6 Reacties
één jaar geleden
Hey! Oh wat lijkt me dat pittig. Wellicht kun je een slaapcoach inhuren? Dat die met je mee kan kijken.
één jaar geleden
Die van mij wordt ook nog regelmatig wakker snachts. Van de week nog van half 12 tot 3 uur...heel fijn als je gewoon moet werken.
Zolang ik erbij zit is hij stil, zodra ik weg loop is het krijsen geblazen.
Gouden tips heb ik helaas niet. Mijn oudste heeft niet doorslapen nog langer volgehouden 😵💫
één jaar geleden
Hier net zo! Ook vaak midden in de nacht wakker worden. De ene keer helemaal overstuur, de andere keer klaarwakker. Na een uur of 2 valt hij dan pas weer in slaap om vervolgens er s ochtends niet tot te willen..
Het is nu al voor 3 nachten achtereen dus ik ben benieuwd naar komende nacht.
Dus helaas geen tips, maar wel herkenning..
één jaar geleden
Mijn zoontje heeft dat enkele weken gehad een tijdje terug, dat was een sprongetje ofzo denk ik, maar bij jou niet zo te horen.
Tip 1:
Rond die tijd is het snachts het koudste dus misschien heeft hij het koud?
Tip 2:
Savonds een uitgebreid avondritueel met samen de dag doornemen en positief afsluiten. Ik heb het idee dat dit bij ons de truc is om weinig nachtmerries te hebben. Ik ga met hem naar boven, tanden poetsen, pyjama en slaapzak aan en dan eerst bij bij nog de fles drinken (rustig worden), dan kletsen we over wat hij die dag allemaal heeft gedaan, dan nog even knuffelen, dan zet ik hem ij z'n bedje en lees een verhaaltje voor, muziekje aan en weltrusten. Totaal zeker een half uur, maar werkt heel goed.
Tip 3: geen tv of schermpjes..
Tip 4: zorgen dat er overdag voldoende rustmomenten zijn (los van middagdutje). Dit geldt voor iedereen, ook mijzelf. Als je overdag al korte momentjes neemt om wat prikkels te verwerken dan hoef je die snachts niet meer te verwerken. In het geval van mijn zoontje is dat regelmatig thuis op schoot boekjes voorlezen = rust voor hem.
Conclusie is dus eigenlijk minder prikkels krijgen en meer rust en tijd om de prikkels te verwerken.
P.S.
Bij een vriendin bleek slecht slapen aan een koemelkallergie te liggen...
één jaar geleden
Dit hebben wij ook een aantal weken gehad. Icm dat ze ook vroeg wakker werd en sowieso niet wilde gaan slapen (avond en middag). Ik weet niet of dit uiteindelijk geholpen heeft, maar een aantal dingen die wij gedaan hebben:
- nachtlampje aangeschaft (hiermee ging her direct een stuk beter)
- slaaptrainer aangeschaft (lijkt het fijn te vinden dat zelf een idee heeft of het al tijd is om op te staan of niet).
- als ze wakker werd in de nacht ging papa er naartoe. Als ik ging werd het alleen maar erger.
- ‘s avonds mag ze kiezen wie haar naar bed brengt (lijkt wat af te leiden vd discussie wel of niet naar bed gaan omdat ze zelf een keuze mag maken over wat anders maar naar bed gaan is dus een gegeven).
- vast ritueel (boven pyjama aan en tanden poetsen, beneden een filmpje en boven een boekje en hup erin
één jaar geleden
Heel herkenbaar..
Wij lopen nu al bijna 2 jaar met weinig slaap.. ons dochtertje is nu 2 jaar en 3 maanden.. komt elke nacht tussen 1 en 2 uur en soms idd ook rond 3 a 4 uur. En dan weer wakker om uit bed te gaan tussen 6 en 7 uur Het was eerst erger moetsten we er echt wel 6 a 10 keer uit per nacht... nu dus max 3 keer.
Wat ik nu doe is haar maar bij ons in bed nemen en dan hengel ik haar weer over na paar uur als ik zelf niet meer lekker lig... dit is bij ons nu de oplossing zodat we beetje slaap hebben.. maar het is zeker vermoeiend en engerie zuigend vooral omdat je ook nog werkt en dan ook nog engerie op moet brengen voor je gezin..
Verder slaapt ze afentoe bij opa en oma zodat wij even kunnen bij tanken.. of we slapen even een nachtje apart zodat we even kunnen bij tanken
ik heb helaas geen gouden tips voor je. Wacht daar zelf ook nog steeds op.
Wat wij al hebben geprobeerd.
-Slaap coach 2 keer
-Homeophaat
-Verschillende slaapzakken
-Nu deken en kussen zonder slaapzak
-Nachtlampjes
-Geurwolkje met speciaal geurtje voor beter slapen
Wat ik nog wil proberen/aanschaffen:
Verzwaringsdeken
Osteopaat
Wollen hoeslaken en deken?? Miss dat ze haar warmte niet goed vast houdt of juist kwijt kan las daar ook positieve berichten over.
Hoop dat jouw kindje ook snel gaat slapen!! Het is heel zwaar ik snap het helemaal! Probeer de rust te vinden voor jezelf zodra het kan en die ook te pakken. Makkelijk gezegd dan gedaan i know!
Liefs