20 Reacties

5 jaar geleden
Wij hebben er bij de eerste voor gekozen om de zoon van mijn man niet op het kaartje te zetten. Voor mij was het de eerste en ik wilde het ook laten voelen zoals je bij je eerste kindje doet. Nu met de tweede vind ik het lastiger. Ik zie zoveel leuke kaartjes met een grote zus, maar we hebben bij de eerste besloten dan bij alle kinderen het kaartje echt vanuit onze naam te doen, zonder de andere kinderen erop.

5 jaar geleden
De tweede optie die je zelf geeft is toch hartstikke leuk. Jullie zijn inderdaad trotse ouders en het jochie is straks inderdaad grote broer.

5 jaar geleden
Ik zou gewoon 1 of 2 doen en dan de keuze wil je wel of niet je achternaam op het kaartje. Ik vind persoonlijk zonder achternaam beetje kaal 😉.

5 jaar geleden
Wij kennen elkaar ook nog maar kort.. Wij doen:
Trotse ouders en grote zus
Volledige naam vriend & volledige naam mij
Alyssa

5 jaar geleden
Zit zelf met bijna de zelfde situatie alleen mag mijn vriend zijn zoontje niet zien. Dus twijfel of we hem wel moeten noemen op het kaartje

5 jaar geleden
Nou dames wij hebben het nog ingewikkelder 😂 mijn vriend heeft 4 kinderen, ik heb 3 kinderen...eerste kindje samen 😅 wij hebben maar besloten niet op het kaartje te zetten trotse broers en zussen + namen. Maar als labeltje komt aan het kaartje; Welkom lief zusje! Verder niet... ja onze eigen namen dan haha

5 jaar geleden
Wij hebben trotste ouders *onze namen met achternamen* en daaronder broertje van Xenna
Mijn vriend heeft ook al een dochter

5 jaar geleden
Ik vind het lastig om te lezen dat er soms voor gekozen wordt om een kindje van de partner er niet op te plaatsen omdat het van de moeder/vader het eerste kindje is.
Ik ken verhalen van kinderen waarbij zij niet genoemd zijn op het geboorte kaartje van hun half broertje/zusje en ze dat erg veel
Pijn hebben gedaan. Het voelde vaak voor hun alsof ze dan niet bestonden.
Wellicht maak ik mijzelf hier niet populair mee
hoor. Die kinderen hebben net zoveel recht om genoemd te worden.

5 jaar geleden
Wij zijn samengesteld en hebben op de kaart:
Dochter van Rianne en Edwin
Zusje van Kenzie en Jason
😊

5 jaar geleden
Het is mijn 2e kindje en van mijn vriend de eerste. Wij zetten erop; zusje van Lizzy en dochter van en dan onze namen. Mijn dochter woont dan ook het grootste gedeelte bij mij dus ik vond het niet meer dan logisch dat ze ook op het kaartje komt.

5 jaar geleden
Reactie op boysmommy26
Ik vind het lastig om te lezen dat er soms voor gekozen wordt om een kindje ...
Wij zaten in het dilemma aangezien mijn partner zijn kinderen maar 1 pm ziet. Eerste proefdruk met broertje van erbij gezet en 2e proefdruk niet. Wij kiezen voor het laatste maar dat is meer zoveel contact is er niet en is mijn eerste kindjr , ligt net aan de situatie waarin je zit. Aangezien 1 kind het toch niet leuk vind en de andere mischien.

5 jaar geleden
Reactie op boysmommy26
Ik vind het lastig om te lezen dat er soms voor gekozen wordt om een kindje ...
Ik ben het met je eens. Wij zijn ook een samengesteld gezin. Mijn vriend heeft al een dochter en zoon. Wij krijgen samen een zoon en voor mij is dit de eerste. Er is geen seconde door mijn hoofd gegaan ze niet te vermelden op het geboortekaartje. De wijze van vermelding vond ik wel lastig maar wij gaan voor zoon van .... en broertje van ... & ... Het is familie van elkaar en hoe de relatie ook is, kinderen kiezen hier niet voor. Ik heb liever het 'verwijt' later dat we ze er wel op hebben gezet dan de wetenschap dat er 2 kinderen heel erg gekwetst kunnen zijn omdat ze niet vermeld staan. Maar dit is mijn mening.

5 jaar geleden
Reactie op frieslandmama
Nou dames wij hebben het nog ingewikkelder 😂 mijn vriend heeft 4 kinderen, ...
Ik zou iedereen erop zetten.. Doen wjj wel. Hebben okk ieder drie kids