12 Reacties

2 jaar geleden

Jaaa herkenbaar ik maakte er een spelletje van, in een stokke stoel is namelijk best wat ruimte om hem erin te zetten met benen over de rand bungelen uiteraard zit dat niet lekker dan begint die te lachen en wil die uiteindelijk wel normaal zitten met beentje door het zitje

2 jaar geleden

Gaat hier in fases al een tijdje haha. Heb het idee dat als ze zich niet top voelt door tandjes of sprong of heel moe, dan wil ze op schoot. Een week erna kan het ineens weer omslaan en vindt ze de stoel weer top. Dus ehm tsja hoe ik ermee omga: ik vind het prima als ze op schoot wil omdat ik weet dat het een moment opname is en ze er volgende week weer anders in staat.

2 jaar geleden

Bij ons wil ze ook niet meer in de kinderstoel. Ook niet met het kinderbeveiligingszitje eraf. Dus nu zit ze gewoon op een eetkamerstoel. En als ze van tafel wil dan zet ik haar bordje met eten nog even op een laag plekje zodat ze zelf nog wat kan pakken tijdens het spelen. Het avondeten doen we nu op een laag stoeltje met tafeltje die we gekocht hebben toen ze dus niet meer in de kinderstoel wilde.

2 jaar geleden

Bedankt voor jullie reacties. Blijf het een lastige vinden, ik wil haar graag aan tafel maar in hoeverre ga/kan ik dit afdwingen. Vandaag op een gewone stoel, paar seconden in haar eigen stoel en op schoot…

2 jaar geleden

Geen ervaring mee maar is het een optie om een eigen kinderstoel met tafeltje te kopen zodat ze daar dan haar eigen plekje heeft?

2 jaar geleden

Heb het blad na een week al van de stoel gehaald en hem gewoon aangeschoven aan de eettafel. Het zitje blijft nog wel zodat hij er niet vandoor kan en we hebben nu ook een tuigje tegen klimmen. Ik ga echt niet tijdens het eten achter een kind aanrennen. Dan maar een jankerd aan tafel. 🤷🏾

2 jaar geleden

Het voelt voor mij niet zo goed om voor haar een aparte plek te maken omdat ik haar eigenlijk gewoon aan tafel erbij wil. We laten haar al heel erg vrij (hebben ook al veel strijd gehad over de wandelwagen, autostoel, aankleden etc. ) tja sommige dingen die moeten gewoon, dat is een beetje mijn eerste gevoel maar het liefst hoop ik manier te vinden zonder het af te dwingen maar dan is het misschien weer te onduidelijk voor haar. Opvoed isseus met een dreumes 😂😅👍🏻 Wel fijn om jullie reacties te lezen.

2 jaar geleden

Mijn dochtertje had dit ook. Ze zat bij ons eerder altijd aan het hoofd van de tafel (met dan haar eigen tafelblad aan stokke kinderstoel) en wij aan beide zijdes. Nu hebben we haar naast ons neergezet, zonder tafelblad. Het was hierdoor meteen opgelost. Alsof ze er een soort meer bij wilde. 🤷🏼‍♀️

2 jaar geleden

Reactie op Charvk

Mijn dochtertje had dit ook. Ze zat bij ons eerder altijd aan het hoofd van ...
Dat kan ik ook nog eens proberen, goeie 👍🏻.

2 jaar geleden

Herkenbaar! Voor mijn gevoel wil mijn dreumes alles niet wat "moet". Lees luier verschonen, in de stoel, in de kinderwagen, op de stoep lopen etc. Ik denk dat het heel normaal is op deze leeftijd, ze proberen wat regie over hun eigen leven te krijgen. Uiteindelijk, ook al laat je ze vrij, hebben ze toch niet echt veel over hun eigen leven te zeggen en wordt hen heel veel opgelegd. Ik probeer sowieso om de momenten van strijd te beperken (laat hem bijv niet uit de kinderwagen op een plek waar hij vervolgens niet vrij kan lopen en er dus frustratie ontstaat) en zoek naar manieren die wel fijn zijn voor zo ver mogelijk. Luier verschonen doe ik altijd staand met een boek voor zijn neus, dan vindt hij het altijd prima. Zijn eten geef ik tegenwoordig in een leertoren aan het aanrecht terwijl ik kook/opruim. Hij gaat vanzelf wel weer een keer aan tafel eten, heb niet de illusie dat hij tot z'n 15e op z'n leertorentje wil eten 😜. Voorkomt een hele hoop strijd en maakt het een stuk relaxter voor mezelf en m'n kleine :).

2 jaar geleden

Ben het helemaal met je eens, hier word ook een boek gelezen terwijl ze staand word verschoond. Inmiddels is het probleem opgelost en zit ze zonder problemen weer aan tafel in haar eigen stoel en eet ze heerlijk haar eten weer op.

2 jaar geleden

Hier ook hoor. Gaat wel weer over denk ik... Als iedereen uiteindelijk aan tafel zit, vindt hij het wel heel even best, maar hem op de stoel krijgen is drama 🙈