12 Reacties
één jaar geleden
Heb je al geprobeerd het middag slaapje inkorten? Dat ze niet gaat slapen in de avond betekend vaak dat ze niet moe zijn en dus te lang slapen overdag. Misschien het proberen waard 😊
één jaar geleden
Hier nu ook 1.
2,5 en vanaf gisteren echt schreeuwend huilen. Afgelopen 2 maanden is het al een drama. Maar nu door een speciale routine ging het beter. Omkleden, tandenpoetsen, boekje lezen en gaan slapen.
Gisteren had ik al hoofdpijn dus bij mij in bed gelegd want was dood op en was half 9 al.
Ik lig nu op dit moment ook met de kleine weer bij ons in bed en van alles geprobeerd. En hij begint nu eindelijk in slaap te vallen en het is al half 10! Normaal slaapt hij vanaf dat de klok veranderd is rond 8 uur pas, maar beginnen al rond 7 uur met het ritueel.
één jaar geleden
Hier ook zo eentje! Maak haar ‘s middags bewust al om 15.00 uur wakker maar als ze dan om 19.30 naar bed gaat is het ook drama tot 20.30/21.00 😅 Middagdutje geprobeerd weg te laten maar duidelijk nog nodig, ten einde raad..
één jaar geleden
Tot 3 jaar zijn ze nog niet zover dat ze echt het concept begrijpen dat ze in bed moeten blijven liggen (gaat vaak een tijdje goed en dan ineens niet meer). Je kunt misschien de illusie van een ledikant geven door een valhekje aan de zijkant van het bed te plaatsen. Verder herken ik helaas het drama van het in slaap vallen ‘s avonds, maar de middagslaap echt nodig zijn. Ik denk dat het echt een kwestie is van uitzingen en hopen dat de middagslaap binnenkort er echt afvalt.
één jaar geleden
Hier ook zo eentje! Maak haar ‘s middags bewust al om 15.00 uur wakker maar ...
Ik werk in de kinderopvang, en zie dat veel kinderen van onze leeftijd max een uurtje slapen tussen de middag..
Mijn eigen dochter doe we dit ook mee en het slapen gaat sinds dien weer een stuk beter..
Niet langer laten slapen dan 14.30. Anders hebben ze niet te genoeg tijd om slaap op te bouwen in het moment dat de wakker zijn.
Is even paar dagen pittig. Maar uiteindelijk wennen ze er wel aan.
Je hoeft dan de slaap dus nog niet helemaal weg te laten.
één jaar geleden
Bedankt voor jullie reacties. Fijn dat er herkenning is!:)
We laten haar inderdaad niet te lang slapen en maken haar uiterlijk om 14.30 wakker. Vaak is ze zelf voor die tijd al wakker.
Wat voor nu lijkt te helpen is een paar keer terug leggen zonder verder iets te zeggen. Op een gegeven moment gaat ze dan zelf terug in bed liggen en maakt ze zelf de deur dicht en de lampen uit. Zal hopelijk gewoon een fase zijn.