158 Reacties

2 jaar geleden

Reactie op MamaMila

Hier nog niet hoor🙃 Uit pure gemakzucht waren we nog niet begonnen met zi ...
🙂 Jij gaat voor meteen op de pot? Hier zijn we bezig met bewustzijn van poep in de luier bezig. Hij zegt nu zelf poep als zijn luier vol zit. Soms zegt ie het ook wel eens voor de grap. Maar het werkt. Overdag geen volgelopen rompers meer. 🎉

2 jaar geleden

Reactie op MarjolijnH

Heb een potje in de kamer staan, af en toe pakt hij hem erbij... Dan laat i ...
Vraag me af hoe je dat eerste moment creëert ja. Heb ook nog geen potje. Hij kan nog niet staan.

2 jaar geleden

Vraag me af hoe je dat eerste moment creëert ja. Heb ook nog geen potje. Hi ...
Hij had zelf het potje gevonden ergens en vond het wel interessant. Maar bij gastouder of de opvang zal hij ook kindjes zien die het gebruiken. Dat wekt zijn interesse ook

2 jaar geleden

Reactie op MarjolijnH

Hij had zelf het potje gevonden ergens en vond het wel interessant. Maar bi ...
Oh ja, de opvang die was ik even vergeten. Overweeg dit potje: https://www.bol.com/nl/nl/p/fisher-price-koninklijk-plaspotje-groen/9200000020487984/?referrer=socialshare_pdp_www Heeft iemand hier ervaring mee?

2 jaar geleden

Deze lijkt mij ook wel wat: https://www.bol.com/nl/nl/p/housie-3-in-1-plaspotje-plaspotje-kind-potje-peuter-potje-met-deksel-wc-potje-peuter-wc-verkleiner-opstapje-groen/9300000041534790/?referrer=socialshare_pdp_www

2 jaar geleden

Deze lijkt mij ook wel wat: https://www.bol.com/nl/nl/p/housie-3-in-1-plasp ...
Geen idee, heb een simpele van ikea

2 jaar geleden

Wij zijn nu 3 avonden bezig met wennen aan het potje, 1 van onze tweeling heeft 2 avonden achter elkaar een grote plas gedaan! Uber blij en enthousiast gereageerd🤩 vanaf morgen zetten we de pot beneden in het zicht. Ik ben benieuwd hoe snel het zich verder gaat ontwikkelen🤞🏻

2 jaar geleden

Wauw! 😀 Ben ook benieuwd. Die van mij zei gisteren 'poep' nadat hij een windje liet. Hij lijkt echt te begrijpen dat 'kont-activiteit' 'poep' kan zijn. 😊 Een tijdje terug keek hij mij nog gek aan als ik probeerde duidelijk te maken dat het gekwetter van achteren komt. 😄

2 jaar geleden

Jeetje.. ik las ergens kinderen worden rond 2 á 3 jaar zindelijk dus ik dacht mooi ik begin volgend jaar zomer😂ze is dan 2,5. Maar blijkbaar moet ik nu al beginnen?

2 jaar geleden

Reactie op bloem1988

Jeetje.. ik las ergens kinderen worden rond 2 á 3 jaar zindelijk dus ik dac ...
Nee joh, ieder op zijn eigen tempo. Als je kindje er interesse voor heeft, die lekker stimuleren. Als ze er geen interesse in hebben lukt t waarschijnlijk toch niet en levert t jou en je kindje alleen maar teleurstelling op. Mijn dochter kreeg met 15 maand de pest aan vieze luiers en was met 1,5 dag en nacht zindelijk, gewoon omdat ze dat zelf wou... Mijn mannetje heeft wel interesse in het potje, maar snapt nog niet hoe dat allemaal werkt. Je merkt t waarschijnlijk vanzelf als ze er klaar voor is. Al scheelt t een boel geld als ze vroeg zindelijk zijn 😅

2 jaar geleden

Reactie op MarjolijnH

Nee joh, ieder op zijn eigen tempo. Als je kindje er interesse voor heeft, ...
Helemaal mee eens. Gewoon je kind volgen.

2 jaar geleden

Reactie op MarjolijnH

Nee joh, ieder op zijn eigen tempo. Als je kindje er interesse voor heeft, ...
Wat fijn zeg, 1,5 dag! Ik merk nog niks aan mijn dochter maar ik doe er ook nog niks mee. Soms loopt ze wel achter me aan als ik zelf naar de wc ga en dan zeg ik wel ‘kijk hier doet mama een plas en jij straks ook’ haha maar dat is het dan ook wel. In september krijgt ze een broertje en ik begreep ook dat grote veranderingen weer voor ‘terugval’ kunnen zorgen dus ik denk dat ik die luier nog even lekker om hou en nog een jaartje wacht 😊

2 jaar geleden

Wauw! 😀 Ben ook benieuwd. Die van mij zei gisteren 'poep' nadat hij een ...
Hier ook. Na enkele scheetjes zei ze de hele tijd “kaka”

2 jaar geleden

Wij gaan nu langzaam het potje introduceren ( nog niet zindelijk maken) eens op zetten en kijken hoe het loopt gewoon.

2 jaar geleden

Onze dochter wees gisteren naar haar broek en zei: poep! Helaas zat er geen poep in 😅. We waren al enthousiast haha.

2 jaar geleden

Onze dochter wees gisteren naar haar broek en zei: poep! Helaas zat er geen ...
Dat soort valse alarmberichten krijgen wij ook wel eens. 😂 Laatst nam ik het niet serieus en toen was er wel een poepie. 😄

2 jaar geleden

Vandaag maar eens begonnen. Na het eten gaat ze op het potje en lezen we er even een boekje bij. Ik had weinig verwachting. Maar ... Eerst liep ze na een minuut weg om vervolgens na twee stappen een waterval te laten lopen. 🤭 En uitgegleden, dus nat. Even gedouched. Eenmaal beneden wilde ze weer op het potje zitten. Prima, maar nog voor ze zat weer een klein plasje. Dit even opgeruimd. Daarna bleef ze heel geïnteresseerd in het potje. Steeds even zitten, weglopen, weer zitten. En jawel, na een paar keer ging er een plasje in! Vet trots! Ondanks dat het waarschijnlijk wel gewoon toeval was. Maar goed, het begin is er.

2 jaar geleden

Hier vanaf 1 jaar op het potje begonnen, eerste week na elk ontbijt, daarna na elke maaltijd, daarna ook na de slaapjes erop. Ons zoontje poept meestal na de maaltijd. Initieel kon hij maar 2 seconden blijven zitten, maar steeds boekje erbij en al snel ging het veel langer. De afgelopen 2 maanden misschien nog 5x een poepluier gehad, verder alle poep op het potje en vaak ook plasje. Hij staat nu zelf ook op als het gelukt is en gaat dan staan applaudisseren voor zichzelf. Het scheelt dat onze gastouder ook met hem oefent op de dagen dat hij daar is. Over 2 maanden komt er weer een baby dus de komende weken zoveel Mogelijk in blote billen laten lopen en verder mee

2 jaar geleden

Reactie op MarleenH87

Hier vanaf 1 jaar op het potje begonnen, eerste week na elk ontbijt, daarna ...
Handig als je het poepen kunt voorspellen. Hier wordt hij wakker met een poepluier en zo niet dan volgt ie later maar wanneer weten we nooit. 😊

2 jaar geleden

Reactie op MarleenH87

Hier vanaf 1 jaar op het potje begonnen, eerste week na elk ontbijt, daarna ...
Knap hoor.. Vind wel heftig nu ze nog niet praten en de juiste woorden zeggen.