29 Reacties

5 jaar geleden

Ja dat klopt, er moet er een helemaal vanaf om je zuurstof eventueel te kunnen meten en hartslag

5 jaar geleden

K heb bij mn vorige bevalling nagels gehad... niks v gezegd. Kunnen ze ook op n andere manier doen

5 jaar geleden

Indien ze er niet af zijn kunnen ze steeds naar je teennagels kijken... Ikzelf heb gelnagels, maar hier in België mogen ze momenteel niet werken, dus tegen de bevalling zullen ze genoeg uit gegroeide nagel zien waarschijnlijk 😅

5 jaar geleden

Kan ook via teennagels

5 jaar geleden

Reactie op Maxxii3

Ja dat klopt, er moet er een helemaal vanaf om je zuurstof eventueel te kun ...
Dan mogen ze dat mooi bij mijn teennagels doen haal ik daar de nagellak wel vanaf 😂

5 jaar geleden

Als je in het ziekenhuis gaat bevallen, dan klopt dit zeker. Voor zover ik weet, stel dat het fout gaat dan kunnen ze via kunstnagels of nagellak niet de echte kleur van je nagels zien. Dus je tante heeft hierin gelijk.

5 jaar geleden

Als je in het ziekenhuis gaat bevallen, dan klopt dit zeker. Voor zover ik ...
Zouden ze t hierdoor kunnen zien ?

5 jaar geleden

Ik heb mn nagels eraf laten halen in het ziekenhuis tijdens mn bevalling op aanraden van mijn verpleegkundige op dat moment. Dit omdat ik vroegtijdig beviel en dus de baby naar neonatologie moest, dan zou ik hem niet mogen vasthouden ivm hygiëne. Wat betreft 1 nagel vrij klopt ook want ze doen een zuurstofmeter om je vinger en die meet slechter door de nepnagel heen.

5 jaar geleden

Nooit hier iets over gehoord bij mijn vorige bevalling

5 jaar geleden

Reactie op bloem&@

Zouden ze t hierdoor kunnen zien ?
Ik heb altijd begrepen doorzichtig of niet, dat het de eigen kleur tegen houdt. Maarrrr wat ik las, dat het eventueel ook via de teennagels kan why not. Ik zou zeggen, vraag het voor de zekerheid even na. Dan heb je alle zekerheid 😉 Je hebt mooie nagels laten zetten, dus zou zonde zijn, als er toch 1 af moet. Ben wel benieuwd naar wat voor antwoord je gaat krijgen, als je het nagevraagd hebt. Succes ermee, en ik volg 😊

5 jaar geleden

Oh, ik heb gellak op handen en teennagels, net nieuw 🙈

5 jaar geleden

Werkende in de zorg kan ik het advies geven om inderdaad 1 nagel helaas eraf te halen. Zuurstof meten wordt vrijwel nooit gedaan via je teennagels en kan een enkele keer gemeten worden aan het oor. Maar je krijgt hierbij nooit de meest betrouwbare waarde. Ik zou 1 nagel eraf halen (beste is de wijsvinger) en zorgen dat er geen nagellak of andere resten van materiaal op zitten :) Dan heb je de beste waarde.

5 jaar geleden

Ik heb altijd begrepen doorzichtig of niet, dat het de eigen kleur tegen ho ...
Dankjewel! Ik heb al jaren nagels, ondertussen zijn ze al heeeel lang van mezelf. Kan niet meer zonder eerlijk gezegd maarja als het moet dan moet het ! Ik ga het zeker even navragen ! :)

5 jaar geleden

Reactie op Mommjo

Oh, ik heb gellak op handen en teennagels, net nieuw 🙈
Haha ik ook! Zal bij mn volgende controle eens vragen. Ben nu 35 wkn dus tzt is het al weer aan vervanging toe

5 jaar geleden

Ik heb laatst een ctg gehad met een zuurstof ding op mn wijsvinger. Im heb geen hele lange nagels of acryl maar wel gellak en versteviging eronder. Is niks van gezegd en ging prima. Teennagels heb ik ook gellak dus dat zal hier ook niet gaan

5 jaar geleden

Bij mijn eerdere 2 zwangerschappen ben ik in het ziekenhuis bevallen en is mij inderdaad gezegd dat ik geen nagellak op moest doen. Maar dat is enkel van belang bij complicaties dat ze je nagelend kleur willen zien.

5 jaar geleden

Het is zo dat de voorkeur is om het op de vingers te meten maar ze meten met zo makkelijk (en kan betrouwbaarder zijn) op je oor. Als je namelijk koude handen hebt kunnen ze je zuurstof (saturatie) ook niet meten op je vingers. Wanneer wij afwijkende waardes meten op de vingers/ nagel meten we altijd over aan het oor. Zou je dus geen zorgen maken. Op tenen meten wordt niet gedaan.. ( bij ons in het ziekenhuis niet in ieder geval )

5 jaar geleden

Nooit een probleem mee gehad bij de eerste en bij mijn operatie

5 jaar geleden

Ik denk niet dat het een issue zal zijn. Laatst ctg gehad en is gewoon door mijn acrylnagels heen gemeten. Waardes kunnen iets afwijken maar is echt minimaal. Hartslag bij het apparaat op de vinger en bloeddrukmeter rond de arm was zelfs exact hetzelfde. Als er echt een acute situatie ontstaat hebben ze echt wel andere manieren, hoe zouden ze het anders op de seh moeten doen. Als je kleintje op de neonatologie terecht komt kun je het dan nog laten afhalen

5 jaar geleden

Ik zou het zeker eraf halen. Aan nagels kunnen ze heel erg veel zien. En spreek uit ervaring.