13 Reacties

één jaar geleden

Herkenbaar.. hier ook een fase gehad van ongeveer 3 weken. Wel elke keer zijn kamer uitgegaan en daarna er aan toe gegeven, en zaten we er ook ruim een uur. Nu zitten we in een fase dat hij zelf aangeeft dat ie naar bed wilt en gelijk gaat slapen. Het gaat over, echt waar 🤗

één jaar geleden

Reactie op Jildau1

Herkenbaar.. hier ook een fase gehad van ongeveer 3 weken. Wel elke keer zi ...
Hier duurt het al 2 maanden 😢😵‍💫

één jaar geleden

Wij waren eruit, maar lijkt nu inderdaad opnieuw te beginnen... Hoop dat het snel weer over is, want zijn jongere broertje vraagt ook nog genoeg aandacht 😅.... Vannacht heeft hij maar op papas plek geslapen, die bij de oudste aan het "logeren" was.... Niet ideaal, want elke keer als hij naar het randje schoof werd ik wakker omdat hij al een keer uit bed gekoeld was 😣... Vannacht gaat papa bij de middelste logeren denk ik... Dan maar weer even zo in de hoop dat het snel over is.

één jaar geleden

Reactie op MarjolijnH

Wij waren eruit, maar lijkt nu inderdaad opnieuw te beginnen... Hoop dat he ...
Ja wij leggen hem op gegeven moment ook tussenin we weten het anders ook niet meer. Niet ideaal.. Maja hopelijk gaat het snel over..

VRIEND

één jaar geleden

Ik kan je vertellen....wij 6 maanden. Ik had er gewoonweg niet de energie voor om hier tegen in te gaan. Maar!!!! De strijd aan gegaan! Neerleggen weggaan. Laten huilen. Na 3 minuten terug en troosten. Niet langer dan 1 minuut. Dan weer weglopen ongeacht rustig of huilen. Dit nog een keer herhalen en dan ga je naar 5 minuten. Wij hebben de eerste avond 4 x terug moeten gaan om te troosten en toen in de nacht was ze 3 x wakker en even getroost en klaar. Het was even heftig want ze was in de avond echt zo boos. Krijsen en stampvoeten in bed maar het is klaar. Nu leggen we haar neer en hooguit 2 x per nacht wakker maar dat is even troosten en weer slapen. Succes voor jullie 🍀

één jaar geleden

Hier ook al 3 maanden, 's middags, 's avonds en 's nachts. Al verschillende dingen geprobeerd (laten huilen, nachtlampje, ander muziekje, vroegere en latere bedtijd...) Maar tevergeefs 😔 hopelijk volgt hier nog een gouden tip, maar laten huilen (gecontroleerd) bezorgd me alleen maar stress en verdriet dus die 'methode' wil ik het liefst niet gebruiken

één jaar geleden

Reactie op Munchie

Hier ook al 3 maanden, 's middags, 's avonds en 's nachts. Al verschillende ...
Ja dat bezorgd bij mij precies zo dus heel lastig dit

één jaar geleden

https://www.slaaptipsvoorbabys.nl/slapen/hoe-werkt-de-pick-up-put-down-methode/ Hier heeft dit goed gewerkt. Succes..

VRIEND

één jaar geleden

Lieve allemaal, Ik voelde het allemaal precies zo. Dochter sliep al 5 maanden tussen ons in. Dus een keer doorgezet. Ik kon niet tegen het gekrijs van haar maar ik heb doorgezet. En echt het was soms echt krijsen en stampvoetend in bed springen en bijna was ze schor van het schreeuwen maar ... Dit was het resultaat: Zondag 26 februari 3 minuten huilen 1 minuut troosten 3 minuten huilen 1 minuut troosten 5 minuten huilen 1 minuut troosten 5 minuten huilen 1 minuut troosten 4 minuten huilen 1 minuut troosten Niet meer huilen, rustig in bed wakker Slapen rond 2030 uur 2300 uur wakker Troosten 1 minuut huilen Slapen 0030 uur wakker Troosten 30 seconden huilen Slapen 0408 uur Troosten Geen gehuil Wakker 0426 uur Troosten Geen gehuil Wakker 0438 uur Troosten Geen gehuil Slapen rond 0500 uur 0655 uur rustig wakker geworden Maandag 27 februari 1845 uur op bed 3 minuten huilen Troosten 1,5 minuut huilen 0645 wakker Dinsdag 28 februari 1915 uur op bed Slapen 0200 wakker Troosten 0215 wakker Troosten Woensdag 1 maart 1845 uur op bed 1 minuut huilen Troosten 0345 uur wakker Troosten Uiteindelijk hebben we 1 pittige avond gehad (uiteindelijk was het maar een half uur) En nu slaapt ze in haar eigen bed. Geen problemen meer.... En echt ik vond alles vreselijk met dat gehuil maar ben zo blij dat ik doorgezet heb. Met dank aan mijn vriend.

VRIEND

één jaar geleden

En na het troosten van 1 minuut liep ik gewoon weer weg of ze nou huilde of niet (soms heel moeilijk)

één jaar geleden

Hier helaas geen tips. Maar heel herkenbaar. Het gaat hier, helaas, al een half jaar zo. Zolang ik thuis ben, mag niemand anders haar naar bed doen. Ik moet ook in haar kamer blijven tot ze slaapt. Laten huilen helpt hier niet, dan maakt ze zichzelf overstuur tot overgeven aan toe 😞 Ik volg nog een studie op maandagavond dat begint precies op het tijdstip dat zij naar bed moet. Ik ga dan “werken” neem afscheid en loop ook echt naar buiten en ze zwaait me uit. Als mijn vriend dan met haar wegloopt, wacht ik in de gang tot zij naar boven zijn. Dan denkt ze dus dat ik weg ben en mag mijn vriend haar naar bed doen. Ik ben daar heel jaloers op, hij staat namelijk 10 minuten later weer beneden. Soms slaapt ze, soms is ze nog wakker maar hij kan/mag weglopen en valt zelf in slaapt. Ik ben dagelijks een uur bezig. Soms langer, soms wat korter. In de nacht hetzelfde! Helaas dus geen gouden tip voor je, voel met je mee!

één jaar geleden

Reactie op Novalee

Lieve allemaal, Ik voelde het allemaal precies zo. Dochter sliep al 5 maan ...
Ieder zijn of haar eigen manier. Hier doorgezet met bij haar blijven! Ik wil niet mijn kind huilend EN ALLEEN in slaap laten vallen! Zou ik zelf ook niet leuk vinden! Echt een keer geprobeerd.. VERSCHRIKKELIJK!!! nooit meer!! Nu een meisje waar ik bij blijf totdat ze slaapt.. soms 5 minuten soms 1 uur. Ja het is soms niet altijd leuk.. maar we hebben zelf voor kindjes gekozen. Gelukkig dit altijd door blijven zetten! Nu een super lief meisje die gelukkig nooit haar zelf alleen in slaap moeten huilen! Zijn nog zulke kleine mensjes! Als ze huilen hebben ze wat nodig.. tenminste zo is mijn dochter. Geen manipulatie! Al is het een knuffel.. dan krijgt ze die. Misschien hebben ze wel een enge droom.. hoe fijn is het dan dat mama en of papa er dan voor je is. En niet met een leeg gevoel weer terug jezelf in slaap moeten laten vallen alleen! Iedereen moet doen waar hij of zij zich fijn bij voelt! Ik ben blij dat ik het zo heb gedaan!! Geen driftbui gehad tot nu.. 2,5 jaar!! Super trots!

één jaar geleden

Bij ons is het ook zo bij mijn man. Ik leg haar op bed en dan gaat ze netjes slapen. Maar papa moet er per se bij zitten tot ze in slaap valt. Ook 's nachts als ze wakker wordt moet ze alleen dr vader hebben. Zodra ze mij ziet roept ze heel hard nee mama en gaat ze huilen. Mijn man gaat er dan weer bij zitten tot ze in slaap valt. Inmiddels ook al twee maanden aan de gang. Zo moe en verdrietig wordt ik hiervan. Want ik probeer mijn man te ontlasten maar dat lukt niet. Zo te lezen, zoals met ieder dingetje tot nu toe, zal dit ook weer vanzelf over gaan?...