21 Reacties

2 jaar geleden

Bij koorts werkt citroen sokken beter 😉

2 jaar geleden

neem een bakje lauw/koud water en voeg een scheutje azijn toe (of pers er een citroen in). Steek de sokjes van je kindje erin, knijp ze uit en trek ze aan bij je kindje. Doe hierover een extra paar droge sokjes. Dit kan helpen om overtollige hitte uit het lichaam en vooral het hoofd te onttrekken, met name als de voetjes warm aanvoelen (*). Geen azijn of citroen in huis? Dompel een handdoek in lauwwarm water en wring hem uit. Leg deze over de beentjes van je kindje en leg er een droge (warme) doek overheen.

2 jaar geleden

Bij koorts werkt citroen sokken beter 😉
Thanks! De aardappel werkt tot nu toe ook elke X🙏🏽 Ben nu echt opzoek naar iets tegen de hoest. Vooral snachts wordt ze er wakker van en ik dus ook…🤧

2 jaar geleden

Reactie op vdb1991

Thanks! De aardappel werkt tot nu toe ook elke X🙏🏽 Ben nu echt opzoek na ...
Heb je al geprobeerd het hoofdeind van het bedje om hoog te zetten? En evt stomen in de badkamer. ( deur dicht, en de kraan op het heetste. Jullie er uiteraard niet onder maar op een stoel er naast )

2 jaar geleden

Heb je al geprobeerd het hoofdeind van het bedje om hoog te zetten? En evt ...
Ja dit al gedaan, helaas geen resultaat na een aantal keren.

2 jaar geleden

Stomen werkte hier best goed. Badje in de badkamer en dan de douche heet aanzetten. Luuf opsmeren 's nachts hielp ook. Maar wat bij ons meisje ook heel goed helpt is vitamine c poeder geven. Ze hebben bijvoorbeeld bij Holland & Barrett vitamine C poeder voor kinderen vanaf 1 jaar, ze krijgt elke avond een schepje in haar fles en sinds we dat geven is ze echt minder vaak verkouden.

2 jaar geleden

Voor ons werkt een ui doormidden snijden en snachts in de slaapkamer zo dicht mogelijk bij het bedje. Is ook zuiverend. Baad het niet schaat het niet Sterkte!

2 jaar geleden

Reactie op MVNB

Stomen werkte hier best goed. Badje in de badkamer en dan de douche heet aa ...
Luuf is zo slecht voor een kind 🙈 dat wordt echt afgeraden omdat het ten eerste brand op de huid, en ten tweede de traanbuizen kapot brand. Dat is echt zielig. ( smeer het evt zelf eens op je borst kast, het is echt geen pretje 😅)

2 jaar geleden

Luuf onder de voetjes en dan sokken aan. Werkt hier geweldig.

2 jaar geleden

Luuf is zo slecht voor een kind 🙈 dat wordt echt afgeraden omdat het ten e ...
Als het zo slecht is voor kinderen, zou het toch niet verkocht worden in Nederland. Heb het zelf ook wel eens gebruikt en had nergens last van. Ja als je je neus in het potje stopt gaan je ogen tranen, maar met zo'n klein beetje als ik gebruik niet hoor. Niet teveel gebruiken, gewoon een klein beetje. Ik deed het op haar ruggetje en dan pas als ze sliep. Toen ze nog iets jonger was, smeerde ik het op haar romper of pyjamaatje.

2 jaar geleden

Reactie op MVNB

Als het zo slecht is voor kinderen, zou het toch niet verkocht worden in Ne ...
Luuf is zn zelfde discussie gevalletje als dentinox voor de tandjes😅🙈

2 jaar geleden

Maar daar is het indd beter dan direct op de borstkast of onder neus waar sommige het Smeren😅😊

2 jaar geleden

Reactie op Peetje1974

Voor ons werkt een ui doormidden snijden en snachts in de slaapkamer zo dic ...
Dit maar is proberen dan! Lekker stinken die kamer😂.

2 jaar geleden

Reactie op vdb1991

Dit maar is proberen dan! Lekker stinken die kamer😂.
Hahaha ja dat helaas wel..maar bij ons ademt ze er beter door wanneer verkouden en daardoor ook minder droge keel.. dus ik zweer hier bij... ondanks de stank hahaha Is wel leuk om te lezen op internet, is goed voor veel dingen

2 jaar geleden

Ik had trouwens een keer hoestdrankje gekocht.. 1e dag moest ze er een beetje van hoesten.. toen moest ik inmezelf lachen.. zij mpet hoesten van hoestdrankjr.. 2e dag.. stilte ze zowat van die hoestdrank.. Heb het nooit meer gegeven.. Gewoon lekker uitje🤭

2 jaar geleden

Reactie op vdb1991

Thanks! De aardappel werkt tot nu toe ook elke X🙏🏽 Ben nu echt opzoek na ...
Maar waarom laat je de koorts niet de koorts zijn.. Zeker op deze leeftijd is koorts een best goed iets.. Je moet het niet steeds wilen onderdrukken..

2 jaar geleden

Reactie op Littl-one

Maar waarom laat je de koorts niet de koorts zijn.. Zeker op deze leeftijd ...
Ik onderdruk niet “steeds” iets. Ze is nu al ruim 2 weken SNOT verkouden en het hoesten doet ze ook al weer 5 dagen. Ik ben zeker van beetje weerstand opbouwen. Daarnaast wil ik haar helpen en niet doormiddel van “medicijnen” maar liever door alternatieve dingen.

2 jaar geleden

Luuf is zn zelfde discussie gevalletje als dentinox voor de tandjes😅🙈
Dat heb ik dus ook nog nooit gehoord. Wat is daar slecht aan dan?

2 jaar geleden

Tegen de hoest werkt hier een luchtbevochtiger goed. Die van mij zit op de opvang sinds hij 3 maanden is, eerst 2 dagen nu 3. En is nog steeds continu verkouden

2 jaar geleden

Het wordt met de tijd wel wat minder. Onze dochter gaat sinds ze 3 maand is naar de opvang toen was ze echt 2 van de 4 weken verkouden of ziek maar nu met bijna 16 maand is dat 1 keer in de 2 maand dat ze verkouden is en dan niet heel heftig. Wat ik vroeger deed -was een tip van de huisarts- echt vaak neusspray geven zodat de neusje open blijft dat mocht wel 10 keer per dag ( zout oplossing ) daarnaast is frisse lucht ook heel goed denk aan even raampje 5 min open zetten en uur voor dat ze naar bed gaat.