons, potje eten geven, poepluiers (enorm gedoe op dat kleine plankje in de wc) en met een beetje pech zit alles onder en moet je m omkleden (dan ben je zo 30 min verder), wat (fruit/potje/snacks) eten, wat drinken, kartonnen bekers vragen bij de stewardessen die hij kan stapelen.
Wij nog niet gedaan maar misschien kun je ook potloden meenemen en papier, bumba downloaden op een ipad, een klein cadeautje meenemen en geven als hij zich begint te vervelen..
Komt vast goed. Fijne vakantie!
2 jaar geleden
Wij zijn ook in Egypte geweest! Toen was onze kleine 14 maanden.
Voor in het vliegtuig had ik 3 kleine cadeautjes ingepakt, overbrugt de tijd wel. Het uitpakken duurt al ff 🙂
En extra veel drinken mee. We hebben nu 2 keer gevlogen, en dan drinkt onze kleine extra veel in de lucht.
In Egypte zelf hebben wij geen luiers gekocht, of kunnen kopen. Lagen niet in het winkeltje bij het hotel, misschien als ik er om had gevraagd hadden ze ze wel. Maar daar weet ik niet, ik had genoeg mee voor 1 week. Buiten het resort kan je in Egypte niets. Het is niet Turkije zegmaar.
We vlogen ook zo vroeg, toen dacht ik nog als ik de kleine om 1 uur in de auto zeg slaapt ze wel verder. Nou niet dus, maar daardoor sliep ze in het vliegtuig nog wel. En terug weg (met tussenstop, toen 8 uur in het vliegtuig geweest) sliep ze gelijk. Ze dacht toen, moet toch blijven zitten😂
Wij waren in februari in Egypte, toen waaide het veel. En heeft onze kleine meid niet veel gezwommen, omdat ze na de eerste keer gelijk super verkouden was (gelukkig hadden ze honing bij het buffet). Maar ik denk dat de wind nu warmer is, dus dat ze niet gelijk kou vatten.
Verder goed insmeren, waterschoentjes(kan rondom het zwembad glad zijn, en z’n kleintje valt toch al gauw hard) en mini snacks. Rozijntjes en koekjes die ze hier gewend zijn. Is soms handig om de buffetten te overbruggen.
En voor in het vliegtuig, extra veel eten. Dan eet hij maar even ongezond of niet volgens schema. Het helpt. Er zijn namelijk altijd mensen in het vliegtuig die bij voorbaat je al aankijken en dan zeker als je kindje 1 kreet geeft. Ze blijven dan even bezig, en voelen zich verzadigd en voldaan 😉
En trekt makkelijk kleding aan en lagen, in Egypte is het warm, dus dan is alleen een romper wel gewenst.
En… wat voor kinderwagen/buggy wil je meenemen?
Ik had de Joolz geo mee. Heen prima, maar terug moest hij 2 keer door z’n scan heen ( ook de handbagage scan) en toen moest ik de wielen er zelfs afhalen. Dus als je een buggy meeneemt is het wel al makkelijker, maar kinderwagen kan gewoon mee hoor 😉