7 Reacties
5 jaar geleden
Lactulose heeft een paar dagen nodig, ik zou zeker geen olie bij gaan geven.
Ik heb het zelf wel eens gebruikt, na een week merk je pas echt duidelijk effect
5 jaar geleden
Het heeft inderdaad even tijd nodig... bij onze oudste heeft het destijds goed gewerkt... oppassen met meer geven als het niet direct werkt... dan heb je straks het tegenovergestelde en dat is ook niet fijn!
5 jaar geleden
Geef het minimaal 7 dagen. Ineens zoveel verschillende kan hij nooit wennen.
5 jaar geleden
Het heeft inderdaad even tijd nodig... bij onze oudste heeft het destijds g ...
Haha klopt, daar kwamen wij na 2 spuitluiers ook achter 馃槀
5 jaar geleden
Reactie op Kirsten 28
Geef het minimaal 7 dagen. Ineens zoveel verschillende kan hij nooit wennen ...
Hier mee eens. Duurt inderdaad even voor het werkt en anders weet je straks nog steeds niet of het door de lactulose of de olie komt. Als je merkt dat hij wel aan het persen is maar het niet lukt, dan kun je altijd even zijn temperatuur opmeten. Soms wil dit de laatste prikkel voor het poepen geven. Is bij ons ook paar keer gebeurd dat hij na het temperaturen ineens wel kon. Pas wel op dat je het niet te vaak doet, hij moet het toch zelf gaan leren, maar als hij duidelijk probeert en het lukt niet kun je het zo wel een beetje helpen.
Wij hebben dit trouwens op advies van de kinderverpleegkundige gedaan.
5 jaar geleden
In theorie worden dit soort oli毛n verteerd en opgenomen in de dunne darm, komen dus niet in de dikke darm en zouden daarom
Niet veel doen bij obstipatie. Lactulose werkt door vocht de darm in te trekken en de stoelgang zo te verzachten. Ik zou het dus bij lactulose houden of andere middelen die bewezen werken!