17 Reacties
5 jaar geleden
Dit kan alleen in Amsterdam, bergen op zoom en Delft, in het ziekenhuis dat bij Sanquin is aangesloten. Even handig om erbij te vermelden.
5 jaar geleden
Vorige week woensdag bevallen in het Erasmus MC. Heb hier toen ook toestemming voor gegeven.
5 jaar geleden
Ik wilde dit ook doen bij m’n bevalling, bij t door spreken van m’n geboorteplan met de vk gaf zij aan dat ze in het ziekenhuis hierdoor de navelstreng sneller doorknippen terwijl bij niet doneren ze de navelstreng wat langer laten zitten. Hierdoor hebben wij ervoor gekozen om niet te doneren, daar ons kleintje zelf dat bloed en stoffen ook nog nodig heeft.
5 jaar geleden
Reactie op Taat
Je kan het ook laten opslaan voor je zelf. Of naja voor je kindje. Kan in e ...
Daar zitten ook wel nog flink wat haken en ogen aan.. helaas..
5 jaar geleden
Reactie op annaniempje
Daar zitten ook wel nog flink wat haken en ogen aan.. helaas..
Wat voor haken en ogen dan? Wilde me hier toevallig net in gaan verdiepen
5 jaar geleden
Klopt inderdaad, ik heb het er met mijn VK ook over gehad maar het blijkt best prijzig te zijn om dat te doen.. al is het voor een goed doel moet je nog een stapel geld betalen, echt jammer...
5 jaar geleden
Reactie op Huismus
Ik laat de navelstreng uitkloppen, dan gaat het ‘rest’ bloed uit de navelst ...
Dat doe ik ook, misschien domme vraag.. kunnen ze het ook beide doen? Eerst afnemen en de rest uitkloppen? 😂 op internet kom ik er niet echt wijs uit.
Helemaal onderaan bij het kopje uitkloppen:
https://stamcelbanknederland.nl/veelgestelde-vragen/
5 jaar geleden
Reactie op Rabia Hasret
Klopt inderdaad, ik heb het er met mijn VK ook over gehad maar het blijkt b ...
Net even opgezocht: Wij proberen de prijs zo gunstig mogelijk te houden. € 296,50 startkosten en € 121,– per jaar.
Persoonlijk vind ik dit echt belachelijk. Dit zouden ze volledig moeten vergoeden uit het ziekenfonds. Aangezien dit later veel medische kosten zou kunnen besparen..
5 jaar geleden
Reactie op Anoniempje135
Ik heb het hier ook met m’n vk over gehad. Zij gaf aan echt wetenschappelijke artikelen te lezen. De bedrijven die hierachter zitten zijn commercieel zei ze. Je moet dus echt even dieper zoeken naar informatie omdat het ook weer niet altijd gebruikt kan worden bijvoorbeeld. Dus ze zei ga niet af op de informatie van bedrijven die dit doen maar ga echt op zoek naar wetenschappelijke informatie!
5 jaar geleden
Reactie op wvda
Ik heb het hier ook met m’n vk over gehad. Zij gaf aan echt wetenschappelij ...
Thnx! Zal het bij mn volgende controle ook eens aankaarten.
5 jaar geleden
Reactie op Anoniempje135
Wat anderen inderdaad al aangeven. Het lijkt echt heel mooi en natuurlijk super fijn om dat eventueel te kunnen gebruiken las je kindje het later nodig heeft. Maar in Nederland zijn ze daar gewoon nog niet zo ver mee.
Je betaald inderdaad best wel veel geld en het schijnt dat het ook niet altijd goed gaat met de opslag..
Het leek mij namelijk ook erg fijn om dat te hebben, tot ik meer negatieve verhalen las en artikelen las over hoe dat het werkt.. Baal altijd als het bedrijven het gaat om het geld, ipv de gezondheid..
5 jaar geleden
Wij laten zowel het bloed uit de navelstreng als stamcellen uit toekomstige melktandjes opslaan voor privé gebruik. Man en ik werken allebei in de medische sector (farmacie) en het is het ons absoluut waard. Maar uiteindelijk kost het inderdaad wel wat geld, maar dat neem ik voor lief mochten we het later nodig hebben. Daarnaast nemen de wetenschap en het gebruik van stamcellen snel toe mbt de opties.
Je kunt het volgens mij ook kosteloos doneren, maar dan is het niet voor privé gebruik.