16 Reacties

6 jaar geleden

Geen ervaring mee, maar heel veel beterschap gewenst en hoop dat je je snel weer fijner voelt

6 jaar geleden

geen ervaring. heb je vragen? k werk in de zorg . .

6 jaar geleden

Reactie op muisje123

geen ervaring. heb je vragen? k werk in de zorg . .
Nee hoor geen vragen. Ben zelf verpleegkundige 🤗

6 jaar geleden

Ik heb vaker sondevoeding via een neussonde gekregen toen ik opgenomen was in het ziekenhuis. Niet icm zwangerschap maar om aan te sterken voor een operatie.

6 jaar geleden

Reactie op wvda

Ik heb vaker sondevoeding via een neussonde gekregen toen ik opgenomen was ...
Kon je toen wel goed praten? Telkens als ik nu begin met praten moet ik ontzettend veel kokhalzen. En met slikken heb ik echt gevoel dat hij omhoog komt? Misschien moet ik er ook wel gewoon aan wennen hoor. Het is natuurlijk beetje ongewoon allemaal

6 jaar geleden

Reactie op miieesss

Kon je toen wel goed praten? Telkens als ik nu begin met praten moet ik ont ...
Het voelt zeker ongewoon. Ik had in het begin ook echt veel keelpijn dus probeerde water erbij te drinken. In het ziekenhuis gaven ze me toen ook paracetamol maar dat ging niet, die bleef telkens hangen 😅 het kokhalzen met praten had ik niet maar veel praten was in ieder geval niet fijn. Of hoesten en vooral niezen enz is echt irritant! Je went er wel steeds beter aan! You got this!💪🏻

6 jaar geleden

Reactie op ProudMommy2

Geen ervaring mee, maar heel veel beterschap gewenst en hoop dat je je snel ...
Dankjewel!

6 jaar geleden

Ik zelf geen ervaring maar een vriendin vorig jaar de hele zwangerschap. Ze gaf mij de tip op eens op deze site te kijken https://www.zehg.nl . Ze heeft er heel veel aan gehad en als het goed is ook lotgenoten contact

6 jaar geleden

Ik heb ook sinds donderdag sondevoeding helaas😥 ze hadden bij mij eerst een hevel (dikkere en stuggere) sonde geplaatst, daar had ik wel heel veel last van met slikken e.d., nu een 'gewone' voedingssonde en die is echt een stuk comfortabeler gelukkig.. ik kan het redelijk verdragen, hoe gaat het bij jou?

6 jaar geleden

Reactie op Beckers 92

Ik zelf geen ervaring maar een vriendin vorig jaar de hele zwangerschap. Ze ...
Bedankt voor de tip 🤗

6 jaar geleden

Reactie op Deesjee

Ik heb ook sinds donderdag sondevoeding helaas😥 ze hadden bij mij eerst ee ...
Ik heb hem sinds vanmorgen. Ik kan amper praten anders begin ik gelijk met kokhalzen. Ik vind het erg gevoelig in de keel maar hoop dat dit wat begint te wennen.

6 jaar geleden

Sterkte uit het verleden ervaring met een sonde. Je lichaam moet even wennen.... lekker veel drinken en waterijsjes helpen :-).

6 jaar geleden

Reactie op miieesss

Ik heb hem sinds vanmorgen. Ik kan amper praten anders begin ik gelijk met ...
Het wordt wel beter hoor, je lichaam moet er ook een beetje aan wennen heb ik gemerkt...

6 jaar geleden

Reactie op miieesss

Ik heb hem sinds vanmorgen. Ik kan amper praten anders begin ik gelijk met ...
En inderdaad koud drinken en ijsjes eten helpt echt

6 jaar geleden

Vandaag ong 400 ML binnen gekregen en net een deel weer uit gespuugd. Sonde zat niet meer op de juiste plaats dus heb hem er uit gehaald helaas. Word er echt moedeloos van

6 jaar geleden

Reactie op miieesss

Vandaag ong 400 ML binnen gekregen en net een deel weer uit gespuugd. Sonde ...
Wat vervelend voor je! Snap heel goed dat je moedeloos wordt. ❤️ beterschap!