158 Reacties

2 jaar geleden

Ik heb het potje in het zicht gezet, een paar keer geoefend door met broekje en al erop te zetten. En tussen door zetten we madam na het middagdutje erop. Ene keer plast ze wel, dan zijn we "overdreven" enthousiast, waardoor ze zelf mee gaat klappen. En mee kan kijken. Andere keer doet ze niks en dat is ook prima. We proberen er alles aan te doen, dat ze het potje heel normaal vind en niet eng. Dat werkt hier prima.

2 jaar geleden

Toevallig ben ik me ook aan het inlezen hierover:) M'n zoontje komt namelijk sinds een paar weken altijd bij me om het te 'vertellen' als hij heeft gepoept in z'n luier en wil dan altijd z'n vieze luier zelf weggooien😂. Hij komt ook vaak meekijken als we zelf op het toilet zitten. Ik denk dat ik binnenkort een brilverkleiner op ons toilet ga zetten (i.p.v. potje), omdat hij dus al een idee heeft dat plassen/poepen daar moet. Bovendien denk ik dat hij niet langer dan 2 seconden stil gaat zitten op een klein potje😅 Oh en nog een leuke anekdote: mijn moeder kan zich dus herinneren dat ze zindelijk werd (ze herinnert zich nog bizar veel van haar eerste jaren). Ze zegt dat het kwartje viel toen ze besefte dat ook een kleine poep/plas op het toilet moest. Ze dacht dus een hele tijd dat haar poep nog niet groot genoeg was voor het grote mensen toilet en het dus niet kon😂🤷 Dat soort dingen moet je dus uitleggen, omdat kinderen een heel andere beleving hebben bij iets wat we als volwassenen heel vanzelfsprekend vinden...

2 jaar geleden

Hier ook al “begonnen”. Potje is er en zetten haar er af en toe op. Daarnaast loopt ze ook wel is zonder luier. Van de week helaas 2 X in bad gepoept na het zonder luier lopen😂. Denk zelf nog te jong hoor maar inderdaad dat het iets normaals is en niks engs. Ze weet ook al heel goed wat je met wc papier moet doen… Side note: wonen in de tropen.

2 jaar geleden

Reactie op MamaMila

Toevallig ben ik me ook aan het inlezen hierover:) M'n zoontje komt namelij ...
Over dat niet langer stilzitten hadden ze wel goede tips in het boek "zindelijk maken is kinderspel." Denk ook dat zijn zoontje snel afgeleid is. Goed om te horen dat ook andere mama's ermee bezig zijn :) uit mijn omgeving wordt ik een beetje voor gek verklaard dat ik er nu al soort van mee begin. Maar ben blijkbaar niet de enige!

2 jaar geleden

Ik denk er inderdaad ook over om binnenkort te beginnen. Ik laat haar inderdaad al "meekijken" als ik naar de wc ga en wil binnenkort een potje of bril verkleiner halen. Twijfel nog een beetje. Dat boek ga ik ook maar eens kopen.

2 jaar geleden

Wij zitten haar vanaf 13 maanden 'n iedere maaltijd en tussendoortje op het potje. Inmiddels uitgebreid naar na het slaapje. De eerste week waren we blij dat ze 2 seconden zat. Inmiddels leest ze een boekje heel ontspannen en poept ze nauwelijks nog in de luier. Plasje doet ze regelmatig op het potje maar ook nog natte luiers. Heel ontspannen lijkt ze steeds beter te snappen en we maken zo kleine stapjes. Maar geen poepluiers is echt feest. Ze wijst ook naar het potje als ze moet poepen nu.

2 jaar geleden

Uuhh nee. Kind geeft het zelf wel aan. We gaan niet maanden energie steken in iets wat misschien heel snel geregeld is als hij het zelf aangeeft. Steek mijn energie liever in de leuke dingen met mn kind en niet dat hij overal ineens direct een wc in de buurt moet hebben

2 jaar geleden

Van t zomer zetten we op de dagen dat we thuis zijn een potje neer en lekker in de blote kont buiten lopen.. verder geen idee. Ik zie wel wanneer het komt .. ze is vast wel zindelijk voor d'r 4w..

2 jaar geleden

Wij gaan denk ik deze week beginnen. Dochter is nu 14 maanden en poept bijna standaard na het ontbijt en na het diner. Dus plan is om haar nu na elke maaltijd op het potje te gaan zetten. En dan vanaf daar kijken wat werkt. Ze is nog net te jong om het zelf aan te geven, maar miss dat ze het zo sneller leert.

2 jaar geleden

Wij gaan denk ik deze week beginnen. Dochter is nu 14 maanden en poept bijn ...
Onze dochter heeft net voor het eerst op het potje gepoept 🥳. We hebben nog niet de indruk dat ze het zelf snapt, maar wij zijn heel blij haha. Hoe maken jullie het potje schoon?

2 jaar geleden

Ben hier niet mee bezig. Ik wacht eerst de signalen af en dan ga ik mij verdiepen. Zonder dat vind ik het maar zonde van mijn al schaarse tijd. 😊

2 jaar geleden

Ik wacht tot ze 18 maanden is, kwam toevallig een artikel tegen op oudersvannu dat je vanaf dan er mee bezig kan gaan. Je hoeft niet perse te wachten op signalen van je kind want sommige kinderen geven geen signalen.

2 jaar geleden

Ja klopt... Het is net zoals eten geven, je begint met oefenhapjes ook voordat een kind tekenen geeft. En of je nou Rupsje Nooitgenoeg voor de 94ste keer gaat voorlezen of een boekje over een kindje die de w.c. gebruikt maakt het toch qua tijd niet uit.

2 jaar geleden

Reactie op Kahless

Ja klopt... Het is net zoals eten geven, je begint met oefenhapjes ook voor ...
Vind oefenhapjes een slechte vergelijking, sorry. Een hongerprikkel is een signaal om eten en dan geef je vast ipv vloeibaar. Herkennen dat je aan het plassen/poepen bent, is anders en niet te vergelijken. Een boekje lezen om bewustzijn rondom het onderwerp te creëren begrijp ik wel. Maar elke dag gebukt met een kind op een potje aankloten, daar zie ik het nut niet van in. Je bent alleen maar langer bezig. Zodra ze het signaal afgeven dan heb je een kind met 2 weken zindelijk dus waarom nu al jezelf dit aandoen? Maar goed jullie hebben er zin in dus veel plezier hiermee!! 😊 Ik hoor het trouwens graag als kindjes uit deze groep op deze leeftijd al zindelijk zijn. Ben wel benieuwd hoe lang jullie vroege vogels bezig zijn je kind zindelijk te krijgen. Misschien laat ik indien jullie vlot succes boeken mij ook wel verleiden tot vroege zindelijkheidstraining. 😊

2 jaar geleden

Vind oefenhapjes een slechte vergelijking, sorry. Een hongerprikkel is een ...
Wauw als het je niet interesseert reageer dan ook niet 😉 sarcasme straalt van je bericht af, is zonde van je al schaarse tijd.

2 jaar geleden

Wauw als het je niet interesseert reageer dan ook niet 😉 sarcasme straalt ...
Wie zegt dat dit mij niet interesseert? Ik vind het heel interessant om te volgen en lees graag of ik gelijk of ongelijk heb. Daarnaast geef ik gewoon mijn mening. Die kan je wel of niet bevallen. Ik ben gewoon eerlijk in hoe ik er over denk. Daarnaast gebruik ik mijn schaarse tijd liever aan dit forum dan aan een naar mijn mening vermoeiende zindelijkheidstraining ja. Was het woordje schaars zo gevoelig dat je je account daarvoor verwijderd hebt? Je zal vast nog wel rondlurken hier. Dat doet 99%. 😊

2 jaar geleden

Wie zegt dat dit mij niet interesseert? Ik vind het heel interessant om te ...
Hahah gooo she! Lekker bezig. Maar bijzonder is t wel.. eerst ff een sneer plaatsen en dan je account verwijderen.. en waarschijnlijk gewoon een nieuwe aanmaken en verder bitchen...

2 jaar geleden

We zijn 2 maanden verder. Zijn er al kids zindelijk?

2 jaar geleden

We zijn 2 maanden verder. Zijn er al kids zindelijk?
Hier nog niet hoor🙃 Uit pure gemakzucht waren we nog niet begonnen met zindelijkheidstraining. MAAR toevallig hebben we precies vandaag wel een brilverkleiner gehaald!😁 Het is een begin:p

2 jaar geleden

Heb een potje in de kamer staan, af en toe pakt hij hem erbij... Dan laat ik hem even in zijn blote kont ermee spelen... Meestal als ik hem weer in de kleren heb, dattie gaat poepen 🙈😆